Triumph Thruxton-tråden.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det har jag glömt, plocka bort fotpinnarna i bak..

Japp från MAS. Kvalitet å kvalitet, handgjort är det iaf och det märks inte minst på passformen. Fick fila och dona rätt så bra för att få grejjerna "raka". Det var iofs sadeln och cutsen. Skylthållaren kändes mycket gedigen.

Själva cutsen var antingen polerad eller anodiserad aluminium men jag beställde den obehandlad och lämnade in den på lack, blev bra. Mattsvart anodiserat i bak hade nog inte blivit lika bra.

Nästa köp blir 2st obehandlade sidokåpor och flyscreen (numberplate) eller vad den kallas. Fina prylar där på sidan, ha-begäret är större än plånboken. Men ska det beställas från MAS så bör man ha mycket tid på sig, det var ganska mycket trubbel.
Vad köpte du för prylar och genom vilken återförsäljare?
Märkte det att leveranstiden var sådär, fick min skylthållare/innerskärm i fredags, beställde i mitten på maj, passformen på den var ialla fall 100%, bilder kommer.

Beställde genom NCCR och S-Racing
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Svin, hittade det här i min dator som jag fick till svar på frågor FCR:
115 munstycke tror jag är fel, ska nog vara 150.
 

Bifogat

  • FCR inställning.JPG
    FCR inställning.JPG
    145.3 KB · Visningar: 123
Last edited:

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
tack erich! har haft en tråd på triumphrat. jag TROR det var carlos TPUSA som la in några svar där men innehållet var just inte så mycket mer än just 150 main.
:tungan
men jag tror jag kommer lösa det själv :) ska bara lyckas modda en vinkel mejsel sen blir det nog inga problems :gnissla
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Svin, hittade det här i min dator som jag fick till svar på frågor FCR:

undrar bara vad han menar med slow air screw??
skulle dom ha både blandskruv och luftskruv?
jag har iallafall bara sett blandskruv på mina!
men han verkade ju inte riktigt som en sån som fixar särskilt mycket själv på sin egen hoj, eller?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
undrar bara vad han menar med slow air screw??
skulle dom ha både blandskruv och luftskruv?
jag har iallafall bara sett blandskruv på mina!
men han verkade ju inte riktigt som en sån som fixar särskilt mycket själv på sin egen hoj, eller?

Sen när du är klar så får du lägga upp bättre bilder, den i din avatar gör inte en av landets hårdaste Thruxton rättvis, din hoj är så jäkla rätt:tummenupp
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Race Thruxtons

Lite coola bilder på Thruxtons med Rejskaraktär med Zard Trofeosystem.
 

Bifogat

  • Optimized.DE8E2298.JPG
    Optimized.DE8E2298.JPG
    112.9 KB · Visningar: 151
  • Optimized.D0BG8853.JPG
    Optimized.D0BG8853.JPG
    122.7 KB · Visningar: 154

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Sen när du är klar så får du lägga upp bättre bilder, den i din avatar gör inte en av landets hårdaste Thruxton rättvis, din hoj är så jäkla rätt:tummenupp

lovar!
just nu känns allt bara rätt tungdraget :galen
hittade luftskruvarna åxå och tror jag fått till tomgången tillslut!
va inte jättelångt ifrån inställningen som dom stod från början, men det visade sig att det drog tjuvluft vid gummianslutningen till dom nya insugsrören.
verkar som jag fått nått som e fel, för anslutningarna mellam förg. och insug passar inte ihop.
har mailat newbonneville ikväll ang. det.
tillsvidare fick jag använda org. insugen.
sen måste jag fixa en backventil eller nått till vevhusventilationen för den trycker ut en heldel olja.
bara problem!

tack för länken erich! fick den på triumphrat åxå ska kolla in den när jag har tid. mailsvaret som du hade fått ang inställningen gav åxå rätt bra indikationer. det är tur att du har koll på saker och ting, tack igen!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bilder på min moddade bakdel finns i mitt garage.

Riktigt snyggt!

