Triumph Thruxton-tråden

IMG_8188.jpg

I år kommer man se vem som äger den orange/vita Bonnevillen... :)
 
:tummenupp Nu måste du hitta någon som har en gul thruxton och gula kläder (BJN). Ni skulle kunna köra omkring och jaga brottslingar efter mörkrets inbrott. Jag kan ta på mig rollen i skåpbilen, där all kommunikation styrs. Nu måste jag bara hitta en bra radar, som blinkar med 80tals-ljud på dealextreme.com
 
Det ser ju inte så kul ut just nu men som man frågar får man svar ;)

Blir ju sjukt cleant med ISR prylarna i alla fall. Som sagt så är all el dragen och allt kopplat på vänster hand. Man får ju nästan slänga på en plingklocka eller nåt så det inte ser för naket ut :)
Nä planen är att kapa pinnarna lite så det blir lite tightare och mer race.
 

Bifogat

  • IMG_1905.jpg
    IMG_1905.jpg
    239 KB · Visningar: 79
Det ser ju inte så kul ut just nu men som man frågar får man svar ;)

Blir ju sjukt cleant med ISR prylarna i alla fall. Som sagt så är all el dragen och allt kopplat på vänster hand. Man får ju nästan slänga på en plingklocka eller nåt så det inte ser för naket ut :)
Nä planen är att kapa pinnarna lite så det blir lite tightare och mer race.

Ja, ISR-prylarna är redigt vackra!:tummenupp
 
BJN - dom retade mig med sist när jag kom in med originaldämpare :) trodde inte jag skulle bli så kränkt som jag blev, pep nåt om att det är besiktning ju..
Nu vill jag bara helsvetsa o polera mina hemgjorda strutar så jag kan montera dom! Vad tycker ni, borstad eller polerad finish?


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.718847,11.948877
 
Ja de dönar som bara den, se http://www.youtube.com/watch?v=unNr89pMO-k
Jänkarna har mycket diskussioner på triumphrat.net och på en 10 gradig skala ligger de på 8, originalblås 1 och tors 2-3. Slutar nog med att jag får lägga den där timmen på att skifta fram och tillbakaför att slippa råka ut för ombesiktning.
 
Pass opp på ISRs kontakter bara. Själva "hållarna" är i tokbra "Acke-kvalitet", kontakterna/brytarna verkar han ha köpt på ÖB. Har du de vita knapparna som skall kopplas till pulsrelä, eller de vanliga brytande/slutande?
 
Pass opp på ISRs kontakter bara. Själva "hållarna" är i tokbra "Acke-kvalitet", kontakterna/brytarna verkar han ha köpt på ÖB. Har du de vita knapparna som skall kopplas till pulsrelä, eller de vanliga brytande/slutande?

Tack för heads up. Jag har dom svarta bryt/slut.
 
Gott! Då är de bättre än de odugliga vita pulsknapparna som satt på mina från början. Funkade 2 dagar.. rev bort skiten och ersatte med fula, men fungerande bryt/slut.
 
Middleton! Ska bli kul att se hojen när den är klar!
Langa gärna upp en bild :)

Ok, här kommer lite bilder. Ber på förhand om ursäkt för bildkvalitén som är av repig mobiltelefon standard.

Detalj 1 - The Yonsson mod, notera gärna att jag satt små insexskruvar utan skalle i hålen för att hålla fabrikslooken
Instrument.jpg

Detalj 2 - Fjäderbensstag, inte mycket att säga egentligen förutom att det är lätt, lättmonterat och betydligt stabilare i kurvor och under inbromsning
Fjäderbenstag.jpg

Detalj 3 - Avgasbandage, vet egentligen inte om vad jag tycker men låter det sitta på ett tag (är väl medveten om att krökarna kommer se ut som skit när jag tar av det). Hoppas att jag kommer undan med en sån raggarmod just på grund av caféstuket.
Avgas.jpg

Detalj 4,5 och 6 - Öhlinsdämpare, tagit bort stänkskärm och mindre blinkers.

