Triumph Street Triple-tråden

Tjenare, är ny på både Street triplen och i Göteborg/bohuslän.
Köpte cykeln i April och letar nu någon sporthojs grupp alt andra street triple åkare i gbg bohuslän att köra med så man får använda rullen på styre med.
Har även köpt ett nytt bakdäck metzeler m9rr och undrar om däcket är värd dom pengarna?
Bridestone har jag bara lyckats få ut 300-350 mil på

M9RR är så pass nytt så jag tror knappt någon hunnit köra slut på ett set än. Men föregångaren är i mångas ögon i absoluta toppen av sportdäck. Jag tror du blir supernöjd.
Själv har jag kört drygt 300 mil på mina M7RR och de är inte ens halvslitna än, trots mycket pendling.
 
Tjena folket.
Efter att ha levt och pysslat en hel del med Aprilia de senaste 4 åren, så kunde man de flesta fallgropar, återkommande problem och vad man ska hålla koll på.
Min nya Street triple har gått 700 mil och är servad efter 100 mil, sedan bara bytt oljor och filter själv av tidigare ägare. Tänkte slänga in den på 1000 mila service, för att ha lite "officiell" service i boken.

Skulle ni slängt in den på auktoriserad triumph-service eller ska man använda lokal mc-verkstad som lär klara byta vätskor och serva de flesta hojar utan problem?
De bör väl även ha lite öga för att se eventuella läckage mm. Storservice vid 2000mil tänker jag såklart lämna in till någon som kan Triumph.

Stigefeldts i Anderstorp la ner för några år sedan, men ena mekaniker startade upp egen service, så han lär nog kunna triumph, där kan man också lämna in den kanske (10 mil bort).

Några tankar från er? Tack på förhand :banana
 
Last edited:
Tjena folket.
Efter att ha levt och pysslat en hel del med Aprilia de senaste 4 åren, så kunde man de flesta fallgropar, återkommande problem och vad man ska hålla koll på.
Min nya Street triple har gått 700 mil och är servad efter 100 mil, sedan bara bytt oljor och filter själv av tidigare ägare. Tänkte slänga in den på 1000 mila service, för att ha lite "officiell" service i boken.

Skulle ni slängt in den på auktoriserad triumph-service eller ska man använda lokal mc-verkstad som lär klara byta vätskor och serva de flesta hojar utan problem?
De bör väl även ha lite öga för att se eventuella läckage mm. Storservice vid 2000mil tänker jag såklart lämna in till någon som kan Triumph.

Stigefeldts i Anderstorp la ner för några år sedan, men ena mekaniker startade upp egen service, så han lär nog kunna triumph, där kan man också lämna in den kanske (10 mil bort).

Några tankar från er? Tack på förhand :banana

Jag tänker så här:

Är garantin utgången = kör på en verkstad du har förtroende för, Triumph eller ej.

Naturligtvis gärna en med kunskap och (diagnos)verktyg för Triumph. Men det är inget speciellt som ska utföras på 1000 mila, så det känns som vilken bra verkstad som helst skulle reda ut det.

Kolla bara så verkstaden kan släcka/nolla serviceindikatorn, på min -13 kunde jag inte göra det själv utan att köpa nån fräsig dongel. Av någon mystifistisk anledning kan man numera släcka/nolla serviceindikatorn på min RS. Det var hyggligt Triumph! :)

Och om du inte gjort det redan - dyk in på https://www.triumphmotorcycles.co.uk/recall-search och kolla så det inte ligger någon återkallelse på just din hoj!
 
Jag tänker så här:

Är garantin utgången = kör på en verkstad du har förtroende för, Triumph eller ej.

Naturligtvis gärna en med kunskap och (diagnos)verktyg för Triumph. Men det är inget speciellt som ska utföras på 1000 mila, så det känns som vilken bra verkstad som helst skulle reda ut det.

Kolla bara så verkstaden kan släcka/nolla serviceindikatorn, på min -13 kunde jag inte göra det själv utan att köpa nån fräsig dongel. Av någon mystifistisk anledning kan man numera släcka/nolla serviceindikatorn på min RS. Det var hyggligt Triumph! :)

Och om du inte gjort det redan - dyk in på https://www.triumphmotorcycles.co.uk/recall-search och kolla så det inte ligger någon återkallelse på just din hoj!

