Triumph Thruxton-tråden

Så pass :D

Tog ut segern i förskott..
Förbannat svårt att se när den blixtrade förbi så jävla fort.
Såg först nu att den fanns med på bilderna innan när han satt i soffan :glömdet
 
Ducati Sport Classic 1000...

Jag var grymt nära att tjacka en sån för en tid sen, men förnuftet besegrade ha-begäret:-)

Nu sitter jag med fingret på avtryckaren för att launcha lite mer godis till trajjan.
Gude gud vad detta ska kosta... Blir nog dyraste uppgraderingen hittills. Men vafan. Pengar är ju bara pengar. Får se det som en Nyårsklänning. Återkommer när fåren är i hagen och prylarna på plats.
 
1000 sport'en är grymt nice. Valde mellan den och denna, men nu i efterhand är jag glad att jag inte köpte den. Ägarkostnaderna är högre (och inköpspriset) och retrokänslan saknas lite. Dessutom känns det säkrare rent hästkraftmässigt med en thruxton. Ducceljudet är dock oslagbart.
 
@ Thruxtonerich

Hade beställt DNA filter till Trajan från BR-Special Tuning, men de filter som du angav (54 mm) var slut. Enligt dem skall 57mm passa, jag känner mig tveksam. Vet du eller någon annan om de passar?
Svaret enligt nedan:

Hi Fredrik.

Thanks for your order.

We are currently out of stock of that particular size, sorry. We can substitute it with 57/120 at the same price. Dimensions are quite similar and it should clamp on to 54mm spigot OK.
PLEASE CONFIRM
 
@ Thruxtonerich

Hade beställt DNA filter till Trajan från BR-Special Tuning, men de filter som du angav (54 mm) var slut. Enligt dem skall 57mm passa, jag känner mig tveksam. Vet du eller någon annan om de passar?
Svaret enligt nedan:

Hi Fredrik.

Thanks for your order.

We are currently out of stock of that particular size, sorry. We can substitute it with 57/120 at the same price. Dimensions are quite similar and it should clamp on to 54mm spigot OK.
PLEASE CONFIRM

Jag har 57 mm till FCR.arna och testade att "förminska" hålet till 54 mm med en slangklämma och det är inga problem.
Filterna finns också med 5 graders vinkel för ännu bättre passning eftersom ramstolpen tar i och filtret blir lite snett på förgasarna. Går att få från Twinpower med 54 mm och 5 graders vinkel.
http://www.triumphtwinpower.com/dna-pod-filters---54mm.php
 
När jag tog loss bromsslangarna så noterade jag hur de satt men lyckades slarva bort lappen jag skrev på. Har tidigare av Thruxtonerich fått klart för mig att den som har helt raka banjos sitter bak.Den som sitter fram har en banjo som har en svag böj och den andra har också en svag böj men böjer åt två håll. Någon som har lätt att kolla på sin hoj vilken som sitter vid oket och vilken som sitter vid handtaget?

Normalt brukar jag köpa slangar och ta loss de gamla först när jag ska byta men nu var jag tvungen att ta loss för att kunna mäta innan jag beställde.
 
När jag tog loss bromsslangarna så noterade jag hur de satt men lyckades slarva bort lappen jag skrev på. Har tidigare av Thruxtonerich fått klart för mig att den som har helt raka banjos sitter bak.Den som sitter fram har en banjo som har en svag böj och den andra har också en svag böj men böjer åt två håll. Någon som har lätt att kolla på sin hoj vilken som sitter vid oket och vilken som sitter vid handtaget?

Normalt brukar jag köpa slangar och ta loss de gamla först när jag ska byta men nu var jag tvungen att ta loss för att kunna mäta innan jag beställde.

Kollade lite snabbt och utan att kunna mäta så ser den övre ut att vara lite mer böjd och möjligtvis lite kortare. Övre böjs neråt och den nedre framåt, uppåt. Skillnaden för ögat är dock liten.
 
Kollade lite snabbt och utan att kunna mäta så ser den övre ut att vara lite mer böjd och möjligtvis lite kortare. Övre böjs neråt och den nedre framåt, uppåt. Skillnaden för ögat är dock liten.

Tack!
Nu tror jag att jag vet hur jag ska börja att testa i a f.
 
Monterat däcket

på nya fälgen och det gick som en smäck. Tog inte många minuter nu när man blivit van.:D (tredje monteringen)

Däcket ser faktiskt mycket bättre ut när det hamnar på rätt fälgstorlek. Om det sen blir något bättre att köra med vete tusan. Det var ju inga problem innan heller.

Ett problem har jag nu. När jag knackat tillbaka lagren (som gick väldigt lätt) så rör inte de inre lagerbanorna sig. Lagren kändes fina innan och jag använde en hylsa som bara rörde yttre ringen för att knacka i dem. Min egen teori är att distansen emellan sitter lite snett och kilar. Jag satte i hjulaxeln och lirkade lite och då gick det att röra på banorna om än något trögt. Jag tror/hoppas att allt rättar till sig när jag får monterat hjulet och dragit åt med rätt moment. Kommer att göra detta och ta av och kolla. Vad tror ni, någon som har en åsikt?
 
Vad är det för sort lager koniska eller??? Ifall det är koniske så måste det vara ett spel på ca 4hundeadelar iallafall annars så skär lagrena ihop.
 
Vad är det för sort lager koniska eller??? Ifall det är koniske så måste det vara ett spel på ca 4hundeadelar iallafall annars så skär lagrena ihop.
NO, det är väl vanliga kulor. 6302 med två täckplåtar.
 
Nu har jag monterat av hjulen på hojen, lossat bromsskivor och drev och är igång med att få av däcken.
Fy fan säger jag bara.

Lyckats kränga av framdäcket om halvt och få ut slangen, men lyckas fan inte kränga loss det. På bakdäcket lyckas jag inte ens att "break the bead" (vad nu det heter på svenska?) vilket inte var några som helst problem med framdäcket.

:svettig
 
Nu har jag monterat av hjulen på hojen, lossat bromsskivor och drev och är igång med att få av däcken.
Fy fan säger jag bara.

Lyckats kränga av framdäcket om halvt och få ut slangen, men lyckas fan inte kränga loss det. På bakdäcket lyckas jag inte ens att "break the bead" (vad nu det heter på svenska?) vilket inte var några som helst problem med framdäcket.

:svettig

Hemligheten är Biltemas "bead breaker"! Sen är det svettigt i a f. Fast man lär sig lite varje gång.
 
Hur går det med lagren var hyllsan för lång eller??
 
Hemligheten är Biltemas "bead breaker"! Sen är det svettigt i a f. Fast man lär sig lite varje gång.

Jag har funderat på det, men såvida jag inte ska fortsätta kränga däck själv så känns det inte värt pengarna.

Den hjälper väl ändå inte med att kränga av däcket, dvs få över andra kanten?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top