Triumph Thruxton-tråden

@Snacke6
Jag tänkte byta till detta när jag måste byta packboxar.
Edit: Internet funkar inte som det ska, men gå in på bestforbritts.com, välj engelska som språk, välj suspension till vänster. Jag tänkte köra på kittet som kostar cirka 5000kr, men det finns även billigare kitt.
 
Dekaler till kutsen kom idag..12 x 6 cm.
Va fan bilden försvann.. nytt försök...

295022_10151417541376248_1955688734_n.jpg
 
Last edited:
@Snacke6
Jag tänkte byta till detta när jag måste byta packboxar.
Edit: Internet funkar inte som det ska, men gå in på bestforbritts.com, välj engelska som språk, välj suspension till vänster. Jag tänkte köra på kittet som kostar cirka 5000kr, men det finns även billigare kitt.


tänkte på samma kit :) slängde iväg en order på bc's 2-1 system i svart, ett par halcyon bar end speglar och väntar på nya broms& kopplingsgreppen som beställdes för snart två veckor sedan. får nog ta framgaffeln nästa mekseason:P börjar sina på kontot, men viljan finns där, så får se vad som händer, måste ju ha råd att fylla tanken när det snart är dags....:)

japp, beslut taget från henne som står vid spisen o rullar köttbullar, inget mer nu, på ett bra tag,haha
ha det gött alla!!
 
Dekaler till kutsen kom idag..12 x 6 cm.
Va fan bilden försvann.. nytt försök...

View attachment 379655

Den dekalen blir helt rätt på din hoj. Synd att man inte kan trycka dit en sån. :(

tänkte på samma kit :) slängde iväg en order på bc's 2-1 system i svart, ett par halcyon bar end speglar och väntar på nya broms& kopplingsgreppen som beställdes för snart två veckor sedan. får nog ta framgaffeln nästa mekseason:P börjar sina på kontot, men viljan finns där, så får se vad som händer, måste ju ha råd att fylla tanken när det snart är dags....:)

japp, beslut taget från henne som står vid spisen o rullar köttbullar, inget mer nu, på ett bra tag,haha
ha det gött alla!!

Ja, du har väl mekat/moddat ordentligt den här säsongen så klokt. Spar lite till bensin å så att du har något att göra nästa vinter.:)
 
@Sacke6
Har du ställt in framgaffeln riktigt? Det gjorde väldigt stor skillnad för mig.
 
Så här blev det...
P1000512.jpg
 
@Sacke6
Har du ställt in framgaffeln riktigt? Det gjorde väldigt stor skillnad för mig.

hur ställer jag in det riktigt?? dämpning får bli nästa års projekt.. men tipsa gärna om hur jag får en så bra orginalgaffel som möjligt..tips är alltid välkommet:)
 
Last edited:
Kommer thruxton att bli scientologkyrkans nya symbol nu då kanske? "Thruxton-en roligare väg till himlen"
 
Förra säsongen när jag tog sista rundan så började hojen hacka på lågvarv. Under 3000 hackade det rejält, men höll man sig över 3000 så gick det klockrent. Eftersom det var sista rundan så "sparade jag" problemet till vinterns meck.
Idag startade jag upp hojen igen. Sedan förra rundan så har jag satt på nya FCR-39:0r med öppna KN, nya stift, nya kablar. Hojen går bra på tomgång tills den blir varm. Sedan börjar den hacka på ena cylindern. När jag byter plats på tändkablarna i spolen så hackar andra cylindern. Den går ett tag, hackar till ,går ett tag, hackar till o.s.v. Det känns tydligt på förgasargummina vilken sida som hackar.
Verkar vara spolen, men tycker att det är märkligt att den gått sönder på ena utgången ?
Några goda råd från er där ute ?
 
Jag har en original spole liggande som du kan få billigt. Funkade när jag bytte för ett par år sen till en "pirat" som enligt rykten skulle vara av bättre kvalitet. Men det kan kanske vara "pickuppen" på svänghjulet också och där kan jag inte hjälpa dig.
 
Verkar vara spolen, men tycker att det är märkligt att den gått sönder på ena utgången ?
Några goda råd från er där ute ?

I och med att du byter tändkabel i spolen så kan det ju vara tändkabel/tändhatt som är behäftad med fel.

Om du har ohm-meter och vill mäta är värdena

Mellan primäranslutningarna: ca 6 ohm
Mellan sekundäranslutningarna ca: 15 kohm
Kabel med tändhatt: ca 5 kohm

Pick-upspolen har ingen angivelse men om du tar isär kontakten under höger sidokåpa och mäter mot alternatorsidan så ska det vare sig bli 0 ohm eller oändlig resistans.
 
Har bytt kablar, hattar & stift....Beställer en ny spole från Classicbike tror jag.
Tack för tipset skall mäta.
 
Läste på nätet att Panzaa haft samma problem fast på högre varvtal. Tyvärr ser man inte hur det fixade sig... Vad var problemet ?
 
Läste på nätet att Panzaa haft samma problem fast på högre varvtal. Tyvärr ser man inte hur det fixade sig... Vad var problemet ?

Där har vi ett problem!

Det uppstår ibland problem med våra hojar. Vi skriver hit och kanske till andra ställen och frågar. Ibland löser vi problemet och ibland inte då vi måste arbeta runt det. Fast vad blir kvar av alla våra problemlösningar? Inte lätt att söka med SH:s sökmotor och få fram något vettigt.

Det jag menar är att när vi haft ett problem och löst detta på något sätt så borde resultatet gå att få fram för sentillkomna (och oss senila som glömmer) deltagare.

Jag vet hur jag skulle gjort om det vore min server men SH.com är inte min server. Fast vi kanske har tankar om hur det skulle kunna vara och sen meddela Swedie våra önskemål. Han verkar väldigt positiv att tillmötesgå förbättringar.

Någon som har ideer ? Eller är det bara jag som tänker fel? Jag menar är det bra som det är?
 
Last edited:
Man kan ju använda ordet lösning eller löst i inlägget, så kan man söka på de orden sen. :glömdet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top