Triumph Street Triple-tråden

Ni som har tailtidy, vilket fabrikat har ni? Jag fastnade litet för Triumph original.

Fråga 2. Är det nån som har petat i en blipper på sin RS, isf vilken och är ni nöjda?
 
Ni som har tailtidy, vilket fabrikat har ni? Jag fastnade litet för Triumph original.

Fråga 2. Är det nån som har petat i en blipper på sin RS, isf vilken och är ni nöjda?

Jag har R&G, kört deras på tre hojar i rad. Enkel, någorlunda prissatt och gör jobbet.

Triumph original har väl sidoreflexer du antingen får leva med eller kapa av? Räknar med att den är dyrare än R&G också - för de pengarna hade jag hellre köpt Evotech som är snajsigare än R&G men kostar mer. Det är en skylthållare liksom. :D
 
Jag har R&G, kört deras på tre hojar i rad. Enkel, någorlunda prissatt och gör jobbet.

Triumph original har väl sidoreflexer du antingen får leva med eller kapa av? Räknar med att den är dyrare än R&G också - för de pengarna hade jag hellre köpt Evotech som är snajsigare än R&G men kostar mer. Det är en skylthållare liksom. :D

Original var knappt 60 spänn billigare på mcweb.se än R&G och jag förutsätter att det är samma kontaktdon som befintligt vilket gör bytet smidigt. 1360 respektive 1419.

Sidoreflexer spår jag inte blir långlivade alls. ;)
 
Original var knappt 60 spänn billigare på mcweb.se än R&G och jag förutsätter att det är samma kontaktdon som befintligt vilket gör bytet smidigt. 1360 respektive 1419.

Sidoreflexer spår jag inte blir långlivade alls. ;)

Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)
 
Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)

Fast hjärnan säger, köp soppa och kör för de pengarna...

Får se om jag yxar till nåt i garaget av spillbitar jag har i en hög plåt istället. Hemslöjd liksom. :)
 
Triumph släpper ju ibland uppdateringar av dom olika mapparna som finns för maskinerna. Nån som uppdaterat och märkt nån förbättring eller skillnad överhuvudtaget?
Kollade vad som satt i min 2008:a och det är 20198-mappen, som är ursprungsmappen för "aftermarket exhaust", dvs slipon på original grenrör. Triumph har släppt två uppdateringar av denna mapp, 20394 och 20573. Funderar på om det är värt att ladda upp en ny map eller inte.. Kör med Zard penta-rör.
 
Hej

Har köpt triumph styrändspeglar begagnade utan fästen till dessa. Är det någon som vet vart man kan köpa styrändar som passar? Skall sitta på en Street triple R 2009.
 
Nån som har erfarenhet av tändnings-tjafs på en Street Triple -09?
För nån vecka sen vägrade tändningen tillsammans med framlysen. Googlade runt och hittade att det kan vara säkringen under tanken. Hittade den, tyckte den såg ok ut men bytte ändå och då lirade allt.
Nu händer samma sak idag och jag byter säkring men det hjälper inte. Har googlat sönder nätet och hittat ett flertal som råkat ut för samma problem där de hävdar att det ofta är en kabel (förvånansvärt ofta en brun) som tydligen slits ut så den byter de.
Mitt problem är att jag vet inte vilken jävla kabel de snackar om.
Då alla antydde glapp i kabeln så har jag nu petat på varenda kabel jag kan hitta under tanken, till tändningslåset, kopplingen men inte nånstans får jag lysena fram att blinka till som en indikation på glapp.
Batteriet är fullt, jag har ström till allt men tändningen går inte igång alls, den klickar bara till när jag håller inne kopplingen men inget alls om jag inte håller in kopplingen vilket får mig att avfärda fel på kopplingsbrytaren.

Men, vad kan jag mer kolla själv? Nån speciell del av allt skit under tanken (varför ha säkringsdosan där istället för under tex sadeln btw?) som brukar krångla? Jag tycker några kablar/kopplingar verkar hamna i kläm när man lyfter upp tanken, kanske nån av de jag har pajjat när jag letat själv?
Nån som har nån bild på vad jag bör uppmärksamma?
Har som synes slut på idéer. :va
 
Hej

Har köpt triumph styrändspeglar begagnade utan fästen till dessa. Är det någon som vet vart man kan köpa styrändar som passar? Skall sitta på en Street triple R 2009.
Triumphhandlare kanske har.
Går åxå att sätta direkt på styret om du brotschar bort någon 10dels mm.
 
Nån som har erfarenhet av tändnings-tjafs på en Street Triple -09?
För nån vecka sen vägrade tändningen tillsammans med framlysen. Googlade runt och hittade att det kan vara säkringen under tanken. Hittade den, tyckte den såg ok ut men bytte ändå och då lirade allt.
Nu händer samma sak idag och jag byter säkring men det hjälper inte. Har googlat sönder nätet och hittat ett flertal som råkat ut för samma problem där de hävdar att det ofta är en kabel (förvånansvärt ofta en brun) som tydligen slits ut så den byter de.
Mitt problem är att jag vet inte vilken jävla kabel de snackar om.
Då alla antydde glapp i kabeln så har jag nu petat på varenda kabel jag kan hitta under tanken, till tändningslåset, kopplingen men inte nånstans får jag lysena fram att blinka till som en indikation på glapp.
Batteriet är fullt, jag har ström till allt men tändningen går inte igång alls, den klickar bara till när jag håller inne kopplingen men inget alls om jag inte håller in kopplingen vilket får mig att avfärda fel på kopplingsbrytaren.

