Triumph T595 Daytona

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
Har precis bytt bort min VTR mot en T595 och hungrar efter info.
Kollade på blocket och det fanns bara 4 st på annons där vilket borde innebära att det inte finns extremt många av dessa i Sverige.

Är ganska intresserad av att veta hur mycket som skiljer T595:an från 955i? Detta skall vara samma hoj, men borde enligt min logik ha en del skillnader på kåpor etc, effekten är en sak som skiljer dessa åt 130 konta 140-någonting.

Har läst på något brittiskt forum att dessa tydligen kan mappas om till 160hk utan större förändringar, verkar intressant.

Kollade igenom forumet ganska så långt utan att finna ett T595 forum, skulle jag ha missat den så länka mig gärna dit.

Förövrigt en mycket trevlig hoj med bra fjädring satt i perspektiv kontra mig f.d VTR 1000f.
 
Då är vi två nu i alla fall :krama
Bytte till mig en gul -97a englandsimport. Känns "autentiskt" med handskrivna MOT-protokoll och mph på klockan:)
Högst på min önskelista skulle kanske nytt avgas vara, helst ett uppdraget så man ser att det är enkelsving, begriper inte hur man kan dölja en så läcker designfeature bakom en trumpet stor som en finlandsfärja :dummer
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top