Jag tror du begår ett misstag om du jämför Thruxen med en sporthoj.
Thruxen är RETRO rakt igenom.
Italienska T.Cup har moddade hojar med bl.a. bredare bakfälg för 150/70 däck
och moddad fjädring för bättre grepp o bromsegenskaper.
Jag har resonerat ungefär likadant fast jag har org. fälg bak med ett RoadSmart 150/70 och 110/80 fram och det funkar utmärkt. Dessutom har min gaffel RaceTech emulators och fjädrar. Sänkt fram 25mm. Bak bytt till Wilbers dämpare.
Det som fattas är lite bättre broms, trots att jag hävdat i tidigare inlägg att bromsarna är hyffsade så kan man aldrig få "för bra bromsar".
Ett 6 kolvs ok står på önskelistan.
På bana funkar den skapligt, med lite skrap på l-dämpare och växelspak pga sänkningen, och man får finna sig i att bli omkörd hela tiden, för lite motor o acc. Men även det går att åtgärda med en stor plånbok. Finns flera inlägg om det.
Du måste naturligtvis provköra en Thrux för att bilda dig en egen uppfattning men en riktig sporthoj är den inte utan en sportig cafe´racer med potensial att bli bättre med lite hjälp.
Moddat för 150/70 däck

Retro-rakt-igenom låter som att den är byggd lika svampigt som på 60-talet

Synd då, hoppades på retrodesign i modern tappning. Då hade jag accepterat den lägre effekten och ngt sämre egenskaperna. Om knäskrap är förenat med livsfara känns det inte lika aktuellt
