Triumph Thruxton-tråden

Nu har nog hojen varit nedplockad för länge...hjärnsläpp råder...När man sitter på hojen och kollar ned på tändspolen. Skall tändkablarna korsa varandra på väg till stiften eller är det vä utgång till vä stift resp hö till hö ?

Inte korsa!

Hej på er i solstrimmorna!
Dags för besiktning i april :)
Klart osäker på mitt avgasystem... eller snarare VET jag att det inte är okay på ljudet.
Men det är surt att bara byta för besiktning och sen byta tilbaka.
Så antagligen åker Arow systemet med db killer på en liten stund.
Byta reg.skylt och hänga på reflexen så borde det vara biff.

Har inte gjort ett skit i vinter :) Tvättade och bytte olja och in i garaget. Sen är det bara batteriladdaren som skött sitt jobb.

Första gången jag blivit stoppad på hojen, dom brukar bara vinka förbi mig annars.
Men det var inte så farligt :)

Sjukt nice väder att köra i idag, så nu klarar jag några dagar skit väder igen

tull.jpg

Det låter gött.
När jag fått igång gamla Bettan så får vi ta en runda. Bor i Lomma så det är nära.

Vad i h* redan premiärtur?
Här har vi 1,5 månad kvar innan det ens är dags att börja tänka på premiär..

Helvete. Jag måste ta och sätta fart med min!
Råkade köpa ny lägenhet och nästan glömt bort vad jag skulle göra med hojen!
Besiktiga ska jag ju göra också... blä

Här sitter jag med ryggskjut. Heter det så? Nä ryggskott va? Det värsta jag fått sen finska vinterkriget i alla fall.

Köra hoj är inte att tänka på. Inte att skruva heller. Det enda jag kan göra är att sitta här med två Citodon och ett glas Fun light päron (1:5) samt tumma på min nya bromspump. Kopplingsgreppet är redan monterat på hojen.

Vilket jävla liv. Hoppas verkligen att ni alla här i tråden har det bättre.

Bifogat

• DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    240.9 KB · Visningar: 103
Aj aj aj Björn, inte roligt med ryggskott..har själv haft det några gånger så jag vet. Krya på dig!!! Snygga grejer från ISR.

Har precis fått den nya tändspolen och då gick hon igång ! Tog första rundan med FCR-39:orna och öppna KN.
VILKET !!!! gassvar, VILKEN skillnad...den kväljer sig lite på mellanvarv och när man ger fullt. Det får vi fixa !
Känns faktiskt som om det hade gått in ett 19 framdrev utan problems efter vinterns arbete.
Nu är man lycklig igen. Hojen igång och bara nu de där j* minusgraderna som SMHI har aviserat kan transfereras till MÅNGA plus så blir det ännu bättre. Nu skall jag ha en mugg glögg så att man blir varm igen efter rundan.

Last edited:
Tack Erich!

Den här tråden!

Vi skriver ju en massa OT. Inte minst jag eller kanske allra mest jag. Fast vi får enormt beröm för den här tråden. Jag har nyligen varit i kontakt med tre stycken som varit inne och läst men inte skrivit. Det alla hyllar är den goda stämning som råder i tråden och jag har t o m hört att en ville skaffa Bonneville/Thruxton bara för att få vara med om det trevliga i tråden och även köra våra turer.

Hyfsat betyg!

@BJN Jag vill ha första tjing på dina förra broms/kopplingshandtag om du ska sälja de! Get well soon och håll dig borta från 1/8-saften. :)

@BJN Jag vill ha första tjing på dina förra broms/kopplingshandtag om du ska sälja de! Get well soon och håll dig borta från 1/8-saften. :)

Kan jag utan problem sälja till dig yonsson. Pris: 200 kr paret + frakt.

Här är ytterligare en skåning som har för avsikt att joina klubben under våren :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT