Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hej. Har snöat in på denna hoj i mitt letande, tyvärr missade jag några till bra pris i början av månaden. Men det borde väl komma ut fler frammåt våren. Är det något speciellt man ska ha koll på vid ett eventuellt köp? Har bestämt mig för att det ska vara en r version.
Ska ta o läsa igenom denna mastodont tråd någon dag med. Hoppas vi ses på vägarna i sommar.
Mvh SvG

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Årsmodell?

Vet att förra generationen hade problem med nåt elrelaterat, typ likriktare.

Min 2017 RS hade en återkallelse på bromsbelägg som kunde haverera. Kanske inte är samma på en R?

Välkommen till tråden.
 

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Tittar mest på första generationen 09-11. Budgetmässigt är det där jag hamnar. Men det beror ju helt på vad man hittar för intressanta objekt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Likriktaren ska vara bytt på alla. Men det behöver inte vara registrerat, vår är inte det men bytt. Det var väldans trångt...

Oljekylaren kan vara bra att byta om du ska gasa på bana.

Triumph Daytona 675/R 2006-12 & Street Triple 675/R 2007-12 TRS Billet Oil Cooler

Now with new Sealing Plugs for radiator and water tube blanks.

Sooner or later any 2006/12 Daytona or Street Triple 2008-12 used on the track will blow its heat exchanger. When it goes which will be without warning. You will get a big white smoke trail as water and oil mix.


1616761721438.png

Ännu inte monterad liksom nedanstående för att underlätta bakhjulsbyte.


Captive Wheel Spacers with taper edge to make fitting your wheel quick and easy.
1616761363542.png
 

Prefab

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2021
Hoj
Triumph Street Triple RS
Jag kör min Street Triple i princip varje dag tillsammans med min svärfar som kör en MT-09. Och jag är glad, i princip varje sekund att det är jag som sitter på Triumph:en... Den både låter så härligt och beter så förutsägbart... Nästan som en Supersport... Inte som en Supermoto... Sen är valet upp till individen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag kör min Street Triple i princip varje dag tillsammans med min svärfar som kör en MT-09. Och jag är glad, i princip varje sekund att det är jag som sitter på Triumph:en... Den både låter så härligt och beter så förutsägbart... Nästan som en Supersport... Inte som en Supermoto... Sen är valet upp till individen.
Den här individen saknar sin 701 varje gång han kör. Ger det den här säsongen, har jag inte kört in mig på 765 så byter jag. Det är en jävligt bra, mångsidig och kompetent maskin trots allt. Är inte van bara tror jag. Svårt att säga efter blott 200 mil. Många mil på 40-väg till och från jobbet...
 
Last edited:

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Någon vänlig själ som kan svara på hur många nycklar man får med till en triumph? Är det 2 svarta och en röd? El triumph har inte röd?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Någon vänlig själ som kan svara på hur många nycklar man får med till en triumph? Är det 2 svarta och en röd? El triumph har inte röd?
Två svarta på alla jag har köpt men det var några år sedan...

Nu har jag inte kört någon nyare men min känsla är att modärnare blir "bättre" och mjukare. Tyvärr är ofta "bättre" även tråkigare så när japanska motorcyklar är "bättre" är inte säljande hos mig! :hihi
955 är tyngre, stabilare råare medans STR är mer lättstyrd och gasglad. Om jag skulle köra mer STR skulle den få hårdare fjädring som min Daytona men där är det inte jag som bestämmer...
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Känns som att det är 2 svarta man får då helt enkelt. Tackar för info.
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Då får jag sälla mig till skaran av street triple ägare. Var helt inställd på en vit men det blev istället en blank silver rs - 20, såg tråkig ut på bild men gillade verkligen lacken i verkligheten. Nu får de gärna bli lite varmare precis när som helst!!
 

