Triumph Street Triple-tråden

Ok tack för svaren. Finns det någon bra sida med uppgifter tex som gaffelolja sort mängd osv?
 
Skriver samma inlägg här som på Speed Triple :hihi

Jag gillade att sätta mitt skivbromslås i passagerar benen istället för att bråka med sadeln/kutsen.. Men jag tog ju bort benen..
Så jag 3D-printade ett nytt fäste som funkar skitbra. Låset sitter perfekt. Kan endast rotera.

20190704_135211009_iOS.jpg
20190706_131521428_iOS.jpg
20190706_131551510_iOS.jpg
 
Har äntligen fått på mitt Arrow-blås (US-spec utan insats), nästa steg är PC5. Dock - vart finner jag lämpliga grenrör? Ser inte att Arrow har ett helsystem tillgängligt?
 
Street triple 765 rs

Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat :) gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? :) var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.
 
Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.

Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.

Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat :) gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.

Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.

Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.

Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.

Men det här visste ni väl redan? :) var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.

Trevlig läsning, ungefär samma åsikter som jag. Men jag tycker Suoercorsa är hala! Känns ogreppiga i kallt och blött.

Angående mobilladdning, köp Triumph Auxiliary Socket. Monteras helt diskret under vänstra kylarvingen, har konstant 12 v och funkar med DIN adapter till USB. Lösningen på problemet med att ladda en mobil tex. Tog mig en timme att montera, i långsam takt.
 
Blev en liten runda på 25 mil nyss, vilken fantastisk hoj detta är. En stor förbättring för mig mot förra modellen måste vara sitsen. Den lutade upp så mycket på min -13, blev aldrig riktigt vän med det, trots komfortsadel. Jag sitter långt bak för att få plats med benen, på gamla hojen kämpade jag en del med att hålla mig på rätt plats på hojen.
Det är som bortblåst nu. Dessutom är sadeln riktigt bekväm, vilket jag egentligen inte förväntade mig.

Känns som jag skulle kunna köra ordentligt långt på min RS utan större problem.

Hunnit med 300 mil knappt sen jag plockade ut den i mitten på maj, hoppas på många goa mil till i år!
 
Tack! Är tveksam kring huruvida detta grenrör kan paras ihop med mitt Arrow-slipon, vet du möjligtvis? Kanske får bli ett helsystem från SC Project...

https://shop.sc-project.com/en-SE/Bike_TRIUMPH_STREET-TRIPLE-765-2017-2019-S-R-RS/3586_SCP-T18-CH38-Full-Exhaust-System-3-1-with-CR-T-Muffler.htm

:2cool

Maila dom och kolla!
Jag tänker eftersom deras slipon som passar detta grenrör även passar original grenrör så..
Fast iof då borde alla deras slipon synas i listan där nere..
Jag hade nog kört fullt SC-project ;)
 
Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
Arturas
 
Hej,

Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.

Ha det bra!
Arturas

JE68 i Lödde hade en begagnad RS nyligen när jag var där, vet inte om dom har kvar den. Ring och kolla!
 

Nu har båda bakdäcken körts 450 mil på landsväg. Försökt undvika raka vägar men norrut är det inte alltid så många alternativ. Renbetesland gjorde också att vi inte låg i 130+ när det var småkrokigt. Hade vi kört söderut hade Autobahn skapat högre hastigheter rakt fram med mer slitage...

Daytona 955 med Roadtec 01
IMG_1572mindre.jpgIMG_1573mindre.jpg

Street Triple R med Z8
IMG_1574mindre.jpg
 
Går i tankarna att sälja hojen, min street triple r - 13 som gått ca 800 mil nu. Blir tyvärr inte mycket köra då kompisarna börjat sälja bort sina mc:s också.
Då det bara finns en enda på Blocket just nu så är det lite svårt att värdera den. Men den har i stort sett all utrustning. Bar end mirrors, anodiserade bromsvätskebehållare, triumph broms/kopplingshandtag, Värmehandtag, qs, slip-on, crashpuckar, motorskydd, Tail tidy och nya pilot sport som gått ca 60 mil.
Vad anser ni att den kan vara värd?
 
Last edited:
Köpte mig Hepco & Becker Sportrack för att få lite bättre lastmöjligheter för mina Kriegaväskor. Har bara provat hemma än, men ser väldigt lovande ut. Betydligt mer yta än kutsen, planare och naturligtvis bättre fästen för väskorna.

Testmonterade min US-20 på, sitter som berget. Förhoppningsvis slipper jag lika mycket glidande väska framöver.

Tog några bilder (blev bara två för uppladdningsfunktionen är konstig):

2BNoRuF%QKmRIs6PHchiUA.jpg

hTtBCu8JRl+SauZb7c0LSw.jpg
 
Last edited:
Ta gärna några foton då du har väskan på plats. Ser ut som plattan sitter rätt långt fram, märker du av den då du kör?

Jag använder en 15l drybag direkt på kursen, vilket funkat rätt bra. Med denna ger ju givetvis bättre kapacitet.

Pris?
 
Ta gärna några foton då du har väskan på plats. Ser ut som plattan sitter rätt långt fram, märker du av den då du kör?

Jag använder en 15l drybag direkt på kursen, vilket funkat rätt bra. Med denna ger ju givetvis bättre kapacitet.

Pris?

Bilder kommer! Provade som sagt med en Kriega US-20 och den satt bra. Har en US-30 på väg hem också.

Ja plattan sitter runt en cm längre fram än kutsen, men ungefär samma som passagerarsätet. Det kändes bra vid provsittning, och jag brukar sitta långt bak på hojen. Men jag vet mer om det när jag provat på riktigt snart. Ska ta en tvådagars tälttur inom de närmsta veckorna.

Priset är för mycket egentligen, jag kom undan med ca 2000 kr från engelska Amazon. I Sverige är det en femhundring till. Men jag hade inte många alternativ till min hoj, jag vill ha en lösning som jag kan montera bort snabbt, så alla väskkit går bort. Dessutom har jag varit så nöjd med Kriegasystemet genom åren och vill fortsätta med dom.

En 15liters borde du klara fint direkt på kutsen. Det går bra med min US-20 också, men jag behöver ha mer med mig och då tycker jag det börjar bli instabilt, framförallt rör sig väskorna framåt så sakteliga och stör mig på ryggslutet.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top