Triumph Street Triple-tråden

Kollar man på självrisken så är bilsport mc något billigare för min del verkar det som! Men tack för all info
 
Last edited:
Låter som att jag får byta försäkringsbolag i höst när nuvarande period med Länsförsäkringar går ut :-(

Men jag får mer än halva priset hos Bilsport MC jämfört med Svedea eftersom jag inte bara vill ha mig som förare, frun kör den ibland.
 
Frågade runt för ett par månader sen men frågar nog igen...

Är det någon som säljer Triumph original bar end speglar med en häftigt rabatt? Tycker de är fina men klarar inte att köpa de nya för den sanslösa priset.
 
Bättre sent än aldrig. Har ett par som jag kan sälja om jag får rimligt bud, du eller annan som är intresserad kan PMa isf!-)
Fint skick men några repor (ifyllda) på ena staget, den vänstra på baksidan, se bild.
View attachment 444248
View attachment 444249
 

Bifogat

  • 20180717_143716.jpg
    20180717_143716.jpg
    164.4 KB · Visningar: 56
Hej på er!
Någon som har koll på vad det är för längd på hundbenet som sitter orginal på 675:an 07-10? (kanske även 11/12)
Har googlat men får inte fram något CC-mått? Tacksam för svar
 
Hej på er!
Någon som har koll på vad det är för längd på hundbenet som sitter orginal på 675:an 07-10? (kanske även 11/12)
Har googlat men får inte fram något CC-mått? Tacksam för svar

147 mm cc-mått är mitt original, från en 2010. Bytte ut mitt mot ett ställbart. Ligger i en kartong och lätt att mäta.
 
Tror jag frågat förut men försöker igen, någon som har en hög komfortsadel till salu till en 13-16?
 
Underbar hoj.



y4mkGmkLiUSqksEzDLUgNyEO8P5IjVIVoUHA3OS5KvwXZb0OxBvk2aZFkcutb6nKSDXL9vnem2gaVp-ZqDoLZsefEgd3tiJw1QSejIzG4tCkY7Bj-K4i_NG26WSoA1xTyuvECPGhMDEVZzDP0RKjIGmFZuVa0w-UP9TYCK7POJGIp9pW93OmlOq3Oo5TGYW6F5W5RyKXMQ7OlhZDQ1QYUM7xg
 
Last edited:
Någon som provat en SC1-R till sin 765? Viktminskningen och lite roligare ljud lockar...
Har hört att den ska ha lite dålig påverkan i effektkurvan, men jag vet inte om det skiljer sig på EU- och USA-hojar (där jag läst infon).
 
Någon som provat en SC1-R till sin 765? Viktminskningen och lite roligare ljud lockar...
Har hört att den ska ha lite dålig påverkan i effektkurvan, men jag vet inte om det skiljer sig på EU- och USA-hojar (där jag läst infon).

Se bilden ovan :D
Jag har ett SC1-R på min 765 RS
Första kommentaren: Satan vad tungt originalröret är...
*Busenkelt att ta av original och sätta på SC1-R (Fick använda lite våld för skruven på själva ändröret bara)
*Ljudet blev genast djupare och trevligare vid låga varv. Vid högre varv så.. ja.. 765-awesomeness
*Snyggt!!!
*Varit mycket snack om att vissa rör påverkat gasresponsen vid låga varv (Yoshimura, Remus osv) Men inte på detta, det blev snarare BÄTTRE, speciellt med "db-killern" ur.
*Detta är EURO-4 med homologation så man "ska" inte kunna ta ur DB-killern.
Skruven är svettsad(liten plupp) men jag tog bara min lilla mini-skruvdragare och den åkte av direkt.
Det är också VÄLDIGT trögt att få ur db-killern.. Fick rycka som satan med en tång..
För att få in den igen så fick jag använda en hammare. Försökte köpa en ny av SC med krav att den skulle vara lite mindre och lätt att få ur.. De skickade bara en exakt likadan (suck..) så jag ska fila lite på den.

*Ljudet utan DB-killern är grymt.. Mycket gurgel och BAS vid gassläpp. Dock för hög ljudnivå, gör tusan ont i öronen (utan proppar)
*Effektkurvan kan jag inte kommentera med några siffror, dock upplever jag att hojen är piggare, kan vara placebo pga det sportigare ljudet. Upplever att hojen reser sig lättare med..

Nöjd kund här iaf. Önskar bara att ljudnivån varit lite lägre utan DB-killer i
 
Kommer om två veckor ha en grå Street Triple 765 RS till salu. Skriver två veckor då den ska säljas nyservad, (80mila service). Dvs hojen är knappt inkörd. Nu är clip-ons monterade, men skruvar tillbaka i originalskick innan försäljning. Utrustning: Evotech tail tidy, Evotech puckar på framgaffeln, Triumph original engine covers samt frame-sliders.

Skriver här om någon är på jakt. Kommer blocket annons om ca 2 veckor.

Bilder finns här:
https://www.facebook.com/OfficialTr...39653727096/10155339653097096/?type=3&theater
 
Provkörde 3 hojar med inställningen att jag skulle åka hem på en Street Triple RS.

