Triumph Thruxton-tråden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
När den gamla var ny körde Malcolm Uphill 99,99 mph i snitt runt IoM. Utan de uträtade kurvor som finns idag. Thruxtondämpare på en Bonneville med kåpa. Upplagda Thruxton därför att dämparna tar i alldeles för tidigt. Vänster avgasrör tar i före dämparen, då lyfter man framhjulet! Fråga mig inte hur jag vet! :D
https://www.youtube.com/watch?v=ldRNcXMfZDo

Frågar inte, antar att ärren finns som bevis ;)
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fortsätter mina experiment med att få hojen att gå rent med Raask-systemet. Stoppade i dB killers för att få lite mer mottryck och det hjälpte lite men inte tillräckligt. Den går fortfarande för snålt.

Skall leta upp en verkstad med bromsbänk och kompetent mek för att mäta upp hojen enligt schema från Mike på TTP, sen får Mike fixa en ny map anpassad för mina mods och Raask-systemet.
Jag gillar verkligen looken och finishen på Raask-systemet så det får vara värt jobbet med ny map.

Jörgen Karlsson (moderator) här på forumet brukar ju använda sig av några olika som med säkerhet vet vad dom sysslar med. Kan vara värt en kontakt.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Är inne på samma spår + guldgul kedja.

Hur många mil brukar ni köra innan drivpaketsbyte? Min har original paketet kvar och har bara gått ca 1800mil på 7år så egentligen behöver jag väl inte byta. Men om jag ändå byter till 19 kuggar fram så är det ju lika bra att byta hela paketet.

Jag skall också köra på guldpläterad kedja för att matcha de andra gulddetaljerna. ^^

Min har bara rullar 1600 mil-ish, men framdrevet börjar visa på _lite_ slitage och eftersom jag vill prova med 19 kuggar så tänkte jag byta allt. Det är inte gratis, men det är ju inte snortdyrt heller
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Hej igen. Det var ett tag sedan jag lämnade Thruxton-världen och sålde den till killen som borde valt en Goldwing med tanke på hur mycket grejor han hänger på min gamla Bettan :) (RIP) nåväl, jag är jag lycklig ägare till en Tiger. Den går bättre, snabbare, bekvämare men ACK så anonym....MEN! I morgon verkar det dock smälla till. Big news i Triumph världen ryktas det. En Bonnie 1100 redan från början utrustad på den nivå som jag tidigare ansett som fulländat. Kommer nog en Thrux på denna också! Det blir nog till att kolla in hos Jonte (je68) för att syna. Upside down gaffel, dubbla skivor fram med radiella ok.....finns där 120 hk och uppåt så vete f....n....återstår bara hur man vid 56-års ålder klarar att köra i framstupa sidoläge. Sugen e man redan innan man sett vad som kommer.

OK Jocke - nog har mycket hängts på - dock har än mer kastats av...:tummenupp
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Och lite OT..kolla så fin jag blev om fossingarna..nu fattas bara en ny Thruxton R 1200!!!!PB020019.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tänkte det först men när jag såg att den ändå inte finns i Racing Yellow så fick det vara.:rolleyes:
Äh. Bara köp så fixar jag med några biltemasprayburkar och lite pepita tejp.
Jag är ju inte bara svetsare, jag är även vrålförtjust i lösningsmedel!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej igen. Det var ett tag sedan jag lämnade Thruxton-världen och sålde den till killen som borde valt en Goldwing med tanke på hur mycket grejor han hänger på min gamla Bettan :)

Läste tillbaka lite i tråden och hittade ditt inlägg Jocke.

När det gäller att hänga på saker är nog både jag och andra i den här tråden lika skyldiga som 1014. Fast precis som han säger i ett senare inlägg (än ditt) så hänger vi inte på utan byter ut. Man skulle kunna säga modifierar som sen käckt skulle kunna bli ett nytt inneord "moddar". :)

Det är vi "moddare" som får världen att gå runt. Själv går jag upp kl 3 varje morgon för att hinna med en timmes promenad och sen en lång shoppingrunda främst på eBay och Aliexpress. Ni som inte stiger upp vid den tiden och gör som jag kan inte ana vilken köplust detta väcker och jag har gjort såå många bra köp (investeringar) senaste månaderna.

I övrigt kan jag berätta att Bettan mår bra och tack för senast Jocke! :tummenupp

EDIT: Andra anledningen förutom avsaknaden av Racing Yellow, vad fan ska man modda på en T1200R? Nä, mina barn får inte den länken för då kommer de bara att köpa en helt onödig grej till pappa.
 
Last edited:

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Thruxton R !!!

Vet inte vad jag ska ha den till. Men jag vill ha den. Kanske är det återfallsdags.

Hoppas det blir ett ruskigt överdyrt pris på den så den inte går att köpa.
Fast då kommer man väll vilja ha den ännu mer...

Varför Triumph? Varför gör ni såhär?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top