Triumph Thruxton-tråden

Sant. :). Vi får ta en liten vända när solen kommit tillbaka. Vore kul att kolla in moddarna du gjort samt lyssna på brötet!

Jag är inte helt klar än -- eller ja, klar blir man ju aldrig, men jag har grejer liggandes -- och hojen behöver tvättas (vilket förhoppningsvis kan bli av i helgen), men det spelar ju ingen roll. Jag kör kanske till jobbet imorgon, men det är oklart om jag har tid med en sväng efteråt.

Brötet kommer dock att bli mindre snart, ett par Norman Hyde Togas borde nästan vara på väg nu (det betyder att jag troligtvis kommer ha ett par British Customs Predators att avyttra om någon är intresserad). Jag velade en hel del mellan Togas och Predators för några år sedan och nu har jag bestämt mig för att prova ett byta; möjligheten att kunna sätta in dB-killers samt att ge fästmön möjlighet att höra sin motorcykel när hon ligger bakom (4-1-system utan dB-killer) är de främsta skälen. Sedan så förändrar det ju utseendet, :) och någon måste ju ha ett par Togas under Vätternrundan nu när BJN inte är med oss längre...
 
En fråga angående Vätternrundan!
Vilket håll ska ni åka runt?
Hört att ett håll är bättre runt Gränna men minns inte vilket.:confused:
Man har ju inte nån Thruxton än men vi tänkte anordna en egen tur.
 
En fråga angående Vätternrundan!
Vilket håll ska ni åka runt?
Hört att ett håll är bättre runt Gränna men minns inte vilket.:confused:
Man har ju inte nån Thruxton än men vi tänkte anordna en egen tur.
Högervarv med start i Askersund. Drickastopp i Borensberg och glasstopp i Gränna.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
 
Högervarv med start i Askersund. Drickastopp i Borensberg och glasstopp i Gränna.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
Och ibland tittar vi på en runsten för att få lite kultur och historia. Det är viktig en del av Thruxton-trådens värdegrundsarbete. ;P

Det bör påpekas att vi inte kör längs Vättern. Det är endast mellan Gränna och Jönköping som vi ser den. Kolla Libers hojkartor så går det att få sig en bra uppfattning av vilka vägar som det kan tänkas vara. :)
 
En fråga angående Vätternrundan! Vilket håll ska ni åka runt? Hört att ett håll är bättre runt Gränna men minns inte vilket.:confused: Man har ju inte nån Thruxton än men vi tänkte anordna en egen tur.
PM:a om du vill ha rutten mer i detalj. Jag har den nedskriven någonstans, tror jag. Förutom att jag har den i skallen efter en himla massa rundor. Sedan 2009-2010? Minns inte! :)

Och ibland tittar vi på en runsten för att få lite kultur och historia. Det är viktig en del av Thruxton-trådens värdegrundsarbete. ;P

Det bör påpekas att vi inte kör längs Vättern. Det är endast mellan Gränna och Jönköping som vi ser den. Kolla Libers hojkartor så går det att få sig en bra uppfattning av vilka vägar som det kan tänkas vara. :)
Yes, runstenar (Rökstenen), minnesstenar (t ex slaget vid Gestrilen) är viktiga för värdegrundsarbetet i tråden. :D Liksom pizza i Askersund, drickapaus i Borensberg, glass i Gränna, fatöl i Jönköping. Och andra högkulturella inslag.

Och som Alikzus också skriver. Det mesta kör vi ute i spenaten, på vacker landsbygd, en bit bort från sjön. Stora vägarna runt sjön är ju inte alls lika kul. Massa raka sträckor med mitträcken och 90-skyltat. Okul. Hellre då köra krokvägar där man på vissa sträckor känner sig som en omdömeslös människa om man kör så fort som 75.... ;)
 
Ser fram emot Vätternrundan, ska bli kul att debutera! :)

En annan grej, nu har jag gått och fått köpdille på nya Thruxton. Börjat tänka såhär ni vet att "om jag säljer båda hojar jag har nu får jag in såhär, sen lite skatteåterbäring, då är det alltså som att köpa nya Thruxton för BARA DETHÄR! ".
Nån som har en eller har provkört? Hur stor är skillnaden mellan basmodellen och R rent körmässigt? (Vet skillnaderna på papperet).

Trevlig helg!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
PM:a om du vill ha rutten mer i detalj. Jag har den nedskriven någonstans, tror jag. Förutom att jag har den i skallen efter en himla massa rundor. Sedan 2009-2010? Minns inte! :)

Yes, runstenar (Rökstenen), minnesstenar (t ex slaget vid Gestrilen) är viktiga för värdegrundsarbetet i tråden. :D Liksom pizza i Askersund, drickapaus i Borensberg, glass i Gränna, fatöl i Jönköping. Och andra högkulturella inslag.

