Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk: Nästa år så vill jag se blinkers gjorda av en diskbänk. ;D

TMax: Anledningen till att jag undrade är att de bullet-blinkersen som jag har (haft) problem med har varit tillverkade av Lockhart Phillips (Maund-kitet) och K&S Technologies ("British Customs" halogen, köpta via Squaredeals). Bortsett från glödlamporna och antalet tåtar så är de identiska; förmodligen är de tillverkade på samma fabrik i Kina.

Nu har jag tröttnat och det borde dyka upp ett kit med samma blinkers som Erich har om bara någon dag eller så.

Om man läser på RAT-forumet så hittar man fler som har haft diverse problem med dessa (och givetvis många som inte har haft problem), så jag vill bara varna andra. Synd att de är så snygga bara (nåja, det är inget fel på Erichs blinkare heller ;))...
 
Last edited:
Det här krävs för att stå ut med Garmin BaseCamp:
IMG_0290.jpg
*planerar sin rutt ner till Sveriges framsida som förhoppningsvis blir på fredag*

Edit: Som en övning så får ni rotera bilden själva. ;P
 
Det funkar. Men är förstås jobbigt. Har kört 60-65 mil på en dag vid ett par tillfällen. Ölen man (förhoppningsvis) får vid ankomst smakar väääldigt gott efter en så lång dagsetapp...
 
Det funkar med många pauser..jag har också kört 60 mil på en dag..man är ganska mör efteråt så en öl eller två funkar perfekt plus en single malt förstås!!!
 
Tar man sig vatten över huvudet om man försöker sig på att köra 70 mil på en dag, med en beräknad körtid på 11-12 h?
Har för mig att jag brukade köra Falun - Åre (=48mil) på 6 tim, men då var det bara ett korv o tankstopp i Sveg på 20 min.
Under färd, drick vatten vid varje stopp annars har du skallebank innan du tar första ölen vid framkomst. Drick mer om det är så varmt som det är nu.
 
Klämde drygt femtio idag från dovrefjell tänkte försöka pressa ner till gbg men arslet sa nej! Parkerad i hängmattan med några kalla pilsner på en rastplats utanför halden, fick dessutom nackmassage av en mogen kvinna på glidarhoj
Kör nog sista biten i nattsvalkan.
Hydrate, hydrate and hydrate some more! Glöm ej öronproppar :) tappade mina igår, fick nya av hygglig en Norskfransk chopperåkare.
 
Har för mig att jag brukade köra Falun - Åre (=48mil) på 6 tim, men då var det bara ett korv o tankstopp i Sveg på 20 min.
Under färd, drick vatten vid varje stopp annars har du skallebank innan du tar första ölen vid framkomst. Drick mer om det är så varmt som det är nu.

Vi kör Stockholm-Falkenberg på lite drygt 5,5 h (~50 mil) med bilen när vi inte äter längs vägen, men då är det motorväg till Jönköping och sedan någon av de andra stora vägarna via Göteborg, Torup eller Värnamo beroende på humör (oftast blir det Nissanstigen).

Nu blir ju skillnaden att resan är en del av målet och jag har dragit upp en rutt med mc-vägar, så tiden sticker iväg, åtminstone, enligt min navigatör och då har jag ändå sagt till BaseCamp att det, "mot all förmodan", kan hända att jag kör lite fortare. ;)

Vattenflaska är givet; :) när det är så här varmt har jag det till och med på mina kvällsturer.

Twintorsk: Jag kör alltid med öronproppar; slarvade dock lite ibland innan jag bytte ljuddämparna. :P
 
Tar man sig vatten över huvudet om man försöker sig på att köra 70 mil på en dag, med en beräknad körtid på 11-12 h?

Det slog mig att @yonsson borde haft ca 70 mil på mätaren då han kom hem efter Vätternturens första dag. Det tog väl lite mer än 12h dock.
 
Twintorsk: Nästa år så vill jag se blinkers gjorda av en diskbänk. ;D

TMax: Anledningen till att jag undrade är att de bullet-blinkersen som jag har (haft) problem med har varit tillverkade av Lockhart Phillips (Maund-kitet) och K&S Technologies ("British Customs" halogen, köpta via Squaredeals). Bortsett från glödlamporna och antalet tåtar så är de identiska; förmodligen är de tillverkade på samma fabrik i Kina.

Nu har jag tröttnat och det borde dyka upp ett kit med samma blinkers som Erich har om bara någon dag eller så.

Om man läser på RAT-forumet så hittar man fler som har haft diverse problem med dessa (och givetvis många som inte har haft problem), så jag vill bara varna andra. Synd att de är så snygga bara (nåja, det är inget fel på Erichs blinkare heller ;))...
Är kanske problemen på spåret. Se foto. Fästet har gått av och lampa/lamphållare har antagligen skakat upp och ned ett bra tag. När jag klämmer åt med fingrarna runt lamphållaren så funkar det. När jag släpper så funkar den inte längre. Glapp!

Trasig blinkers.jpg

Pilen visar brottytan.

Har skrivit till Squaredeals och bett om en ny!

Det står inget i dokumentationen om vem som har tillverkat grejorna. Har du några länkar till trådarna på RAT? Annars så får jag leta själv, men om du har länkarna färska i din webbläsare så... :)

complete_bo_es.jpg
 
Last edited:
Är kanske problemen på spåret. Se foto. Fästet har gått av och lampa/lamphållare har antagligen skakat upp och ned ett bra tag. När jag klämmer åt med fingrarna runt lamphållaren så funkar det. När jag släpper så funkar den inte längre. Glapp!

Pilen visar brottytan.

Har skrivit till Squaredeals och bett om en ny!

Det står inget i dokumentationen om vem som har tillverkat grejorna. Har du några länkar till trådarna på RAT? Annars så får jag leta själv, men om du har länkarna färska i din webbläsare så... :)
QUOTE]
Lycka till med den kommunikationen..mitt mail till dom tog 4 veckor att besvara!!! Jag hoppas dom är snabbare nu!
 
Är kanske problemen på spåret. Se foto. Fästet har gått av och lampa/lamphållare har antagligen skakat upp och ned ett bra tag. När jag klämmer åt med fingrarna runt lamphållaren så funkar det. När jag släpper så funkar den inte längre. Glapp!

View attachment 409220

Pilen visar brottytan.

Har skrivit till Squaredeals och bett om en ny!

Det står inget i dokumentationen om vem som har tillverkat grejorna. Har du några länkar till trådarna på RAT? Annars så får jag leta själv, men om du har länkarna färska i din webbläsare så... :)

View attachment 409221
Samma ställe som min gick av på! Det är nån tafflig liten bleckplåt, och blinkarna är inte vibrationsdämpade.
Mina höll några år iaf..
Är nog dags för nån slags uppgradering.
TMax: Nej, tyvärr inte, men det var en tråd nyligen med roterande blinkers som inte går att dra åt (samma problem som jag har).
Blinkers är minsann det designmässigt svåraste att konstruera på en mc.. hållarna bak på min yamma fick jag bygga om 3 gånger!
Allt skakade sönder! Till slut svetsade jag en konstruktion med gummiupphängning i 4mm rostfritt, bakade dem i ugnen i 250° i en halvtimme, ytbehandlade med betpasta, det har hållt hittills..
 
Ja då var hojen såld..kommer nog till ett bra hem..nu kan det bli en Street Triple istället!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top