Men, vad kan jag mer kolla själv? Nån speciell del av allt skit under tanken (varför ha säkringsdosan där istället för under tex sadeln btw?) som brukar krångla? Jag tycker några kablar/kopplingar verkar hamna i kläm när man lyfter upp tanken, kanske nån av de jag har pajjat när jag letat själv?
Nån som har nån bild på vad jag bör uppmärksamma?
Har som synes slut på idéer. :va

Hittade det!!
Kablarna från tändningslåset går till vänster och in under tank och ram och DÄR, precis där de går in under ramen längst fram finns det en väl dold liten koppling/skarv. Den petade jag lite på och så BINGO.
Får se på nån mer permanent lösning senare.
 
Ja men då så! Ta den du tycker är snyggast då. Fan undra om jag betalade så mycket för min R&G, får nog kolla kvittot så jag har nåt att sura över ikväll. :)

Det blev en R&G från hojstyling.se till slut. Miniblinkers råkade åka med i korgen också, original får sitta kvar på byggnadsställningen till skylthållare de satt på på fabriken.

Beställning vid lunch igår och leverans innan lunch idag. :tummenupp Montering efter midsommar men innan jul nån gång.
 
Nu har jag fått min hoj bänkad och mappad.

Max effekt blev 119,6 hk vid 11760 rpm, 75,3 Nm vid 9680 rpm, vilket är 4 hk och 3 Nm mer än innan mappningen. Men den största vinsten är körbarheten och kraftleveransen. Det var större skillnad än jag förväntat mig. Men det kommer ju från AFR-justeringen, där fanns det en hel del att pilla på.

Jag har bara hunnit köra en kortare sväng på fem mil efter mappningen, men det var väldigt tydligt vad ett par timmar på bänken kan göra för en Euro4-hoj.
 
Fråga angående värdering. Jag har en street triple R - 13 med ca 860 mil på mätaren. Nyskick skulle jag nog vilja påstå.

Utrustad med:
* Triumph koppling - och bromshandtag
* Triumph anodiserade bromsvätskebehållare
* Triumph kraschpuckar på ram och framdäck
* Triumph värme handtag
* Quickshifter
* slip-on från SP engineering
* R&G tailtidy
* Olja och filter bytt varje år.
* Nya däck 2019, max 100 mil.


Kikar jag på Blocket ligger de mellan 62-67k.
Vad är en rimlig värdering av denna?

Mvh

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Fick äntligen A behörigheten för någon vecka sedan.
Har såklart hunnit avverka några mil. Så grymt nöjd med den här hojen.
b072f06ace29b11d0400ceb3611da8cd.jpg
9d5cc7b57075019c74f4cce3bb827550.jpg
38af08007ccb3667b7a6601d2a7cbea3.jpg


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 
En uppdatering efter mappning, har precis kört från Arvika hem till Malmö, 56 mil. Bensinförbrukningen har gått ned ganska märkbart. Innan sa färddatorn alltid att jag hade ett snitt på 5,65 liter per 100 kilometer, nu säger den 5,35. Nu litar inte jag på en färddator, men jag tittade på den efter jag kände att lampan borde tänts, men inte gjort det. Kort och gott, hojen behöver mindre soppa nu. Det är ju alltid ett plus.

Men den stora vinsten sitter som tidigare sagt i gasrespons och hur mjuk den är. Draget på lägre varv är matigare. Riktigt nöjd, och kan med varm hand rekommendera Eurospeed och Roger i Glava (Värmland). Toppenservice och uppenbarligen har han gjort en riktigt bra hoj ännu bättre. :tummenupp
 
Fick äntligen A behörigheten för någon vecka sedan.
Har såklart hunnit avverka några mil. Så grymt nöjd med den här hojen.
b072f06ace29b11d0400ceb3611da8cd.jpg
9d5cc7b57075019c74f4cce3bb827550.jpg
38af08007ccb3667b7a6601d2a7cbea3.jpg


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Stort grattis till kortet och vilken grym hoj att börja på!
 
En uppdatering efter mappning, har precis kört från Arvika hem till Malmö, 56 mil. Bensinförbrukningen har gått ned ganska märkbart. Innan sa färddatorn alltid att jag hade ett snitt på 5,65 liter per 100 kilometer, nu säger den 5,35. Nu litar inte jag på en färddator, men jag tittade på den efter jag kände att lampan borde tänts, men inte gjort det. Kort och gott, hojen behöver mindre soppa nu. Det är ju alltid ett plus.

Men den stora vinsten sitter som tidigare sagt i gasrespons och hur mjuk den är. Draget på lägre varv är matigare. Riktigt nöjd, och kan med varm hand rekommendera Eurospeed och Roger i Glava (Värmland). Toppenservice och uppenbarligen har han gjort en riktigt bra hoj ännu bättre. :tummenupp
Trevligt att höra. Jag läste din förra post.
Kan du berätta lite för den oinvigde hur en sådan mappning går till? Jag förstår att man har hojen på en rullande landsväg och att det finns en del att förbättra pga hojen går magert, men inte mycket mer än så.
Var det dyrt? Tog det lång tid?



Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top