Triumph Street Triple-tråden

Har en 2015 R och precis monterat SC project conic S1 slip on. Tycker det låter lite väl mycket. Någon som vill byta sin Arrow slip on mot denna? Har kört Max 2 timmar med den.

DM isf :)
Om du kontaktar sc project via mail så kan dom erbjuda en tystare db-killer som tar ned ljudnivån till en bra nivå. Har för mig att dom kallar den closed. Jag har tinnitus och hade problem med standard ljudet.
 
Skulle behöva en tankpad och ett displayskydd till instrumentpanelen. Är det nåt den lokala trajjahandlaren handlaren har på hyllan tro, eller ska man beställa det på nätet?
 
Skulle behöva en tankpad och ett displayskydd till instrumentpanelen. Är det nåt den lokala trajjahandlaren handlaren har på hyllan tro, eller ska man beställa det på nätet?
Triumphs tankpad är bra, och med vettigt pris, om du menar tankpad uppe på tanken. Till sidorna finns inte original.

Skärmskydd är snordyrt i Sverige. Speedo Angels i UK är de bästa jag hittat, till bra pris också.
 
Triumphs tankpad är bra, och med vettigt pris, om du menar tankpad uppe på tanken. Till sidorna finns inte original.

Skärmskydd är snordyrt i Sverige. Speedo Angels i UK är de bästa jag hittat, till bra pris också.
Ja precis jag menade ett sånt gummiaktigt som sitter mitt på tanken, har satt stomp på sidorna. Har jonte en sån pad hemma tro? Kanske är beställningsvara. Ok kanon, ska kika där på displayskydd.
 
Ja precis jag menade ett sånt gummiaktigt som sitter mitt på tanken, har satt stomp på sidorna. Har jonte en sån pad hemma tro? Kanske är beställningsvara. Ok kanon, ska kika där på displayskydd.
Kolla med Je68, om de inte har hemma brukar de vara snabba på att få hem.
 
Japp var inne om för en stund sen, fanns inte på hyllan men han skulle ta hem. Ang displayskyddet, blir det inte dyrt från uk nu med tanke på brexit?
Beställde i februari till min nya hoj, det blev inget extra. Men även med en dryg hundring om det fastnar i tullen är det billigare och bättre kvalisort än något annat jag hittat.
 
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
 
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Gick upp en kugg till 17 fram på vår 09:a. Nu varvar den lite mindre utan att den blivit slö men mätaren visar inte för mycket längre.
 
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Det skiljer några få hundra varv i 100 knyck på att gå upp en kugg mot original. Du får nog vänja dig vid att en mindre motor varvar mer.
 
  • Gilla
Reaktioner: pap
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Jag gick från Rsv1000 till Street triple rx, förstår din känsla men som sagt två helt olika hojar. På aprilian har man rejält med kraft på "alla" varvtal känns det som. Känns även som att Street triple inte är optimerad för högfarts-touring så jag tycker också att den varvar mycket, men 70-110km/h på småvägar med 3an och 4an är fantastisk!
 
Jag gick från Rsv1000 till Street triple rx, förstår din känsla men som sagt två helt olika hojar. På aprilian har man rejält med kraft på "alla" varvtal känns det som. Känns även som att Street triple inte är optimerad för högfarts-touring så jag tycker också att den varvar mycket, men 70-110km/h på småvägar med 3an och 4an är fantastisk!
Ja alltså vågar man få upp varvet mot 10k så jävlar händer det ju saker. Tycker den går bra på låga varv också. Klart överraskad över mellanregistret ialf på rs:en jag har.
Men var just varvet vid 110km/h touring.
Bara gilla läget eller hitta annan väg alltså :)
Sugen stt dreva men quickshiftern sitter över kåpan för drevet. Osäker om jag vågar skruva då myclet på den.
 
Ja alltså vågar man få upp varvet mot 10k så jävlar händer det ju saker. Tycker den går bra på låga varv också. Klart överraskad över mellanregistret ialf på rs:en jag har.
Men var just varvet vid 110km/h touring.
Bara gilla läget eller hitta annan väg alltså :)
Sugen stt dreva men quickshiftern sitter över kåpan för drevet. Osäker om jag vågar skruva då myclet på den.
Bytte framdrev på min 675:a, fast en kugg ner då.
Lossade på växelförararmen (ellevareheter) bara och föste den åt sidan. Bara att trä på igen efter bytet.

Vet inte om 765:an har lika.
 
På 765 rs behöver man inte lossa mer än plasten över drevet och skruva lös drevet, tar några minuter att göra.

Testar en kugg ner på min, gjorde en viss skillnad och inte allt för störande varv på motorväg.
 
Bytte framdrev på min 675:a, fast en kugg ner då.
Lossade på växelförararmen (ellevareheter) bara och föste den åt sidan. Bara att trä på igen efter bytet.

Vet inte om 765:an har lika.
Quickshiftern tar i ramen ialf, så får bara ut den en bit men aldrig så den släpper från axeln till växellådan.
 
Är inte detta billigt jämfört med hela drösen 2015-16-modeller som ligger ute just nu?
En flång ny 2021 kostar 100 kkr jämnt. Skulle nog säga att det är ganska rimligt, åt det billigare hållet. Inga options alls verkar den ha. Googla Millons bil, för övrigt.

Jag blev erbjuden 60 kkr i inbyte för min 2015 Rx, 1600 mil utan stämplar i serviceboken (egenservad). Ut till kund 10-15 kkr till? Jag hade inte köpt en 765 R, för liten skillnad mot 675:an, RS blir det lite mer av uppgradering.
 
En flång ny 2021 kostar 100 kkr jämnt. Skulle nog säga att det är ganska rimligt, åt det billigare hållet. Inga options alls verkar den ha. Googla Millons bil, för övrigt.

Jag blev erbjuden 60 kkr i inbyte för min 2015 Rx, 1600 mil utan stämplar i serviceboken (egenservad). Ut till kund 10-15 kkr till? Jag hade inte köpt en 765 R, för liten skillnad mot 675:an, RS blir det lite mer av uppgradering.
Ja, det är väl såklart de andra som ligger för högt i pris.
Har tänkt på det du säger med, ska jag uppgradera från min RX så ska det vara till en RS
 
Köpte ett gashandtag för en Speed Triple för att göra den s.k modden på min 675:a. Dessvärre verkar det inte vara så smidigt om man har värmehandtag så jag ger upp det projektet. Helt nytt alltså, någon som är intresserad för en hundring + ev frakt? Finns i Jkpg.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top