Man blir alltid lika glad av utförliga svar! Tack! Bra tips med länken för återkallelse, min klarade sig dock :) Ja den är ju fem år gammal, men ska ringa och höra lite vilka som har tid häromkring, ska även ringa JE68 i Skåne och kolla läget. Hittade ett serviceschema som verkstäder använder, alltid intressant att kolla på.

Nya däck på idag iallafall, både fram och bak. Hojen svänger mycket bättre nu :banana
Blev Pirelli rosso corsa 2.View attachment 0_service+checklist+6K.pdf
 
Man blir alltid lika glad av utförliga svar! Tack! Bra tips med länken för återkallelse, min klarade sig dock :) Ja den är ju fem år gammal, men ska ringa och höra lite vilka som har tid häromkring, ska även ringa JE68 i Skåne och kolla läget. Hittade ett serviceschema som verkstäder använder, alltid intressant att kolla på.

Nya däck på idag iallafall, både fram och bak. Hojen svänger mycket bättre nu :banana
Blev Pirelli rosso corsa 2.View attachment 454140

Bara kul att vara till nån jeffla nytta. :D

JE68 köpte jag min hoj av, och servar hos. Noll klagomål från min sida, tycker de är riktigt bra. De tar bra betalt för service, men som jag ser det är det ok så länge jobbet är väl utfört och jag har en Triumphverkstad nära, det är värt pengarna tycker jag. Saker blir fixade, i tid och enligt överenskommelse. Bra och trevlig kommunikation har jag haft med både säljare och serviceavdelningen. Kommer gärna dit och ljuger en sväng när jag har tråkigt. :)

Rosso Corsa har jag också kört på min förra Street, passar hojen klockrent!

Hoppas du hittar en tid för service som känns rätt :tummenupp
 
Tjingelin, drog iväg ett mail till Johans MC å frågade om Blåtands modulen till 17 och uppåt och fick detta svar:

"I nu läget så kan jag inte rekommendera kunder att montera denna modul då den inte fungerar som den skall.

Det är ett företag som tagit fram den till Triumph och dom har inte riktigt hängt med i samma takt på utveckling som telefonbolagen så den ligger efter helt enkelt.

Dom jobbar givetvis konstant på att hitta lösningen på detta men som det ser ut just nu så är det en typ av beta version kan man säga där vi inte vet när den kommer att fungera så fint som Triumph säger att den skall funka.

Någon gång kommer det ju att fungera men när vet jag inte."

Är det någon som testat appen med hojen?
 
Tjingelin, drog iväg ett mail till Johans MC å frågade om Blåtands modulen till 17 och uppåt och fick detta svar:

"I nu läget så kan jag inte rekommendera kunder att montera denna modul då den inte fungerar som den skall.

Det är ett företag som tagit fram den till Triumph och dom har inte riktigt hängt med i samma takt på utveckling som telefonbolagen så den ligger efter helt enkelt.

Dom jobbar givetvis konstant på att hitta lösningen på detta men som det ser ut just nu så är det en typ av beta version kan man säga där vi inte vet när den kommer att fungera så fint som Triumph säger att den skall funka.

Någon gång kommer det ju att fungera men när vet jag inte."

Är det någon som testat appen med hojen?

Japp någon hör har provat, kolla någon sida bak i tråden. Men han hade (har?) problem att ansluta sin telefon, och Triumph hade svårt att lösa det.

Jag avvaktar iskallt, känner väl egentligen inget behov av den, men prylar är kul. Känns inte så otippat att något är knas då hela grejen försenades gång på gång.
 
Tjingelin, drog iväg ett mail till Johans MC å frågade om Blåtands modulen till 17 och uppåt och fick detta svar:

"I nu läget så kan jag inte rekommendera kunder att montera denna modul då den inte fungerar som den skall.

Det är ett företag som tagit fram den till Triumph och dom har inte riktigt hängt med i samma takt på utveckling som telefonbolagen så den ligger efter helt enkelt.

Dom jobbar givetvis konstant på att hitta lösningen på detta men som det ser ut just nu så är det en typ av beta version kan man säga där vi inte vet när den kommer att fungera så fint som Triumph säger att den skall funka.

Någon gång kommer det ju att fungera men när vet jag inte."

Är det någon som testat appen med hojen?



