Triumph Thruxton-tråden

Har googlat lite om detta med startproblemen och någon hävdar att oljan i oljekylaren rinner tillbaka i motorn och att då kallnar nån givare och känner av att hojen är kall och matar förmycket bränsle. Då hojen startar pumpas den varma oljan runt i oljekylaren och då känner givaren av att hojen är varm och den börjar gå normalt. Verkar tydligen inte vara ett helt ovanligt fenomen på dessa hojar enligt google.
Där ser man. Jag fick startproblem i våras när jag var på avrostning och det var mycket start och stopp under en hel dag; kan i och för sig ha varit batteriet som tröttnade på mig också.
 
Jag är lite sugen på centralstöd.
Var beställer jag det smidigt och till en bra peng?
 
Jag är lite sugen på centralstöd.
Var beställer jag det smidigt och till en bra peng?
Ebay har en del för runt GBP 100. Men vet inget om dem.
Annars kan du köpa från en svensk åf. Har du någon i trakten?
Annars har Johans Mc en webshop, mcweb.se. Du kan ju ringa Johans först så att du beställer rätt modell i webshoppen. Kostar nog lite mer med oem-grejor. Runt 2500 verkar det som när jag sökte på ordet centralstöd (fanns flera modeller, vet inte vilket som är rätt.)
 
Ebay har en del för runt GBP 100. Men vet inget om dem.
Annars kan du köpa från en svensk åf. Har du någon i trakten?
Annars har Johans Mc en webshop, mcweb.se. Du kan ju ringa Johans först så att du beställer rätt modell i webshoppen. Kostar nog lite mer med oem-grejor. Runt 2500 verkar det som när jag sökte på ordet centralstöd (fanns flera modeller, vet inte vilket som är rätt.)

Där har du några bra tips. Tack.
Visst skruvar man på dom? Det behövs väl ingen svetsning?
 
Fast det är väldigt bra att ha. Men säg inte högt till någon att jag har sagt det.... :)

Trixon, tror att man bara skruvar. Allt annat vore konstigt. Centralstöd monteras av återförsäljaren vid leverans av ny hoj och vore knas att börja svetsa i en helt ny hoj.
 
Det är väldigt praktiskt och syns knappt. Men fortsätt du och jävlas om du tycker det är gubbigt.

Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
 
Det är väldigt praktiskt och syns knappt. Men fortsätt du och jävlas om du tycker det är gubbigt.

Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk

Jag håller med Åke.
Jag missade ju t.ex. att du hade ett.
Det var väldigt diskret. Men det får ju bara användas när man smörjer kedjan eller när man parkerar där hojen inte syns. I alla andra fall ska sidostödet användas.
 
Jag brukar hänga upp hojen från en talja i taket, centralstöd litar jag inte riktigt på..

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 
Jag brukar hänga upp hojen från en talja i taket, centralstöd litar jag inte riktigt på..

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Jag tror att min hyresvärd inte uppskattar att jag sätter upp en talja i garagetaket. Dessutom så finns där inte eluttag så det blir svårt att driva med borrhammare.
 
Jag tror att min hyresvärd inte uppskattar att jag sätter upp en talja i garagetaket. Dessutom så finns där inte eluttag så det blir svårt att driva med borrhammare.
Låter lite trist.. men vad gör man inte för att bo i storstan

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 
Låter lite trist.. men vad gör man inte för att bo i storstan

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Det finns batteridriva betongborrar:D Se möjligheter inte problem ;)
 
Planerar inför vintern och vad som kan fixa på min Thruxton.

Nån som har TEC tidy tail till Thruxton, på min hojen sitter en R&G tidy tail men jag gillar inte det moderna stuket med LED-baklyse utan vill ha ett Lucas 525 med hederlig glödlampa som lyser upp hela lyktan jämnt istället för en massa LED-duttar. Hittade denna https://shop.tecbikeparts.com/products/aircooled-tail-tidy i och för sig med LED-lyse men jag har en Lucas 525 lampa liggandes i garaget. R&G tidy tailen verkar vara i rostfritt annars hade jag nog gett mig på att försöka montera Lucas lampan i den men känner inte för att nöta med borrar i rostfritt då Lucas lampan har betydligt större hål för kabelgenomföringen än LED-lampan som sitter på nu. På bilden verkar det ju vettigt men hur är den i verkligheten.

Tänkte ev åka till Luleå imorgon och tänkte då passa på att köpa gaffelolja för att byta den under vintern, vilken olja och viskositet rekommenderas till gaffeln? Nu upplever jag det som att gaffeln för lite dämpning för om man bromsar riktigt hårt bottnar gaffeln men jag vill inte spänna fjädrarna nåt mer då den annars är lagom för att funka hyfsat på de dåliga vägarna som jag åker på. Vad har ni för tips?
 
Planerar inför vintern och vad som kan fixa på min Thruxton.

Nån som har TEC tidy tail till Thruxton, på min hojen sitter en R&G tidy tail men jag gillar inte det moderna stuket med LED-baklyse utan vill ha ett Lucas 525 med hederlig glödlampa som lyser upp hela lyktan jämnt istället för en massa LED-duttar. Hittade denna https://shop.tecbikeparts.com/products/aircooled-tail-tidy i och för sig med LED-lyse men jag har en Lucas 525 lampa liggandes i garaget. R&G tidy tailen verkar vara i rostfritt annars hade jag nog gett mig på att försöka montera Lucas lampan i den men känner inte för att nöta med borrar i rostfritt då Lucas lampan har betydligt större hål för kabelgenomföringen än LED-lampan som sitter på nu. På bilden verkar det ju vettigt men hur är den i verkligheten.

Tänkte ev åka till Luleå imorgon och tänkte då passa på att köpa gaffelolja för att byta den under vintern, vilken olja och viskositet rekommenderas till gaffeln? Nu upplever jag det som att gaffeln för lite dämpning för om man bromsar riktigt hårt bottnar gaffeln men jag vill inte spänna fjädrarna nåt mer då den annars är lagom för att funka hyfsat på de dåliga vägarna som jag åker på. Vad har ni för tips?

Kör ur hålet med stegborr eller toppslip? Jag tjockade till oljan lite och stoppade i 20mm distanser i min, men den är aningens hård i potthål och gupp, så kanske inte så lämpligt för dig.. men tjockare olja tror jag på.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 
Risken är väl att stegborren är slut om man lyckas med att få upp hålet i plåten som är av ca 2.5 mm rostfritt, det är en tjock och tung plåt som det hela är gjort av så en av aluminium skulle ju också spara nåt hg.

Har även haft funderingar på hur det skulle bli med en liten bakskärm som skulle sluta där regplåten slutar nu och sen skulle man kunna montera Lucas lyset i den.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top