Nä men en till bankörning eller två.![]()
Daytona 765?

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä men en till bankörning eller två.![]()
Nu återställer jag min hoj till originalskick och tar bort PCV, SAI delete och O2 delete. Delarna säljes!
https://www.sporthoj.com/annonser/id/9324
Törs man fråga varför?
Den här gången blev det r&g. Lättapplicerade då det är tre separata dekaler per sida. Klistersidan värmdes med hårtork innan applicering och de verkar sitta som berget. Ganska tjocka vilket underlättade att passa in dem. Strukturen är som grovt sandpapper.
Får se hur de funkar. Annars byter jag nog till stomp, då vet jag att jag kommer sitta fast.
Är det någon här som kör med airbagväst som sitter med vajer i hojen? Hur har ni i så fall fäst den?
Jag har en Hit-Air RS1 så vajern är på ryggen.
Latmanslösningen blir att sätta den i en av looparna till min us-5 kriegaväska, den som sitter i bakramen inte passagerarsadeln.
Körde bana under helgen.Det blir Stomp. De från R&G visade sig inte hålla måttet för mig.
Körde bana under helgen.
R&G tankgrips funkade fint för mig. Förutom de 3 standarddekalerna har jag en remsa ovanför mot kanten på tanken som jag skurit till själv.
Metzeler M9RR kändes kanon i både vått o torrt.
Körde bana under helgen.
R&G tankgrips funkade fint för mig. Förutom de 3 standarddekalerna har jag en remsa ovanför mot kanten på tanken som jag skurit till själv.
Metzeler M9RR kändes kanon i både vått o torrt.
Har kört M7RR i flera år men det var på en 675R så det är lite olika förutsättningar, kör nu 765RS. Var jättenöjd med M7 men slog till med M9 när de bara var 300 kr dyrare.Har du kört M7RR tidigare och märkte du någon skillnad på M9RR?
Har kört M7RR i flera år men det var på en 675R så det är lite olika förutsättningar, kör nu 765RS. Var jättenöjd med M7 men slog till med M9 när de bara var 300 kr dyrare.
Min körning utmanar inte gränsen för vad däcken klarar även om jag var snabbast av deltagarna på Kinnekulle i söndags.
Med M9 hade jag ingen oro för greppet, svänger in bra, håller spåret, men det gjorde M7 också. Möjligen att bakdäcket var lite oroligare med M7 i kurvorna, men det var ju på 675an.
Så ingen jätteskillnad mellan M7 o M9, men skulle inte köpa ett M7 idag.
Tack! Jag kommer att få ut två bakdäck på ett framdäck av M7, så har ett M7 bakdäck hemma för byte snart. Efter det blir det M9, såg också att prisskillnaden var försumbar på däckonline.
Min Street Triple R 2009 var idag tvärdöd när jag skulle köra hem från jobbet. Det har regnat en hel del senaste två dagarna, undrar om det kan bero på det. Fick inte ens liv i den med startkablar från en bil.
Kör den i stort sett varje dag, och har kört den sedan i mars. Körde den utan några antydningar till problem till och från jobbet igår i ösregn. Den stod ute hela dagen i ösregn igår. Idag har det också regnat, och den körde utan problem till jobbet i morse. Har den alltid stående ute, med kapell hemma, men utan när jag står parkerad på jobbet.
Förra veckan fick batteriet en vända underhållsladdning med min CTEK-laddare, för jag tyckte den hade varit lite trög på de något kallare mornarna förra veckan (inte laddat batteriet öht på sen jag tog ut hojen ur garaget i mars).
Någon annan som kör sin Street Triple dagligen och har erfarenheter av liknande?
Testat att rulla igång?
Testat att rulla igång?
Försökte allt jag kunde komma på att göra, men kommer ingen vart när den e tvärdöd, ingenting händer när jag vrider om tändningen. Hade ingen multimeter så kunde inte kolla spänningen på batteriet.
Jag försöker peta i lite petroleiumbaserat vaselin i kontakter när jag tagit isär. För 20 år sedan hade Hinckarna det i alla kontakter. Efter ett antal år var det borta.
Nu behöver det inte vara anledningen till ditt glappfel men oxidation i kontakter brukar kunna komma med åldern...
Har du en kabel som är av inne i isoleringen blir det inte lika roligt...
Men det regnade ganska mycket hos mig så det kan mycket väl vara fukt som leder över.
De flesta kontakterna på min Street Triple av 2018 års modell är fullproppade med vaselin har jag sett när jag rotat runt lite. De tillbehör jag köpt som ska kopplas in har också haft kontaktstycken fullsmetade med vaselin. Så det verkar variera lite isåfall?
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |