Triumph Street Triple-tråden

Vilken fotpinnesats har du siktat in dig på? Å grattis till köpet! Nu efter 100 mil är jag otroligt nöjd med min lilla RS.

Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).
 
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?
 
Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?

Jag känner till att Sato har, men ser dem inte som ett alternativ - alls. Jag nöjer mig där. :)

Huruvida Triumph erbjuder OEM vet jag ej, har du hittat får du gärna dela med dig. :banana
 
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

LSL har också..https://www.lsl.eu/rasten/verstellbare-rastenanlage.html?filter_fahrzeugmarke=5931&p=1
Har jag till min 675 och är väldigt nöjd med dom. Inte så billiga dock.
 
Ni som byter olja själv, var beställer ni oljefilter? Är det original triumph då eller något K&N / HiFlo ni kör med? :confused:

Hittade bara de billigare filter i Sverige och har nämligen problem med att hitta original triumph filter inom rimliga prisgränser. :va
 
Förslagsvis:

https://www.xlmoto.se/olja-helsynte...l-oljefilter/triumph-street-triple-rs-2019#?p

K&N bör undvikas i alla lägen, oavsett. HiFlo/Triumph OEM går väl. Själv hade jag kört på 300V då jag nära nog kör endast bana. :D

NEJ, HiFlo är inte att rekommendera! Det är sämre flöde i dessa än Triumph Originalfilter vilket kan leda till att motorn trycker ut olja genom oljepluggen när trycket blir för högt!

JA, jag har själv fått erfara detta... Bytte till Triumph originalfilter istället, med samma oljebult och bricka och läckaget försvann direkt!

Så kör Triumph original, ingenting att snåla på.. Kostar typ gratis!?
 
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...
 
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...
 
På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...

Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)
 
Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)

Tror inte någon kan ge mer än anekdotiska svar. Det är så otroligt många unika faktorer som påverkar vid varje marksyning.
 
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

Hade triumph original på min triple r - 12.

Efter en lowsider i typ 50 var det bara puckarna på ram och axlar och skyddskåporna på motorn som var patinerade.

De skötte sim uppgift galant i det fallet.
 
675.JPG

I torsdags tog jag kortet :) Blev ett gäng mil i helgen.

Fantastiskt rolig cykel och perfekt för mig som nybörjare känns det som. En SV650 eller MT07 hade jag tröttnat på snabbt. Men denna känns kanon :)
 
Blev en fin runda från Malmö till strax norr om Gislaved i förrgår, tillbaka igår. Använde Calimoto-appen och ställde in på extra kurviga vägar, vilket resulterade i fyra timmars körning och 26 mil på småvägar (och en grusväg). Snorfina vägar för RS:en, förutom några sträckor där det var tjälskottat så in i helvete. Min rygg är död tror jag. :D

Börjar så smått fundera på nya däck, mina Supercorsa har gått drygt 200 mil nu med en SMC-kursdag. Så räknar inte med så många mil till faktiskt. Så frågan är:

* Ett nytt Supercorsa bak - framdäcket håller ett bakdäck till, och sen byta till andra däck till hösten?
* M7RR - som jag hört mycket bra om, men aldrig provat. Hur är slitaget på dessa sulor?
* Michelin Road 5 - mindre sportigt än M7RR och definitivt än Supercorsa, men hållbarheten och våtgreppet är ju där istället. Kommer jag att tycka det är för stort hopp mot Supercorsa, som jag älskar när det är torrt och varmt?
* Eller något annat?

Jag kör mest kortare finåkningsturer på några timmar - småvägar med svängelisväng. Blir också en hel del pendling och någon lite längre tur som den ovan, dock undviker jag så ofta det går motorväg. Sticker inte ut på en tur om det pissregnar, men vill också gärna klara en regnig sväng utan att behöva köra så långsamt som jag måste med Supercorsa.

Vad tror ni?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top