Triumph Street Triple-tråden

Jag antar att US 30 kräver större plan yta än US 20, för de har väl samma system för att spänna fast dem med ?

Det är dyrt för en plåt. Enda alternativet jag hittat om man vill ta bort snabbt är SW Motech Blaze sadelväskor, men då måste passagerarpinnarna sitta på sin plats.

Jag använder också en tankväska för att få med det nödvändigaste.
 
Nu är jag här och postar i trådar där jag inte har att göra igen...

Anyway, ville vara tipsa om att onebike kan ta hem Kriega till bra priser och gratis frakt.
 
Jag antar att US 30 kräver större plan yta än US 20, för de har väl samma system för att spänna fast dem med ?

Det är dyrt för en plåt. Enda alternativet jag hittat om man vill ta bort snabbt är SW Motech Blaze sadelväskor, men då måste passagerarpinnarna sitta på sin plats.

Jag använder också en tankväska för att få med det nödvändigaste.

US-30 är några cm längre, bredare och högre, har för mig den är 3,5 cm längre, vilket är det mått som sätter gränsen på min lilla hoj. Exakt samma system. Jag brukar montera på tvären för övrigt.

Ja det är skitdyrt, men det ska sägas att kvaliteten är fullgod både i material och utförande.

Motech Blaze kollade jag också på för ett tag sedan, men skjutspinnarna är typ det första jag plockar av på en Street Triple, 1,6 kg dödvikt som jag aldrig använder.

Har aldrig ägt en tankväska, funderat på Givi med snabbfäste. Men brukar köra med Kriega (igen...) R15 rygga, den innehåller mina viktigaste grejer typ vatten, första hjälpen, en banan, plånbok, nycklar osv. Är aldrig störd i körningen av den säcken, så tror jag fortsätter så. Fantastiskt smidigt vid stopp också.
 
Nu är jag här och postar i trådar där jag inte har att göra igen...

Anyway, ville vara tipsa om att onebike kan ta hem Kriega till bra priser och gratis frakt.


Den butiken har jag missat, dom hade inget Kriega på sin hemsida iaf. Claessons motor i Bromölla av alla var billigast (1599 med gratis frakt) på US-30 denna gång. Oväntat då Claessons är ökända för sina höga priser.
 
Den butiken har jag missat, dom hade inget Kriega på sin hemsida iaf. Claessons motor i Bromölla av alla var billigast (1599 med gratis frakt) på US-30 denna gång. Oväntat då Claessons är ökända för sina höga priser.

Stämmer. Jag mailade onebike och de löste det snabbt och smidigt.

Alternativ1 MC i Kalmar har också dessa på hyllan.
 
Hej, jag köpte en 2013 med 1500 mil på mätaren. Arrow-slipon, bellypan, tail tidy, fly screen och hugger. Gav 57000. Då fick jag med laddare, lås och depåställ.
 
Går i tankarna att sälja hojen, min street triple r - 13 som gått ca 800 mil nu. Blir tyvärr inte mycket köra då kompisarna börjat sälja bort sina mc:s också.
Då det bara finns en enda på Blocket just nu så är det lite svårt att värdera den. Men den har i stort sett all utrustning. Bar end mirrors, anodiserade bromsvätskebehållare, triumph broms/kopplingshandtag, Värmehandtag, qs, slip-on, crashpuckar, motorskydd, Tail tidy och nya pilot sport som gått ca 60 mil.
Vad anser ni att den kan vara värd?

Hej, jag köpte en 2013 med 1500 mil på mätaren. Arrow-slipon, bellypan, tail tidy, fly screen och hugger. Gav 57000. Då fick jag med laddare, lås och depåställ.

Sorry för dubbelpost
 
Jag har en Triumph på gång som har problem med immobiliser och nycklarna måste programmeras om / kodas in.

Någon annan som haft liknande problem?

Det är en 2012.

Någon som blivit tvungen att byta kluster / lås och hela skiten eller är det en smal sak?

Är det bara Triumph auktoriserade som kan göra detta eller finns det någon i Linköping som gör den här typen av jobb?

Myclet tacksam för svar, har ring alla verkstäder i hela landet typ men det är många som inte tar telefon eller har semester.
 
Ska lägga ut lite Street Triple (2010) grejer till salu snart, bla Arrow High pipes, Triumph original bar-end-speglar, styrdämpare, enklare kraschpuckar och en quickshifter.

Har dessutom ett egengjort konverteringskit om man vill köra med clip-ons. Kanske finns någon i detta forum som vill köpa istället för att bygga själv? Plug&play hållare till hastighetsmätaren, modifierad lykthållare för vanlig framlampa (och även clips-ons men dom tänkte jag nog behålla tillsammans med själva lyktan).

Kom på att jag även har helsvarta egenbyggda highpipe ljuddämpare, förvånansvärt lyckade. Ungefär samma storlek som Arrow ovan.

