Triumph Thruxton-tråden

Jag kan ta en tur lö, sö eller må. Inte imorn och inte på fredag. Kan någon som bor långt söderut föreslå en slinga som ligger lite norr om er så jag inte får så himla lång transportsträcka så skulle jag gärna köra en tur någon av dessa dagar. Annars kör jag själv så klart men då blir det Bohuskusten.

Jag gillar kurviga vägar men är inte lika kräsen som TMax.:D
Det är kanonväg nästan ända härifrån till Kungälv om jag kör den vägen och vägen mot Borås är inte så tokig den heller om man bara inte är rädd för fartpolisen. Så om det inte blir kanon hojväg hela tiden spelar mig ingen roll. Se fler Trajor, gemenskap o s v är också kul.

Lördag, Sön samt måndag fungerar alla lika bra.

Håller på att små skissa på en väg runt Gbg, A-sås, Borås , inget färdigt dock, men kan vara bra i framtiden.

Någon med förslag på resväg till helgen?

Kör gärna en sväng imorrn, om den inte börjar allt för tidigt.

Jag kan hänga på, förslag på när och var ?
 
Last edited:
Jag kör hem till mina föräldrar i Köping i morgon förmiddag om någon i Sthlm med omnejd vill hänga på en bit... Norr eller söder om mälaren spelar inge roll för mig. Siktar på att åka senast kl 11.

Sen kanske det blir en sväng till Norrtälje i helgen. Är det även på söndag Panzaa?
 
Lördag, Sön samt måndag fungerar alla lika bra.

Håller på att små skissa på en väg runt Gbg, A-sås, Borås , inget färdigt dock, men kan vara bra i framtiden.

Någon med förslag på resväg till helgen?



Jag kan hänga på, förslag på när och var ?

Jag kan hänga på i morgon, jag kan komma los vid 12.
 
Jag kör hem till mina föräldrar i Köping i morgon förmiddag om någon i Sthlm med omnejd vill hänga på en bit... Norr eller söder om mälaren spelar inge roll för mig. Siktar på att åka senast kl 11.

Sen kanske det blir en sväng till Norrtälje i helgen. Är det även på söndag Panzaa?

Nopp, endast lördag.
 
vad har du för avgassystem?

Mas engineering med gnistskyddsgaller på insidan. Innerdiametern är 40mm. Jag har hittat dessa, men tänkte fråga om någon har bättre förslag.

Edit: Cafe'racern i sitt rätta element:
 

Bifogat

  • caferacer.JPG
    caferacer.JPG
    227.5 KB · Visningar: 74
Last edited:
Mas engineering med gnistskyddsgaller på insidan. Innerdiametern är 40mm. Jag har hittat dessa, men tänkte fråga om någon har bättre förslag.

Edit: Cafe'racern i sitt rätta element:

Det är precis sådana som jag köpte. Det blev lite tystare iaf. Det var ju bättre än helt tomma burkar.:D
Men mina va 43mm om jag mins rätt.
 
Får nog backa lite på det jag sa om att köra på lö och sö. Måndag ska dock gå bra hoppas jag.

Fick nämligen min ISR-broms igår och även om den inte måste monteras direkt så vill jag ju gärna göra det så snart som möjligt. Sätter väl igång redan ikväll och om allt går som det ska så blir det klart ikväll. Vågar dock inte lita på det och dessutom blir det väl några arbetsöl för att arbetet så att säga ska flyta på lite bättre så förmiddagen i morgon känns inte trolig som kördag.

Sen vågar jag inte lita på att allt går smärtfritt.

Man kan ju redan när man lossar gamla grejerna råka dra sönder någon skruv.

Kittet är ju egentligen till en Bonneville och bör passa rakt av på Thruxton men helt säker kan man ju inte vara.

Brukar aldrig ha problem med luftning men det här oket är speciellt och jag vill minnas att teargaz hade problem med luftningen.

Bara att pilla på oket på skivan kan nog bli ett litet pyssel med sex jätteesmå belägg som ska hållas in.

På måndag hoppas jag dock att allt ska vara klart och tar gärna en sväng söderöver om någon annan vill ut och köra och har något förslag på väg.
 
Får nog backa lite på det jag sa om att köra på lö och sö. Måndag ska dock gå bra hoppas jag.

Fick nämligen min ISR-broms igår och även om den inte måste monteras direkt så vill jag ju gärna göra det så snart som möjligt. Sätter väl igång redan ikväll och om allt går som det ska så blir det klart ikväll. Vågar dock inte lita på det och dessutom blir det väl några arbetsöl för att arbetet så att säga ska flyta på lite bättre så förmiddagen i morgon känns inte trolig som kördag.

Sen vågar jag inte lita på att allt går smärtfritt.

Man kan ju redan när man lossar gamla grejerna råka dra sönder någon skruv.