KTM 790 Duke
Street Triple R
Street Triple RS

Ska man inte nyttja hojen till banåka, vilket jag förvisso gjort tidigare så hamnade hojarna i någon slags rolighetsordning som ovanstående lista.
KTM:en ger dig power direkt, vilket är kul om man kör gata, men kändes på motorvägen mer som en moped än en riktig motorcykel. Den svänger lättare och jag upplevde den som en lättare hoj i största allmänhet. Den påkallar bus hela tiden. Jag tycker dessvärre att den är på gränsen till gräsligt ful, så den anledningen bidrog mycket för mig att det inte blev något köp.
R-modellen (som jag till slut köpte) kändes som den perfekta kompromissen för mig. Hyggligt bottenregister och stabil i chassit i högre hastigheter på ett sätt som saknades hos KTM:en. Hyggliga bromsar och fjädring, åtminstone för mig som tidigare ägt 2 st STR-675-modeller som jag smiskat runt på bana rätt hårt.
RS-modellen upplevde jag som "trött" eller iallafall ingen större skillnad från mina gamla Street Triples i den mån jag kunde testa den på gatan. Jag förstår såklart att om man skulle maxa hojarna på bana så skulle denna kanske vara att föredra, men för mina alldagliga ändamål, så kändes den tristast på gatan, trots sin överlägsna spec. på pappret.

Någon annan som provkört och känt något liknande eller helt annat?
 
Kommer om två veckor ha en grå Street Triple 765 RS till salu. Skriver två veckor då den ska säljas nyservad, (80mila service). Dvs hojen är knappt inkörd. Nu är clip-ons monterade, men skruvar tillbaka i originalskick innan försäljning. Utrustning: Evotech tail tidy, Evotech puckar på framgaffeln, Triumph original engine covers samt frame-sliders.

Skriver här om någon är på jakt. Kommer blocket annons om ca 2 veckor.

Bilder finns här:
https://www.facebook.com/OfficialTr...39653727096/10155339653097096/?type=3&theater

Får man fråga varför du säljer Streeten innan den knappt är inkörd?
 
Får man fråga varför du säljer Streeten innan den knappt är inkörd?

Vild chansning att jag trodde kompromissen gathoj med den spec RS har skulle passa mig med sporadiska banbesök. Insåg att jag hellre lägger pengarna på ett banjärn.

Hojen är grym på gata, och egentligen inte dålig på bana. Det jag är mest nöjd med på hojen är chassie/fjädring. Men som sagt... kompromisser blir sällan bra. Därav försäljning.
 
Provkörde 3 hojar med inställningen att jag skulle åka hem på en Street Triple RS.

KTM 790 Duke
Street Triple R
Street Triple RS

Ska man inte nyttja hojen till banåka, vilket jag förvisso gjort tidigare så hamnade hojarna i någon slags rolighetsordning som ovanstående lista.
KTM:en ger dig power direkt, vilket är kul om man kör gata, men kändes på motorvägen mer som en moped än en riktig motorcykel. Den svänger lättare och jag upplevde den som en lättare hoj i största allmänhet. Den påkallar bus hela tiden. Jag tycker dessvärre att den är på gränsen till gräsligt ful, så den anledningen bidrog mycket för mig att det inte blev något köp.
R-modellen (som jag till slut köpte) kändes som den perfekta kompromissen för mig. Hyggligt bottenregister och stabil i chassit i högre hastigheter på ett sätt som saknades hos KTM:en. Hyggliga bromsar och fjädring, åtminstone för mig som tidigare ägt 2 st STR-675-modeller som jag smiskat runt på bana rätt hårt.
RS-modellen upplevde jag som "trött" eller iallafall ingen större skillnad från mina gamla Street Triples i den mån jag kunde testa den på gatan. Jag förstår såklart att om man skulle maxa hojarna på bana så skulle denna kanske vara att föredra, men för mina alldagliga ändamål, så kändes den tristast på gatan, trots sin överlägsna spec. på pappret.

Någon annan som provkört och känt något liknande eller helt annat?

Jag har en RS och har tidigare haft en 675 R och emellan en MV Agusta Brutale 800 RR. Den RS som jag kör med idag är i känslan inte mycket "rappare" än en 675 i mellanregistret, men på högre varvtal är det som natt och dag. Man måste komma upp varvtal för att uppleva skillnaden vid registret 8000+ varv. Det innebär att om man kör sin favoritsträcka med en 675 på sig treans växel, så får man köra på tvåan istället. Då upplever man en helt annan hoj när det gäller effekt. Sedan får man inte förglömma fjädringskomponenterna i RS som ger en dunderstabil väghållning. Ultimata kicken i detta hojsegment är att köra med en MV Agusta Brutale 800 RR, det är bara synd att kvaliten med tex slirkopplingen till startmotorn mm är under all kritik.
 
Last edited:
Jag har en RS och har tidigare haft en 675 R och emellan en MV Agusta Brutale 800 RR. Den RS som jag kör med idag är i känslan inte mycket "rappare" än en 675 i mellanregistret, men på högre varvtal är det som natt och dag. Man måste komma upp varvtal för att uppleva skillnaden vid registret 8000+ varv. Det innebär att om man kör sin favoritsträcka med en 675 på sig treans växel, så får man köra på tvåan istället. Då upplever man en helt annan hoj när det gäller effekt. Sedan får man inte förglömma fjädringskomponenterna i RS som ger en dunderstabil väghållning. Ultimata kicken i detta hojsegment är att köra med en MV Agusta Brutale 800 RR, det är bara synd att kvaliten med tex slirkopplingen till startmotorn mm är under all kritik.

Har du testat Duken?
 
Funderar på att köpa bar end mirrors men stämmer det att ett ”kit” bara innehåller 1 spegel. Jäkligt dyrt i så fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tidigare ägare till min triumph ordnade all utrustning, inklusive bar end mirrors. Visst må det vara dyrt, men jäklar vad mycket bättre det ser ut. I priset ingår det naturligtvis kvalité på grejerna. Sitter som det ska utan att vrida och vända på sig oavsett hastighet. Till skillnad från min tidigare hoj.
 
Är sugen på en Triumph street triple R 675 - 2009 med 1800mil på sig.
Några barnsjukdomar man ska se upp för?
hojen ska användas enbart på gata
kommer ifrån duke 690 & mt09
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top