Och det mest högkulturella inslaget, i samband med glass i Gränna, är träff med FÄ, haha!!!
Dvs, om vädret är bra och om jag fortfarande sprattlar dyker jag upp och hälsar på.

FÄ = forumäldste.
 
Provade en R i höstas och den var underbar med precis lagom effekt och underbart ljud.
Körde dock inte den vanliga modellen då den inte fanns som demo.
Men tycker nog den vanliga är snäppet snyggare faktiskt.
Sitter och drömmer om en Scrambler konverterad 1200.:rofl
 
Provade en R i höstas och den var underbar med precis lagom effekt och underbart ljud.
Körde dock inte den vanliga modellen då den inte fanns som demo.
Men tycker nog den vanliga är snäppet snyggare faktiskt.
Sitter och drömmer om en Scrambler konverterad 1200.:rofl

Håller med om att den vanligare är snyggare. Gillar jet black mer än mattsvart,
 
Någon här som har erfarenhet av British Customs dynor. Funderar på att köpa en Slammer seat från dem. Men vill veta att det blir bättre komfort än original som inte har speciellt bra komfort.
 
Lite "promo" för Vätternrundan 22-23 (eller 29-30 juli)

Du är så gammeldags, ;) jag har den som GPS-spår på datorn.

Ha ha, jag med! Se bild! Bilden visar någon av våra rundor något år (minns inte vilket) - med Göteborg som utgångspunkt. Hur 08:or, dalkarlar och andra tagit sig till Askersund är för mig mindre känt ;)

Vätternrundan.GIF
Inte riktigt raka spåret runt sjön, som framgår....

Statusen för dagen är att 6 pers har anmält intresse. Se bild.

Skärmklipp doodle 6 juni 2017.JPG

Man behöver förstås inte göra någon officiell anmälan - det är bara att hänga på - men det är bra att veta veckan innan om vi är 5, 10 eller 15 som kör.

Skriv gärna in här http://doodle.com/poll/r6mwahd2hry6yiub om du vill/kan åka med på en höjdartur.
 
Hehe, se där. :) Jag hittade en rolig rutt från Stockholm till Askersund förra året, så den kommer jag att köra igen om jag utgår härifrån.

Skulle inte Twintorsk slita sig från huset?
 
Nån som har en eller har provkört? Hur stor är skillnaden mellan basmodellen och R rent körmässigt? (Vet skillnaderna på papperet).

Hej, jag äger en R sedan förra våren och provkörde en Standard (med cafékit) som hastigast för någon vecka sedan. Jag blev förvånad över hur olika de kändes att köra, inte bara pga det lägre styret på standardgröningen (grym färgsättning förresten). Jag gillade den skarpt får jag erkänna även om min R fortfarande känns roligare!

Mjuk gång och helt ok fjädring (att döma av beteendet i cirkulationsplatser iaf) Kraften levererades mer i stil med R:ens Roadkörläge, ganska linjärt, inte riktigt samma kick som R:en i Sportläge. Fullt tillräckligt med kraft dock! Bromsarna bet hyfsat men inte som R:ens sporthojslika förstås. Lite mer sofistikerad än R:en på sitt sätt kanske men jag gillar brölet i R:en när man ger fullt och Öhlinarna samt Showagaffeln gör jobbet bra på norrländska tjälskadade vägar ...

Båda är härliga maskiner. Försök provköra bägge, gärna i tät följd, de skiljer ju sig åt trots allt både i pris och egenskaper.

/Roger
 
Igår åkte ett par Togas på. Tog ett bra tag att få dem att sitta som jag ville. Jag tycker att de är bra mycket tamare jämfört med rovdjuren med de har ett väldigt mysigt morrande och sambon tycker att det är trevligare att ligga bakom nu. Ryath är mer sofistikerad nu kan man väl säga. Jag saknar dock rovdjurens djupa muller på tomgång och det hysteriska vrålet vid full acceleration, men jag vänjer mig säkert.

Det här klippet ger en bra bild av hur de låter, förutom att det är lägre nivå inne i hjälmen med öronproppar: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=O0AfHaRayfY

Skrajen, du får väl flörta med Middleton om du vill höra ett par Predators.
eceaa79c8d388f89dac50479aeb1bfa2.jpg
 
Kraften levererades mer i stil med R:ens Roadkörläge, ganska linjärt, inte riktigt samma kick som R:en i Sportläge. Fullt tillräckligt med kraft dock! Bromsarna bet hyfsat men inte som R:ens sporthojslika förstås. Lite mer sofistikerad än R:en på sitt sätt kanske men jag gillar brölet i R:en när man ger fullt...

Bortsett från andra färger och kromade detaljer istället för borstade så är det väl bara fjädring, bromsar och andra handtag/knappar som skiljer R från S? Motor- och avgasmässigt ska de väl vara identiska? Kan det ha varit att en av hojarna fortfarande har originalmappen som har en tendens att vara lite ryckigare?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top