Dämparna har jag ännu inte provat ut ordentligt men kan redan säga att det känns betydligt stadigare, fastare och följsammare. Förspänningen kan se ut att vara hårt ställd men följer tydliga rekommendationer från återförsäljare och tillverkare.

Stänkskärmen ersattes av en enkel plastskiva som passar perfekt under sadeln. Mycket nöjd!

Jag har bytt blinkers runt om till små Kellerman LED med sotat glas. Praktiskt taget osynliga men med tydlig och bra blink. Fick byta instrumentbelysningen till LED och byta blinkersrelä för att det skulle funka. När jag väl listat ut hur man ska göra var allt mycket enkelt. Mycket nöjd!
blink.jpg

Lite allmänna bilder:
Bro.jpgDodge.jpgLastkaj.jpgTåg.jpg
 
Last edited:
Riktigt snyggt!
Jag ska sänka min instrumentering idag men det kommer inte bli lika snyggt som på din. Min krona ser lite annorlunda ut, men jag har en bra plan på hur jag ska få till det skapligt ändå. Blev lite sugen på fork brace nu när jag har en gaffel med dämp i höger och retur i vänster, men ska provköra lite först för att se hur det känns.

CWC lät meddela att mina rims kommer tidigast om en månad. Det kliar för mycket för att orka vänta på dom känner jag. Ekra rims lite lätt stressad är inget jag vill pyssla med så den modden för bli till hösten. Jag öronmärker dom stålarna och skickar in en ny order när frosten fryser på så kan jag pilla med det i lugn och ro.

Det betyder att jag ska försöka få hojen körklar kommande vecka:)
Dags att dra till garaget.

Återigen Middleton. Snygga och diskreta modds!
 
Ruggigt snyggt! Det är ju grymt snyggt att köra utan backspeglar dessutom!
Själv kör jag med, på grund av feghet.
 
Vajer stopp

Iom ny gasrulle och nytt gashus så blev vajerändarna lite för långa.
Jag har nu knipsat vajern och svarvat till två fina nipplar i mässing. Jag har rengjort vajern med kemisk bensin. Tossat till änden så att den ser ut som ett skatbo och tanken är att löda på vanligt lödtenn (har läst om det på nätet).
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100928/lod-vajernipplarna-sakert/?page=1

Tyvärr hoppar lödtennet av skatboet likt vatten från Goretex.
Någon som har tips/erfarenhet av detta? Får jag bara till det med gasen så känns det som att jag har ca 3 timmar meck kvar till start! Grrrrrrrrrrrrr.......
 
Iom ny gasrulle och nytt gashus så blev vajerändarna lite för långa.
Jag har nu knipsat vajern och svarvat till två fina nipplar i mässing. Jag har rengjort vajern med kemisk bensin. Tossat till änden så att den ser ut som ett skatbo och tanken är att löda på vanligt lödtenn (har läst om det på nätet).
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100928/lod-vajernipplarna-sakert/?page=1

Tyvärr hoppar lödtennet av skatboet likt vatten från Goretex.
Någon som har tips/erfarenhet av detta? Får jag bara till det med gasen så känns det som att jag har ca 3 timmar meck kvar till start! Grrrrrrrrrrrrr.......

Jag vet inte vad jag har för lödtenn men tycker alltid att jag behöver använda flussmedel/lödpasta för att få det att funka. Har du använt flussmedel?
 
Ok. Jag vet inte om jag ska testa det också innan vajern blir för kort...
Just nu lutar det åt att jag köper vanliga skruvnipplar på Raceway. Sen när allt är på plats så mäter jag och kollar om det finns att köpa nytt med rätt mått.

Har hört mig för till höger och vänster och de flesta säger att varken skruvnippel eller lödning är en långsiktig lösning...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top