Tjena!
Jag har modulen monterad på min RS -20.
Den funkar väldigt bra, har hänt att man behöver starta om appen vid tex navigering. Det märks dock att Triumph har lite buggar att fixa. Men vid uppspelning av musik, samtal osv funkar den utmärkt än så länge. :hihi
 
https://imgur.com/a/qPrIb1l

Min första Triumph, en rejäl uppgradering jämfört med min gamla Z650. Jag har installerat lite Evotech-grejer och sitter nu och funderar lite på hur jag ska göra med avgassystem. Ni som har en 2020 RS, hur tänker ni? Jag är lite sugen på ett SP Engineering, någon som har erfarenhet av dem?
 
Last edited:
Tjena!
Jag har modulen monterad på min RS -20.
Den funkar väldigt bra, har hänt att man behöver starta om appen vid tex navigering. Det märks dock att Triumph har lite buggar att fixa. Men vid uppspelning av musik, samtal osv funkar den utmärkt än så länge. :hihi

Hej,

Jag har också modulen monterad på min St3RS 20 och har nu fått det att fungera. Jag har en iPhone 8 och en Cardo packtalk Slim som headset. Nu lirar allt som det ska vad gäller hojen/telefonen/head-setet (även om jag hade velat kunna styra mer i telefonen från hojen) men Packtalken styrs ju från telefonen. Hur har du löst det? Har du en BT-koppling direkt mellan telefonen och headsetet också utöver kopplingen headset-MC och kopplingen MC-Telefon?
 
Tjena folket.
Efter att ha levt och pysslat en hel del med Aprilia de senaste 4 åren, så kunde man de flesta fallgropar, återkommande problem och vad man ska hålla koll på.
Min nya Street triple har gått 700 mil och är servad efter 100 mil, sedan bara bytt oljor och filter själv av tidigare ägare. Tänkte slänga in den på 1000 mila service, för att ha lite "officiell" service i boken.

Skulle ni slängt in den på auktoriserad triumph-service eller ska man använda lokal mc-verkstad som lär klara byta vätskor och serva de flesta hojar utan problem?
De bör väl även ha lite öga för att se eventuella läckage mm. Storservice vid 2000mil tänker jag såklart lämna in till någon som kan Triumph.

Stigefeldts i Anderstorp la ner för några år sedan, men ena mekaniker startade upp egen service, så han lär nog kunna triumph, där kan man också lämna in den kanske (10 mil bort).

Några tankar från er? Tack på förhand :banana

Jag gjorde min 2000 mil service hos han i Anderstorp. Jättebra bemötande och jobb. Samt bra pris!
 
Hej,

Jag har också modulen monterad på min St3RS 20 och har nu fått det att fungera. Jag har en iPhone 8 och en Cardo packtalk Slim som headset. Nu lirar allt som det ska vad gäller hojen/telefonen/head-setet (även om jag hade velat kunna styra mer i telefonen från hojen) men Packtalken styrs ju från telefonen. Hur har du löst det? Har du en BT-koppling direkt mellan telefonen och headsetet också utöver kopplingen headset-MC och kopplingen MC-Telefon?

Jag har Cardo och det jag gjorde var:

1.koppla telefonen med headset (channel 1)

2. gå in på blåtand inställningar i hojen och sök efter headset.

3. Sätt Cardon i ”channel 2” parningsläge.

Cardon kommer då komma upp på skärmen på hojen och då är det bara att para ihop.

https://www.cardosystems.com/wp-content/uploads/guides/manual/en/packtalkBold.pdf

Står under punkt 2.5.

Headsetet kommer automatiskt att koppla till telefonen men allt kommer styras via hojen så tändningen måste va på för att ljud ska komma ur lurarna.
Anslutningen sker Telefon > hoj > cardo.

Hoppas detta var till någon hjälp. :)
 
Last edited:
Bytte precis däck på min 765rs, till pirelli diablo Rosso2. Man blir alltid lika glatt förvånad vad skönt det är med en ny uppsättning däck! Man blir ju smått lyrisk i kombination med streeten. Styr in så precis och däcken gav verkligen ett gott förtroende.

18 grader, sol och en tur på tre timmar med nya däck efter favoritvägarna. Helt klart en bra start på helgen :)
 
Köpte en billig 2008:a av en kompis i väntan på en 2020R som blivit försenad, bara för att ha något att åka på. Riktigt kul liten hoj och motorn är en riktig karamell! :rock
Har har redan kört > 100 mil och avbeställt 2020:an, kanske blir en 2021 istället om trippelkärleken består. :D
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top