jöha1
Medlem
Kollar man på självrisken så är bilsport mc något billigare för min del verkar det som! Men tack för all info
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej på er!
Någon som har koll på vad det är för längd på hundbenet som sitter orginal på 675:an 07-10? (kanske även 11/12)
Har googlat men får inte fram något CC-mått? Tacksam för svar
147 mm cc-mått är mitt original, från en 2010. Bytte ut mitt mot ett ställbart. Ligger i en kartong och lätt att mäta.
Någon som provat en SC1-R till sin 765? Viktminskningen och lite roligare ljud lockar...
Har hört att den ska ha lite dålig påverkan i effektkurvan, men jag vet inte om det skiljer sig på EU- och USA-hojar (där jag läst infon).
Kommer om två veckor ha en grå Street Triple 765 RS till salu. Skriver två veckor då den ska säljas nyservad, (80mila service). Dvs hojen är knappt inkörd. Nu är clip-ons monterade, men skruvar tillbaka i originalskick innan försäljning. Utrustning: Evotech tail tidy, Evotech puckar på framgaffeln, Triumph original engine covers samt frame-sliders.
Skriver här om någon är på jakt. Kommer blocket annons om ca 2 veckor.
Bilder finns här:
https://www.facebook.com/OfficialTr...39653727096/10155339653097096/?type=3&theater
Får man fråga varför du säljer Streeten innan den knappt är inkörd?
Provkörde 3 hojar med inställningen att jag skulle åka hem på en Street Triple RS.
KTM 790 Duke
Street Triple R
Street Triple RS
Ska man inte nyttja hojen till banåka, vilket jag förvisso gjort tidigare så hamnade hojarna i någon slags rolighetsordning som ovanstående lista.
KTM:en ger dig power direkt, vilket är kul om man kör gata, men kändes på motorvägen mer som en moped än en riktig motorcykel. Den svänger lättare och jag upplevde den som en lättare hoj i största allmänhet. Den påkallar bus hela tiden. Jag tycker dessvärre att den är på gränsen till gräsligt ful, så den anledningen bidrog mycket för mig att det inte blev något köp.
R-modellen (som jag till slut köpte) kändes som den perfekta kompromissen för mig. Hyggligt bottenregister och stabil i chassit i högre hastigheter på ett sätt som saknades hos KTM:en. Hyggliga bromsar och fjädring, åtminstone för mig som tidigare ägt 2 st STR-675-modeller som jag smiskat runt på bana rätt hårt.
RS-modellen upplevde jag som "trött" eller iallafall ingen större skillnad från mina gamla Street Triples i den mån jag kunde testa den på gatan. Jag förstår såklart att om man skulle maxa hojarna på bana så skulle denna kanske vara att föredra, men för mina alldagliga ändamål, så kändes den tristast på gatan, trots sin överlägsna spec. på pappret.
Någon annan som provkört och känt något liknande eller helt annat?
Jag har en RS och har tidigare haft en 675 R och emellan en MV Agusta Brutale 800 RR. Den RS som jag kör med idag är i känslan inte mycket "rappare" än en 675 i mellanregistret, men på högre varvtal är det som natt och dag. Man måste komma upp varvtal för att uppleva skillnaden vid registret 8000+ varv. Det innebär att om man kör sin favoritsträcka med en 675 på sig treans växel, så får man köra på tvåan istället. Då upplever man en helt annan hoj när det gäller effekt. Sedan får man inte förglömma fjädringskomponenterna i RS som ger en dunderstabil väghållning. Ultimata kicken i detta hojsegment är att köra med en MV Agusta Brutale 800 RR, det är bara synd att kvaliten med tex slirkopplingen till startmotorn mm är under all kritik.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |