Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hej, ja jag har sett att je68 har den stående, glömde dock i min iver att skriva att jag vill ha en vit. Men då har jag fattat rätt att 765 är tekniskt oförändrad sen den kom. Säsongen är ju inte riktigt igång än, så antar att fler hojar kommer dyka upp närmare våren, så kommer fortsätta hålla utkik. Missade en 2019 i höstas för 85k om jag inte minns fel, känns ju som att det var ett högst rimligt pris då!
Min gamla - pedantskött och jag har ägt den sen ny. Aldrig lagd, alla recalls gjorda. All service hos JE68, plus att jag gjort extra oljebyte mellan service-tillfällena, så oljebytt var 500:ade mil, givetvis original-filter och högkvalitetsolja. Köper någon här den så har jag ett Excel-ark med det jag gjort utöver serviceboken.

Enda nackdelen den hojen har är att det är dags för stora 2000-mila servicen om 700 mil. Kör du bara 250 mil om året som genomsnittspiloterna brukar göra så är det ju tre år bort, men kör du mycket så kommer den ganska snabbt efter inköp och det kan ju kännas surt.

Men vit, det är den ju inte. :)
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Haha jag tror alldeles säkert att den är i gott skick, och har kikat på de färger som finns och funderat lite fram och tillbaka, men det får bli en vit, tycker den är absolut snyggast. Finns inga vita till salu här nere, så jag håller ögonen öppna, om inget annat tänker jag att det dyker upp framåt våren.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Den silver-gråa RS 2020 kommer var den jag suktar efter vid byte nästa gång, riktigt fin! När det nu blir....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Damen ville ha en röd motorcykel. Efter en provkörning av en STR 2009 blev det köp omgående.
Så nu ligger det sedan 10 år en grå tank, grå framskärm och grå sidokåpor i garaget. Till salu om någon skulle vara intresserad
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Den silver-gråa RS 2020 kommer var den jag suktar efter vid byte nästa gång, riktigt fin! När det nu blir....
Ja den är snygg i den blanka grå. Jag skulle gärna sett lite ballare färger dock, när jag köpte min fanns vit eller mattgrå. En röd hade varit najs!
 

illefe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2020
Ort
Malmö
Hoj
Sv650
Hello,

någon som vill byta en Arrow slip on mot en nästan ny SC project? Har endast provkört men tycker det låter lite mycket.
Modell STR 2015
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hello,

någon som vill byta en Arrow slip on mot en nästan ny SC project? Har endast provkört men tycker det låter lite mycket.
Modell STR 2015
Hade SC Project som lät för mycket på min gamla 2013.
Kontaktade SC Project och fick en "closed" db-killer (den fanns inte på deras website).
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Hej igen. Nya frågor. Har googlat lite på färger. Finns - 20 och - 21 rs i mattsvart/gul dekor resp blank?grå med röd dekor? Inga andra färger?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Halloj,
Haft en tendens att quickshiftern inte får in växeln riktigt. Det hände en gång innan jag ställde in hojen, typ sista rundan. Första turen i år och det hände en gång, från ettan till tvåan, tryckte till igen och jag såg att växelnindikatorn visade 1 och sedan 3. Minns inte om jag tryckte dubbelt men den 2an hoppade åtminstone inte in efter 1an.

Kan det vara en inställningsfråga, fel på quickshiftern eller finns det chans att den bara behöver rengöras och kollas?
I nuläget känner jag väl inte att jag vågar pilla på den själv. Street triple rx 2015, original quickshifter
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Halloj,
Haft en tendens att quickshiftern inte får in växeln riktigt. Det hände en gång innan jag ställde in hojen, typ sista rundan. Första turen i år och det hände en gång, från ettan till tvåan, tryckte till igen och jag såg att växelnindikatorn visade 1 och sedan 3. Minns inte om jag tryckte dubbelt men den 2an hoppade åtminstone inte in efter 1an.

Kan det vara en inställningsfråga, fel på quickshiftern eller finns det chans att den bara behöver rengöras och kollas?
I nuläget känner jag väl inte att jag vågar pilla på den själv. Street triple rx 2015, original quickshifter
Min erfarenhet av QS är att från 1 - 2 inte fungerar ypperligt i alla lägen. Det var så på både min -13 och -18 Street Triple. Jag struntade helt enkelt i QS från ettan.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Min erfarenhet av QS är att från 1 - 2 inte fungerar ypperligt i alla lägen. Det var så på både min -13 och -18 Street Triple. Jag struntade helt enkelt i QS från ettan.
Ah tackar. På 600 mil förra året så kände jag nog inte av några problem, förrän sista åket och nu på första. Som sagt, troligen bara från 1an men ska utförska när det sopats och blivit mildväder.
Om någon annan har erfarenhet av detta så dela gärna med er.
 

zeddo

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2021
Hoj
Triumph Daytona 650 2005
Hej
Är lite spekulant på en Street Triple 675 R -13, har googlat och letat men inte hittat nån qs, tips på vart man kan hitta en?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hej
Är lite spekulant på en Street Triple 675 R -13, har googlat och letat men inte hittat nån qs, tips på vart man kan hitta en?
Ska finnas som original-tillbehör. Annars lär väl alla ”vanliga” märken funka, typ healtech
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Äntligen några bra Triumph nyheter för oss som bor i Stockholm :)

Får jag minst lika bra service som jag fått av probike (syd likväl som nord) så är jag en glad kund.
 

Prefab

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2021
Hoj
Triumph Street Triple RS
Verkar som att vi i Piteå också kommer få möjlighet att "serva" lokalt. Nice, slippa ta ledigt och åka till Umeå.
Piteå MC
 

VealCity

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2020
Ort
VADSTENA
Hoj
olika
Hej. Har snöat in på denna hoj i mitt letande, tyvärr missade jag några till bra pris i början av månaden. Men det borde väl komma ut fler frammåt våren. Är det något speciellt man ska ha koll på vid ett eventuellt köp? Har bestämt mig för att det ska vara en r version.
Ska ta o läsa igenom denna mastodont tråd någon dag med. Hoppas vi ses på vägarna i sommar.
Mvh SvG

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top