Kittet är ju egentligen till en Bonneville och bör passa rakt av på Thruxton men helt säker kan man ju inte vara.

Brukar aldrig ha problem med luftning men det här oket är speciellt och jag vill minnas att teargaz hade problem med luftningen.

Bara att pilla på oket på skivan kan nog bli ett litet pyssel med sex jätteesmå belägg som ska hållas in.

På måndag hoppas jag dock att allt ska vara klart och tar gärna en sväng söderöver om någon annan vill ut och köra och har något förslag på väg.

Stämmer YR så kanske Söndag vore bättre, om du hinner
 

Bifogat

  • Måndag.JPG
    Måndag.JPG
    25.4 KB · Visningar: 42
Stämmer YR så kanske Söndag vore bättre, om du hinner

Det vet jag ju senast i morgon så sikta på det. Kan jag inte så meddelar jag det här i morgon. För det är ju inte så kul för dig/ er om jag kommer med en Suzuki.:D
 
Det är precis sådana som jag köpte. Det blev lite tystare iaf. Det var ju bättre än helt tomma burkar.:D
Men mina va 43mm om jag mins rätt.

Jag beställde ett par.
Men tillräckligt ljud kvar för att inte bli helt fjolligt alltså?
Hur fäste du dom? Jag funderar på att superlimma fast en mutter på insidan uppochner över ett av hålen i gnistskyddet och fästa bulten igenom db-killern ut i muttern innifrån. Men limmet kanske släpper så fort det blir lite tryck. :va
 
Last edited:
Jag beställde ett par.
Men tillräckligt ljud kvar för att inte bli helt fjolligt alltså?
Hur fäste du dom? Jag funderar på att superlimma fast en mutter på insidan uppochner över ett av hålen i gnistskyddet och fästa bulten igenom db-killern ut i muttern innifrån. Men limmet kanske släpper så fort det blir lite tryck. :va

Det fanns ett färdigt hål för mina gnistskydd som jag kunde använda, Jag kunde sätta muttern på insidan utan att använda lim.
Så det var enkelt för mig, bara att montera så var det klart.
Nej. Det låter en hel del, så det blir inte fjolligt:tummenupp
 
Jag kan bara på lördag...:gnissla

Jag vet inte om jag kan alls...
Skulle iväg en sväng på Hojen, tog på mig och ner i garaget.
Inte ett liv förrutom neutral och olje lampan, klickade i startrelät, inget ljus och inga blinkers.
Antagligen batteriet, nytt har införskaffats nu, fyller just nu på Syra och skall sedan laddas 8 tim.
Hoppas på att detta löser problemet, 1900:- (tur man har kontaktar)
 
Jag vet inte om jag kan alls...
Skulle iväg en sväng på Hojen, tog på mig och ner i garaget.
Inte ett liv förrutom neutral och olje lampan, klickade i startrelät, inget ljus och inga blinkers.
Antagligen batteriet, nytt har införskaffats nu, fyller just nu på Syra och skall sedan laddas 8 tim.
Hoppas på att detta löser problemet, 1900:- (tur man har kontaktar)

Det här börjar bli som tio små negerpojkar :) ( får man skriva så nu?) men jag kan tidigast måndag och då ska det bli regn.:näsblod

Monterade ISR-bromsen idag och själva monteringen var inga problem. Allt passade perfekt. Det var ju tidigare bara utprovat för (Teargaz) Bonneville men det passar rakt av på Thruxton också. Sen var det luftningen. Det är något som inte stämmer med vad jag tidigare luftat i bromsväg. Just nu har jag allt luftat så att jag har broms men definitivt inte färdigluftat. Orkade inte hålla på mer i kväll och imorn har jag fått annat att göra så det får stå till sig tills på söndag.

Det brukar hjälpa när det får stå något dygn och sedan lufta vid banjon vid pumpen. Har du något annat knep att meddela teargaz så är det välkommet.

Snyggt blev det i a f men det vete fan om jag inte tycker att Beringers skiva är snyggare.
 
Hjälp !

Har nu NYTT fulladdat batteri.
Slår på tändningen, Olje lampan tänds, Neutral lampan tänds, låter även från insprutningen.
Övriga lampor är svarta, inget framljus, bakljus, blinkers eller bromsljus.
Håller jag in kopplingen och trycker på startknappen knäpper det till i startrelät och motor lampan glimmar till för en tusendels sekund.
Men inte ett liv, har kollat alla kopplingar jag kan se, mätt alla säkringar och det verkar OK.
Så vad fan kan det va ?
Ruskigt tacksam för ideér för jag har just nu ingen aning.

Tillägg, det enda jag gjort sedan jag körde sist är att tvätta hojen och bytt olja, i den ordningen, efter tvätten bytte jag olja och då startade den, varmkörde och ställde in den.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top