Kan av någon anledning inte bifoga bilder via min iPhone, uppdaterar med bilder på annat vis när jag hinner.

Skicka PM om intresse finns! Kanske går att skicka bilder iaf...
 
Xenon ljus till Street Triple

Säljer ett par begagnade xenon ljus (hel/halv) till en Street Triple.
Hade det på en 2009'a.
Mycket fint skick och ger ett riktigt bra ljus och en frän "look".
Tyvärr går de inte igenom besiktningen så då får man "switcha" till original.
Bud eller 500kr.
Kan skickas mot förskott.

Xenon 3.png
Xenon 2.jpg
Xenon 1.jpg
 
Nu har jag haft min RS i snart tre månader och kört 350 mil. Tänkte dela med mig av vad jag tycker om hojen så långt.

Jag är 185 lång och väger 70 kg. Sitter bra på hojen, jag har rätt långa ben, brukar ha 36” i jeans. Skulle nog inte vilja vara längre på denna cykeln, tror det blivit trångt. På förra modellen av Streeten puttades jag framåt i sadeln, det är inga problem på 765. Det är enkelt att variera sittställning, i stan sitter jag längre fram och mer upprätt, vid aktiv körning sitter jag längre bak. Inga problem med knän eller rygg.

Bromsarna är smått fantastiska, fram. Riktigt bra bett, lättdoserade, och ställbara. Första hojen jag inte känt behov av at byta originalbeläggen. Bak är det som vanligt dvs rätt kass, men jag använder i princip bara bakbromsen vid krypkörning.

Hojen är lätt och smidig, alltid ett plus. Tanken rymmer 17 liter, och med en förbrukning på 0,6 vid rapp körning kommer jag långt nog.

Motorn är grym, RS:en är toppigare än 675:an. Men har fortfarande vrid vid lägre varv. Vid drygt 7000 varv är det shift cam känsla. Jag gillar karaktären, den är lättkörd och rimlig i stan, men blir som en toppig 600:a på landsvägen.

Jag köde min i sportläget i början, och tyckte den var hackig i stan tills jag började använda lägena mer. Roadläget borde heta city istället. Lent och fint, som gjort för lägre hastigheter och smidig stadstrafik. Sportläget är för landsvägen. Track har jag kört på bana, samma mapp som Sport, men annan ABS och TC. Rain har jag använt vid regn, men gasresponsen är konstig, för strypt tycker jag. Brukar använda Riderläget med allt som inställt som Road, fast Rain TC. Använd lägena är väl mitt tips, dom gör skillnad. Ett tips, jag använder olika skärmlayouter för de olika lägena, då ser jag snabbt vilket läge jag är i.

Däcken som kommer med hojen är Supercorsa. Grymma däck när det är varmt, men hala och får inte upp temp när det är typ 15 grader utan rejält aggresiv körning. Vid regn är dom äckliga, jag känner lite förtroende för dom. Dom är inte slut än, men snart. Då blir det andra däck, sporttouringdäck.

Mindre bra grejer? USB kontakten under kutsen. Helt fel plats. Den skulle varit vid styret såklart. Jag har löst det med ett 12 v uttag vid kylarvingen, finns som originaltillbehör.
Oljesticka istället för siktglas är kass. Särskilt eftersom oljan ska kollas med båda hjulen på marken och stående upp. En oljenivåkoll är i princip ett tvåmansjobb, eller en läskig balansmanöver. Att en så viktig del av kontroll är så krånglig är idiotiskt.
Barendspeglarna är bra, men blir darriga i 110 km/h, men slutar vid 120. Lite synd att dom darrar öht.

Dämpningen är grym! Med fulla inställningsmöjligheter fram och bak med fina komponenter kan de flesta hitta en bra inställning. För mig var den lite väl hård i standardinställningar, så har backat ner en del och hittat rätt, tror jag (det är ett ständigt pill). :) Oavsett så finns möjligherna där. Man får nog väga runt 100 kg eller mer för att behöva byta fjädrar.

Mods då? Hojen är rätt klar från början, men följande har jag gjort:

Arrowslipon, USA-varianten med uttagbar baffel. Precis lagom ljud.
12v uttag, Triumph original
Värmehandtag, Triumph original
Tankgrepp
Tailtidy R&G
Borttagna skjutspinnar, och Evotech täckplåtar för hålen.
Speedoangels skärmskydd för TFT:n
Bobbiner
Hepco & Becker Sportrack för att kunna få med mig bagage lättare.

Jag tycker detta är en riktigt bra hoj för pengarna. Den gör allt bra, utom möjligen långtouring pga avsaknaden av väderskydd. Men det stoppar inte mig, det är den körning jag gör minst av, så kompromissen där är acceptabel.
 
Jag har en street triple 2009 med effektsystem ,, men det sitter under sadeln. hade velat ha ett lågt system, någon som vill byta. bilder och allt finns.
kan lägga i melllan pengar om det är ett dyrt system.
 