Bergman1

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2018
Ort
Kristianstad
Hoj
2008 Triumph street triple
2008 års modell rasslar och tror det är kamkedjespännaren. Beställa original eller manuell spännare-hur fungera det isåfall? Och enklast att beställa ifrån så det blir rätt?
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Ett visst rassel brukar vara förväntat på dessa motorer. Jag är inne på min femte 675. OM du ska byta till kamkedjesträckare så rekommenderar jag original, då lär du inte behöva tänka på det fler ggr under ditt ägande. Går du på manuell kan den behöva justeras lite då och då. Min erfarenhet gällande manuella är att det mest är lämpat för rena racehojar.

Härifrån har jag beställt originalgrejer, men går såklart även bra hos Jonte i Lödde. Alternativt ebay.
 

Bergman1

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2018
Ort
Kristianstad
Hoj
2008 Triumph street triple
Ett visst rassel brukar vara förväntat på dessa motorer. Jag är inne på min femte 675. OM du ska byta till kamkedjesträckare så rekommenderar jag original, då lär du inte behöva tänka på det fler ggr under ditt ägande. Går du på manuell kan den behöva justeras lite då och då. Min erfarenhet gällande manuella är att det mest är lämpat för rena racehojar.

Härifrån har jag beställt originalgrejer, men går såklart även bra hos Jonte i Lödde. Alternativt ebay.
Tack, såg några video på tuben där de va samma rassel före å efter och de hade bytt sträckaren å då blev de tyst. Va inne på att kanske ventilera men efter klippen är jag ganska säker, Jonte skulle enl förfrågan ha 8000 kr för å öppna å kolla ventilera.
Överlag dyrt å serva triumph och svårt å få tag i verkstad som tar sig än jobbet. Claesson.lelle mfl tar ej emot
 

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Hej alla. Det blev en svart triple i helgen. Nu ska den fixas till lite. Blev ingen provkörning då det låg 15cm snö när jag kom fram. Tur var väl det för vid närmre inspektion hade en kylarslang legat emot grenröret. Får bli ett byte på den innan riktig provkörning.

Ses på vägarna
74c6116497758414d14be6c6a82a4b80.jpg


Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En 2012 675R vill jag få det till.

Riktig snygg. Sätt på Leo Vince slipon i titan så har du en väldigt högljudd hoj. Min gamla 675R gjorde 106db stillastående. Det var faktiskt inte behagligt...
 

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Enligt spec är det en vanlig men det är justerbara dämpare fram och radialmoterade bromsar. Sitter TOR ljuddämpare på, lite tråkigt att de ser ut som orginal men den låter ju bra.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Enligt spec är det en vanlig men det är justerbara dämpare fram och radialmoterade bromsar. Sitter TOR ljuddämpare på, lite tråkigt att de ser ut som orginal men den låter ju bra.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Kom på att den svarta R hade guldfärgade fälgar.

Du har rätt i att det är en vanlig. Såg troligtvis din på blocket förut, en vanlig med R-gaffel och bromsar.

Min 2012 på bild
 

Bifogat

  • _20200805_225131.jpg
    _20200805_225131.jpg
    384.8 KB · Visningar: 18
Last edited:

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Det kan vara så kanske att det är framgaffel från en daytona? För jag får inte riktigt ihop färgen på gaffeln annars. Men det blir nog bra.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Tack, såg några video på tuben där de va samma rassel före å efter och de hade bytt sträckaren å då blev de tyst. Va inne på att kanske ventilera men efter klippen är jag ganska säker, Jonte skulle enl förfrågan ha 8000 kr för å öppna å kolla ventilera.
Överlag dyrt å serva triumph och svårt å få tag i verkstad som tar sig än jobbet. Claesson.lelle mfl tar ej emot
Kolla med Acke annars, han håller nog fortfarande igång och brukar ha bra pris.

 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Klurar lite på om man skulle köpa sig en beggad 675R och ha som banhoj, hade en för många år sedan och den är bra mkt smidigare än en speed triple.
Någon speciell årsmodell man ska undvika? Tänker att dom sista brukar vara dom bäst byggda. Och går man på en sen 675 innan 765 kom ut så bör ju de flesta barnsjukdomar och fel vara lösta eller?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top