Även om jag för tillfället är helt nöjd med min Thruxton som den är original så ogillar jag inte alls era mer eller mindre hårdmoddade hojar. Tvärtom! De är riktigt läckra. Det kan väl bli med tiden att även jag vill modda en del men nu bara jag njuter av det som är.

Köpte den mest för att jag saknat känslan att äga en Triumph twin i många år och för att jag tycker att den är så vacker. På köpet, till min stora glädje, fick jag en hoj som är helt underbart rolig att köra på de krokvägar där jag helst kör.

Ni som hållit på ett tag har väl samlat på er en massa bra länkar om delar, tillbehör, tips osv. Kan någon tänka sig att lägga ut lite så att jag som nykomling i gänget slipper leta efter allt.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Kul att det händer lite i tråden, "Svin" skulle vara kul att se hojjen live i stan någon dag.
"StephanD" ser bra ut,vi har samma lampa och blinkers.
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Kul att det händer lite i tråden, "Svin" skulle vara kul att se hojjen live i stan någon dag.
"StephanD" ser bra ut,vi har samma lampa och blinkers.

jo jag hade gärna haft den ute på gatan vid det här laget :(
men har fortfarande tyvärr endel problem att fixa.
var dock ute en sväng igår. hann ikapp en annan truxton med sjuss och var tvungen att förnedra lite å dra upp den på hjulet :yoparty
men det blev nog inte speciellt snyggt, måste öva på det!
men nu blir det nog inget mer kört förns jag fått fixat de problem jag fått hittils,
sen kommer det säkert nya!!!:huvet
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
lovar!
just nu känns allt bara rätt tungdraget :galen
hittade luftskruvarna åxå och tror jag fått till tomgången tillslut!
va inte jättelångt ifrån inställningen som dom stod från början, men det visade sig att det drog tjuvluft vid gummianslutningen till dom nya insugsrören.
verkar som jag fått nått som e fel, för anslutningarna mellam förg. och insug passar inte ihop.
har mailat newbonneville ikväll ang. det.
tillsvidare fick jag använda org. insugen.
sen måste jag fixa en backventil eller nått till vevhusventilationen för den trycker ut en heldel olja.
bara problem!

tack för länken erich! fick den på triumphrat åxå ska kolla in den när jag har tid. mailsvaret som du hade fått ang inställningen gav åxå rätt bra indikationer. det är tur att du har koll på saker och ting, tack igen!

På rat.net finns en kille som kallar sig Robnobrakes som hade samma problem och han modifierade ventilationen från 6mm till 13mm. Han har en 904cc och enl. uppgift (dynobänk) tar ut 89 hk på slangen.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Kul att det händer lite i tråden, "Svin" skulle vara kul att se hojjen live i stan någon dag.
"StephanD" ser bra ut,vi har samma lampa och blinkers.

Tycker det blev ett lyft, ska byta Krona mot -07 nu för att få på clip-on, ska bara hitta clip-ons som passar, kan inte fatta varför dom tog bort clip-on f.o.m -08:va.
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
På rat.net finns en kille som kallar sig Robnobrakes som hade samma problem och han modifierade ventilationen från 6mm till 13mm. Han har en 904cc och enl. uppgift (dynobänk) tar ut 89 hk på slangen.

har åxå funderat i dom banorna, för att få lite lungnare flås i hålet!
ska börja med en backventil som skapar undertryck i vevhuset så minimeras flåsandet till en liten pust ut och förhoppningsvis följer inte så mycket olja med då.
blev det nått av din ventiluppdatering av toppen erich läste tidigt i tråden att du hade planer på det.
för hoppningsvis har jag ork och några kulor kvar till nästa vinter, då ska jag nog ge mig på det.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då har man fått ett nytt framdäck! Det blev Dunlop Sportmax Roadsmart, fastän jag egentligen hade bestämt mig för Avon Storm.

Importören av Avon hade svårt att få fram däck. Dunlop känns bra hittills, efter 10-12 mil, men jag har inte satt det på några svårare prov. Upplever det nya däcket något mer alert och snabbsvängt än originaldäcket, trots den något bredare dimensionen (ev pga rundare/spetsigare profil? inte plattslitet?).