Oljesticka istället för siktglas är kass. Särskilt eftersom oljan ska kollas med båda hjulen på marken och stående upp. En oljenivåkoll är i princip ett tvåmansjobb, eller en läskig balansmanöver. Att en så viktig del av kontroll är så krånglig är idiotiskt.

Det där är troligen sen daytonan och street triplen delade motorblock (gör dom kanske fortfarande?). Glaset hade inte synts om där sitter kåpor i vägen. Haft en suzuki där man fick ta bort en kåpa med 6 skruvar varje gång man skulle kolla oljan.

Rekommenderar depåstöd. Liten kostnad som förenklar tvätt, kedjesmörjning och oljekontroll. Däckbytena blir också bra mycket billigare om man kan komma med ett löst hjul.
 
Jag har en street triple 2009 med effektsystem ,, men det sitter under sadeln. hade velat ha ett lågt system, någon som vill byta. bilder och allt finns.
kan lägga i melllan pengar om det är ett dyrt system.

Kör du bandagar så tänk på att de låga systemen har svårt för att klara bullerkraven, även med db-killer.
 
Det där är troligen sen daytonan och street triplen delade motorblock (gör dom kanske fortfarande?). Glaset hade inte synts om där sitter kåpor i vägen. Haft en suzuki där man fick ta bort en kåpa med 6 skruvar varje gång man skulle kolla oljan.

Rekommenderar depåstöd. Liten kostnad som förenklar tvätt, kedjesmörjning och oljekontroll. Däckbytena blir också bra mycket billigare om man kan komma med ett löst hjul.

Enligt instruktionsboken ska båda hjulen stå på marken, så då får jag hissa upp fram också. Depåstöd har jag såklart ;)
 
Enligt instruktionsboken ska båda hjulen stå på marken, så då får jag hissa upp fram också. Depåstöd har jag såklart ;)
Använd en planka som du kör upp framhjulet på, ~lika hög som depåstödet lyfter bak? :va
Edit: nu när jag tänker efter så har jag för mig att när jag drog upp den på Biltemas depåstöd bak, och jämförde med samma mängd olja när någon höll den så märkte jag ingen skillnad. Kan vara värt att prova om det spelar någon större kvitta.
 
Last edited:
Använd en planka som du kör upp framhjulet på, ~lika hög som depåstödet lyfter bak? :va
Edit: nu när jag tänker efter så har jag för mig att när jag drog upp den på Biltemas depåstöd bak, och jämförde med samma mängd olja när någon höll den så märkte jag ingen skillnad. Kan vara värt att prova om det spelar någon större kvitta.

Bra idé, provar!

Jag har en egen teknik nu, ställer hojen på sidostödet, skruvar ur stickan, torkar av och sätter tillbaka. Sen reser jag långsamt hojen till den står rakt, och sänker sakta ner på stödet. Men det är ju inte lika snabbt som ett siktglas. :tungan
 
Hej,

Mitt första inlägg här på SH.
Kort om mig själv; Har nu på äldre dagar(44 år) bestämt mig för att äntligen börja köra hoj. Ska ta riskettan nästa helg och har precis börjat övningsköra.
I tisdags köpte jag en Street triple 765R -18 med 490 mil på mätaren. Underbar maskin! Små mods som kraschpuckar, Arrow US, RS-speglar.

Idag blev det ingen övningskörning så för skojs skull testade jag att ta bort insatsen från mitt Arrow slip-on. Ärligt talat så märkte jag ingen större skillnad på ljudet. Tog det förnuftiga beslutet att skruva tillbaka det.
Ville kolla med er om Arrow utan insats till Street triplen är så "ljudlös" eller är det jag som missat något uppenbart?

Ser fram emot att följa den här tråden.
421933ab1bce70e3b8e47c702d154f9d.jpg


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
 
Hej,

Mitt första inlägg här på SH.
Kort om mig själv; Har nu på äldre dagar(44 år) bestämt mig för att äntligen börja köra hoj. Ska ta riskettan nästa helg och har precis börjat övningsköra.
I tisdags köpte jag en Street triple 765R -18 med 490 mil på mätaren. Underbar maskin! Små mods som kraschpuckar, Arrow US, RS-speglar.

Idag blev det ingen övningskörning så för skojs skull testade jag att ta bort insatsen från mitt Arrow slip-on. Ärligt talat så märkte jag ingen större skillnad på ljudet. Tog det förnuftiga beslutet att skruva tillbaka det.
Ville kolla med er om Arrow utan insats till Street triplen är så "ljudlös" eller är det jag som missat något uppenbart?

Ser fram emot att följa den här tråden.
421933ab1bce70e3b8e47c702d154f9d.jpg


Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Välkommen hit och grattis till en grym hoj!

Jag upplever en skillnad med baffeln ute på mitt Arrow US, men någon jätteskillnad är det inte. Jag tycker det blir precis lagom ljud med den ute.

Lycka till med kortet!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top