Triumph Street Triple-tråden

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
20200717_201527.jpg
Andra hojsemestern för i år, bra att man är lite flexibel och kan tajma in vädret.
Befinner mig bland sjöarna utanför Olofström
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Då var mina belägg bytta på garantin iaf. Skönt att ha det överstökat, och göttigt med helt nya belägg fram efter drygt 1000 körda mil.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Då var mina belägg bytta på garantin iaf. Skönt att ha det överstökat, och göttigt med helt nya belägg fram efter drygt 1000 körda mil.

Jag ska in på torsdag.

Tipset till er alla är att ringa in till verkstad om ni inte fått brev hem. Min är ok enligt Triumphs hemsida men vid kontroll på verkstad var den inte det. Hemsidan är senast uppdaterad 30/6 och då jag inte är första ägaren på hojen antar jag att det är därför jag inte fått brev direkt från Triumph.
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vart handlar man OEM-delar i Sverige? Kollar brittiska sidor med sprängkisser och delarnas nummer, men hittar bara Lelles hemsida som liknar samt att priserna verkar vara dyra där.
Enklast att leta nummer och maila JE68, Johans MC eller liknande?
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
Hittade det!!
Kablarna från tändningslåset går till vänster och in under tank och ram och DÄR, precis där de går in under ramen längst fram finns det en väl dold liten koppling/skarv. Den petade jag lite på och så BINGO.
Får se på nån mer permanent lösning senare.

Var ute och åkte igår med hojen och efter en pisspaus vägrade den att samarbeta igen. Försökte i över en timme med att peta och dra i kablarna men icke. Bad den fara åt helvete men inte ens då gick den igång. Blev till slut bärgare hem.
Har nu monterat ner halva hojen för att komma åt kablarna och reläerna (tror jag) och har hittat denna grå/orangea dosan som jag misstänker är nån form av start-relä?
Jag är nu ganska säker på att det är själva dosan som glappar och går igenom alla kablar men det känns som att de sitter bra. Däremot när jag klämmer åt om dosan så funkar allt och släpper jag så dör lyset. Den blir också väldigt varm, det känns inte helt ok?
Nån som vet vad den är bra för och vad den heter så man kanske kan köpa en ny? 1.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Körde på gelleråsen i två dagar med 765an. Vilken inihelvete kompetent maskin! Fjädring på normalläge, riding mode på sport och däcktryck enligt bruksanvisning dög gott åt lilla mig. Kände fullt förtroende för den och det var jag som var begränsningen inte hojen.

Hittade också en gammal bild på min 675R. Så jag tog fram 765an och tog en motsvarande bild på den. 5 år mellan bilderna och 5 år mellan årsmodellerna.
_20200805_225131.JPG

_20200805_225547.JPG
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Johans MC har sin webb-shop, mcweb.se, där man kan få tag på det mesta. Om du inte hittar där så ring dem så hjälper de dig med allt du behöver. Jag har beställt diverse från dem tidigare.
 
Last edited:

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Hejsan, ja köpte en ny 2011 triumph street triple R när den andra blev stulen. Funkade bra men mitt inne i stan gick skruven till växelspaken sönder så att den är helt lös och inte går att växla såklart.

Saknar även distansen som jag endast har till ena skruven. Var kan jag få tag på detta och hur löser jag detta lättast?

Rätt säker på att de är ett äldre daytona arrow rearset.

Finns de något jag kan göra för att de inte ska hända igen?




Tack för alla svar!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Aluminiumrör vette fasen vart du får tag i lättast men rör i samma dimension och två nya skruvar så är du väl med igen , hållfastheten på bulten står ju oftast på skallen så likvärdig lär ju duga gott
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Vänder mig till street rs ägarna i denna tråd.
Generell koncensus runt denna på bana i fabriksutförande?

Snart återfallsförbrytare efter längre uppehåll, men kommer från flertalet cbr600rr. Någon som haft bägge och kan dela med sig? Framförallt hur lätt/tung den känns byta riktning på, vilket en del tester kritiserat.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vänder mig till street rs ägarna i denna tråd.
Generell koncensus runt denna på bana i fabriksutförande?

Snart återfallsförbrytare efter längre uppehåll, men kommer från flertalet cbr600rr. Någon som haft bägge och kan dela med sig? Framförallt hur lätt/tung den känns byta riktning på, vilket en del tester kritiserat.

Tyvärr har jag inte haft en 600rr. Men min erfarenhet av rs på bana är att den ingalunda är tung att göra riktningsförändringar med.

Visst, jämfört med 701an i motardutförande jag hade i fjol så är den stabilare, om man så säger i brist på bättre ord. Men då jämför vi ju k*kar och morötter. :)

Det är en fantastisk hoj på bana tycker jag. Rapp och lättsvängd med riktigt bra bromsar.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Tack för info Swepace. Ska se ifall jag kan hitta en att provköra.

Jag hade en cbr 600 fs som var lite anpassad för bana ett tag innan jag skaffade min 765rs. Det mesta är ju bättre på rs men du kommer inte ifrån att du inte sitter som på en sporthoj, dvs mer redo för snabbstyrning. Och det kan jag sakna ibland på min rs. Upprätt körställning och relativt brett styre så blir det så.
 

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
sandvångsgatan
Hoj
cbr600rr
Heman, det var säkert mer än 15 år sedan jag provkörde vännens 600fs. Men vill minnas den kändes ganska ’upprätt’ för att vara sporthoj (annars också mjuk i fjädring och ljuddämparn drog då i marken titt som tätt). Du menar Rs’en är än mer upprätt eller hade du skuvat med styreshöjd på Fs:en?
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Heman, det var säkert mer än 15 år sedan jag provkörde vännens 600fs. Men vill minnas den kändes ganska ’upprätt’ för att vara sporthoj (annars också mjuk i fjädring och ljuddämparn drog då i marken titt som tätt). Du menar Rs’en är än mer upprätt eller hade du skuvat med styreshöjd på Fs:en?

På rs sitter du upprätt, lätt framåtlutad. Brett styre gör det svårare att hänga av. (Och förmodligen orsaken till att vissa monterar clipon)

På fs hade jag kittad framgaffel, gilles fotpinnar och annat avgassystem. Är du van vid 600rr så kommer du definitivt uppleva att du sitter mer upprätt på 765. Bra på gata mindre bra på bana.
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Aluminiumrör vette fasen vart du får tag i lättast men rör i samma dimension och två nya skruvar så är du väl med igen , hållfastheten på bulten står ju oftast på skallen så likvärdig lär ju duga gott

Blev att borra ett jack, den satt inte så hårt. Fulfixade med brickor, rengjorde allt och nu går den bättre. Blev 15 fram drev när ja ändå var på gång. :rock
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top