Bak har jag kvar original MEZ2 ett tag till. Några millmeters mönterdjup kvar. Men jag är verkligen inte komformabel med det i väta. Fick ett nytt litet släpp i en rondell idag.

Antingen är det jag som inte begriper hur mycket (lite) man kan gasa i regn, eller så har någon hällt såpa i gummiblandningen.

Regn, ja. SMHI hade talat om sol, jag bokade tid på gummiverkstaden, och självfallet regnade det ordentligt. På min nytvättade hoj...
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tycker det blev ett lyft, ska byta Krona mot -07 nu för att få på clip-on, ska bara hitta clip-ons som passar, kan inte fatta varför dom tog bort clip-on f.o.m -08:va.

Jag tror Triumph fick en del kritik för sittställningen som dom tog till sig men då blev det lite fel på andra hållet istället.
Problemet med byte till clipon på nyare hojar är ju att reglagen inte passar det tunnare clipon:et. Men det går säkert att lösa med lite tankeverksamhet.
Behöver du byta övre kronan? Det borde väl räcka med nya lamphållare och ev. nya reglage eller clipon i rätt tjocklek? Hålen för styrhållarna blir ju kvar förståss och det blir kanske inte så snyggt. Du kan kanske hitta nån som vill byta hela rasket rakt av?
Erich
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
har åxå funderat i dom banorna, för att få lite lungnare flås i hålet!
ska börja med en backventil som skapar undertryck i vevhuset så minimeras flåsandet till en liten pust ut och förhoppningsvis följer inte så mycket olja med då.
blev det nått av din ventiluppdatering av toppen erich läste tidigt i tråden att du hade planer på det.
för hoppningsvis har jag ork och några kulor kvar till nästa vinter, då ska jag nog ge mig på det.

Nä, det mesta är lagt på is tills vidare eftersom jag blev arbetslös, men till helgen ska jag byta till Nology tändspole eftersom jag blev stående med död hoj på motorvägen i fredags. Spöregn. Vet inte om det är felet men nånstans måste man börja. Kan ju också vara sidostödskontakten som kortsluter eller nått annat elektriskt. Nån ide?
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag tror Triumph fick en del kritik för sittställningen som dom tog till sig men då blev det lite fel på andra hållet istället.
Problemet med byte till clipon på nyare hojar är ju att reglagen inte passar det tunnare clipon:et. Men det går säkert att lösa med lite tankeverksamhet.
Behöver du byta övre kronan? Det borde väl räcka med nya lamphållare och ev. nya reglage eller clipon i rätt tjocklek? Hålen för styrhållarna blir ju kvar förståss och det blir kanske inte så snyggt. Du kan kanske hitta nån som vill byta hela rasket rakt av?
Erich

Planen är att hitta eftermarknads clip on med rätt tjocklek, varför jag vill byta övre krona är för annars får jag kvar hålen efter risererserna.

Finns en annons på blocket som jag funderar på.
http://www.blocket.se/stockholm/Bonneville_Thruxton_America_Speedmaster_delar_20047804.htm?ca=16&w=3
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Nä, det mesta är lagt på is tills vidare eftersom jag blev arbetslös, men till helgen ska jag byta till Nology tändspole eftersom jag blev stående med död hoj på motorvägen i fredags. Spöregn. Vet inte om det är felet men nånstans måste man börja. Kan ju också vara sidostödskontakten som kortsluter eller nått annat elektriskt. Nån ide?

nä inte så här just nu, ska tänka på det.
du är säker på att det är tändningen som falerade, så det inte är en sån klassiker som urluftning till tanken som är tät och hindrar bensinen att nå fuggarna.
annars tycker jag tändspolar brukar lägga av lite succesivt i allmänhet. börja misstända endel först innan dom helt ger upp.
pickuppen är ju heller inte helt ovanligt att den säger upp sig. det kan va ganska abruppt (när den blir varm) sen kan den funka igen efter ett bra tag när den fått ta igen sig.
men första steget är ju som sagt att va säker på om det är bränsle eller gnista (kompression är det ju aldrig)
lycka till erich, fråga om du undrar något så ska jag försöka hjälpa till!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top