Triumph Street Triple-tråden

Street Triple RS 2017
28 år, körkort i 9 år. Bor i Kungsbacka. 0 skador/olyckor.
Svedea helförsäkring med högsta självrisken: 7010:- /år som jag tecknade i somras.

Kollar jag på ett annat regnummer på samma hoj så säger Svedea 8100:- nu när de tagit över Triumph märkesförs.
Hoppas inte mitt pris höjs till nästa säsong, tycker det är dyrt som det är.
 
Valde Street Triplen just pga den låga försäkringspremien jämfört med andra hojar i samma segment. Betalar 3750:- hel/hel hos bilsport mc, tror det var den låga självrisken om det gick att välja. Inga konstiga krav på att bara jag får köra osv. Visserligen en 09:a.
Adress i en halvstor österlenhåla.
 
Adressen lätt - Malmö :( Jag är 43 år och haft kort i 9 år, men tyvärr så blir det dessa priser.

Ha! Om jag såg en hel/hel försäkring i mitt namn på ca 4k kronor hade jag varit överlycklig. 27 år i stockholmsförort förvarat i garage med körkort i lite över 1 år. 12k hel/hel. :glömdet
 
Jag ger 3300 HEL/HEL hos svedea. 39 år i Västervik. Mycket kul för försäkringspengarna.
 
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

2018-10-03 10.46.27.jpg

2018-10-03 10.46.35.jpg
 
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

View attachment 445124

View attachment 445125

Grattis :tummenupp
Det är en helt underbar maskin, och GRYMT snygg färg (har samma)

Passar med min Rhodonite Silver BMW


y4mFbyAaRcgir4LgjOg_h8KiAlTN08-zePC7vl6fNJJJCNrggawburrNw9h4jue55tp1vr_WNAbRnTvg5rFMe8_i0pxNtjj4tnTzFpNYBeetsAVfJGuScTBWFgXonYZ0Ue7feQ-JCNDPip4IN57vfrllJZ5VWvJmQoHjICU84bRLD3_dI5jVR3kFhdqxNDl12z0oSBMyw8uGlweH_0Q9cAHIA
 
Hoppsan! Åkte förbi JE68 för att klämma lite, men fick ett så pass bra pris så jag la handpenning trots att jag inte ska köpa förrän till våren. Dessutom finns inte den mattgråa till 2019, och den var ju sketasnygg live!

Inte ens provkört... Men jag hade ju en Street Triple R -13 sist och RS:en lär ju inte vara sämre. Blir att hämta ut den till våren, så vintern 18/19 blir den längsta i mannaminne!

Grattis! Ett fint höstpris är ju aldrig fel :hihi

Själv bytte jag ("Nu igen!" som frun brukar säga) från min Triple RX till en 1090 Adventure R. Haft lite problem med en axel i och med den något framåtlutade körställningen på RX:en. Nu är det som bortblåst och jag kan köra utan att få ont efter 5 mil. Körglädjen är tillbaka. :tummenupp Dessutom klagar ju inte frun nu när hon sitter bättre bak. Dottern är lite ung än, men vill gärna åka med :)

10745_polarr_1090r.jpg
 
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.
 
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.

Det finns flertalet klipp på Youtube om hur man gör, samt instruktioner på diverse forum om du söker lite, typ på "street triple valve clearance check" eller liknande. Jag har kollat på det innan, har du mekvana så är det bara att ta det lugnt och följa stegen.
 
Någon som har förslag på bra Mc verkstad för en 2000 milaservice av en Street triple 675 r i Stockholmsområdet med omnejd, jag har fått prisförslag från Probike på 9500:-, jag tyckte det kändes dyrt! Alternativet är att göra det själv, jag har tillgång till lyft och skaplig mekvana från tiden jag körde cross, dock endast mekat med 2-taktare. Det jag är mest fundersam över är ventiljusteringen, någon med erfarenhet av det som kan ge input hur krångligt det är.

Johan han kan han, om du inte känner för att mecka själv.

http://www.mcverkstaden.se/
 
Talos MC i Hässelby finns oxå. Grigoris har jobbat både på Din MC och Lelles.
 
Håller med om att ventiljustering inte är så svårt om man har lite mekvana och kollar någon instruktion. Gjorde det själv förra vintern inklusive nya kammar.
 
Fyfan den här väntan är för mycket, och speciellt nu när det är fint väder! Det är nästan så jag önskar att det varit pissväder. :D

Har åtminstone fått hem första tillbehöret, nämligen Evotechs täckplåtar för hålen efter möghackepinnarna:

2018-10-16 11.15.07.jpg
 
Hejdå kära street triple bröder... Kanske inte farväl för evigt, men nu var min Street triple R såld och gått över till Yamaha R6.

Någon dag när man vill sitta bekvämare så ligger triumphen nära hjärtat för potentiellt återköp :Bugar
 
Hej! Jag undrar om det finns lågmonterad ljuddämpare som passar på originalsystemet (2010a)?
 
Hej! Jag undrar om det finns lågmonterad ljuddämpare som passar på originalsystemet (2010a)?

Klassiskt rätt är väl ett Arrow low boy (som jag har på min 09) men det finns andra.Vet inte vad du menar med att passa på originalsystemet. Vill du ha slip-on hamnar piporna under sadeln. Lowboy hamnar lågt kapar 10 kilo och passar på motorn ????
 
Jag tänkte om man slipper byta krökarna eller man måste byta hela vägen för att ha en lågmonterad ljuddämpare?
 
Lågmonterat blir det ett 3-1 system men originalet är 3-2 (dvs 3 cylindrar till 2 pipor) så man behöver byta det mesta. Inklusive katalysatorn. Dessutom mappa om. Se det så här, det blir väldigt fint :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top