Triumph Thruxton-tråden

Vet att jag inte hör hemma här längre eftersom jag har konverterat till Tiger. Känner trots det en viss rätt att få tillfället att yttra mig i egenskap av tidigare Thruxtonägare. I alla fall. I dag blev premiärturen av här nere Sveriges riviera, d.v.s Skåneland! Vill bara berätta att det känns GÖTT i hela kroppen!!!

Det hojbytet känns bekant på något vis... :tummenupp
 
Last edited:
Vätternrundan...

Å då har vi ännu inte sett anmälan från de annars så pålitliga dalkarlarna.
En av oss är på NyaZeeland och roar sig (och det är inte jag) så vi har inte kunnat snacka ihop oss ännu, men vi ska med, var så säker.
 
Last edited:
Snyggt och energikrävande! Kanske läge att hänga på en förstärkt koppling när du ändå har kåpan av. Där sitter förstärkta fjädrar, men plågar du den hårt så kan man känna tendenser till släpp.
 
Snyggt och energikrävande! Kanske läge att hänga på en förstärkt koppling när du ändå har kåpan av. Där sitter förstärkta fjädrar, men plågar du den hårt så kan man känna tendenser till släpp.

Tack Jocke - trodde inte att det krävdes mer än förstärkta fjädrar, vilka jag för övrigt beställt - hade glömt att du redan gjort det bytet.
 
Tack Jocke - trodde inte att det krävdes mer än förstärkta fjädrar, vilka jag för övrigt beställt - hade glömt att du redan gjort det bytet.

Hur förstärker man kopplingen nu igen då? Räcker det med gröna barnett och ebc plattor? Inte för att jag tror mina fjuttiga ändringar ger mer än 53 rwhp, det borde ju frisk originalkoppling greja, är det så att man måste byta hela korgen vid mer uttag?
 
Jag menar ett nytt lamellpaket ( så mycket pulver är där inte ) annars är det snabbt gjort att byta senare. Kostar en packning bara. Till packningarna kan jag varmt rekommendera gasgacinch packningsmassa. Då kan man återanvända packningarna. Finns hos ebos.se som för övrigt är en överdängare på trim. Kolla in hans Kawa 3-pip,prylar. Fixar även 4-takt och specialjobb.
 
Last edited:
image.jpg

Kan varmt rekommendera denna. Såg den igår och ni kan tro att den värmer i väntans tider. Den absolut bästa hojfilm jag har sett. Dock vill jag höja ett varningens finger. För er med slaskigt väder ger jag rådet att vänta ett par veckor. Annars riskerar abstinensen att bli övermäktig!
 
BJN, du vet att dessa går att köpa? (Joebar) Jag var bara tvungen. (Till frugans stora glädje...) själv anser jag dessa vara en verklig prydnad för hemmet.
image.jpgimage.jpg
 
Loggar in på SH. Ser att TMax gjort senaste inlägget i Thruxtontråden. Jävlar tänkte jag, nu har TMax varit ute och kört typ 40 mil på krokvägar idag. Fast så var det ju inte som väl var. :krama ( Eleverna frågade mig varför jag inte körde hoj idag när det var så fint väder men det var faktiskt jäkligt halt här i morse)

Jag brukar se den utanför skolan på sommaren, vilket fint skick du håller den i!
 
Varför turbo? Köp en Thruxton och bli lycklig med 70 hästar! :D
*Sorry, kunde inte låta bli* :)
 
Last edited:
Varför turbo? Köp en Thruxton och bli lycklig med 70 hästar! :D
*Sorry, kunde inte låta bli* :)

Känns lite onödigt. Men det dom flesta missar är att det är KÄNSLAN som räknas. En Thrux börjar gå fort i 100 en gixxer i 160. Faktum är att jag nog kör lugnare med min Tiger än vad jag gjorde med Thruxan. Sen säger dom ju att en Thruxton skall du köra som om du stulit den.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top