Triumph Street Triple-tråden

En tankväska skulle ju också kunna förklara eventuella repor om man klantar sig och inte riktigt klickar fast den direkt, eller om den har någon rem med ett spänne som hänger och slänger. Men det finns ju många andra förklaringar så sanningen kanske är något helt annat, skadan är redan gjord i vilket fall som helst.

Oavsett vilket, har du kollat så att den har ny laddregulator (garantijobb) och att alla knappar på instrumentet funkar? Det var det enda strul jag hade med min 2009:a. Förjävla bra hoj i övrigt om man inte behöver mer pulver.

Nej, kollade tyvärr inte instrumentknapparna och inte heller garantijobbet men det kanske man kan kolla med en verkstad om det är utfört..
 
Låter väldigt intressant då jag noterade att bakre sidokåpor på åtminstone ena sidan såg lite skavd ut - ungefär som att man slagit i med stöveln när man hoppar på hojen, svarta märken. Kanske går lätt att få bort. Hojen var tyvärr väldigt otvättad och ingav på så sätt inget förtroende men den gick fint den lilla sväng jag körde.

Jag kan ta lite bilder men jag har för mig att allt var hyfsat repfritt.
Ringen runt tanklocket är samma till alla tanklock och går att byta så jag kan byta bort någon som inte ser ut som din.
 
Låter kanon, ska bara se om det blir affär först och hur illa saker och ting är efter att hojen är rejält tvättad. Hör av mig via PM om det blir aktuellt. Tack! :)
 
Har fortfarande en sadelkuts passande
ST3 2008-2012. Denna är Matt Orange, men lacka om den eller nått, vill bli av med den.

Any takers?
 
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?
 
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?

Jag har haft en Street Triple RX de två senaste säsongerna. Underbar hoj på alla sätt och vis som varken gör bort sig till vardags eller när det är dags för bandag.

Jag har provkört ny 765rs och ja vad ska man säga? Den är helt enkelt lite bättre på alla punkter! Sen om det är värt de extra 50' är som sagt upp till dig.
När man väl är uppe på de summorna en ny 765 kostar så är det lätt att börja spana på en lätt begagnad Tuono istället.

Min hoj är för övrigt till salu :kär
https://www.sporthoj.com/annonser/id/6511
 
Står hojlös och väljer mellan en begagnad r/rx 13-16 eller att plocka ut en ny r eller rs. Har kört nya rs och är helt förälskad men har svårt att motivera de 50 tusen som skiljer dem åt.

Någon som kört/ägt båda och kan övertala mig till att välja det ena eller det andra?

Ja den är värd det om du har slantarna, jag kör RS idag och är galet nöjd. Bytte från s1000r och har tidigare kört rx. Jag tycker inte att du ska blanda in tuono, det är en annan maskin i en annan klass.

RS alka dagar i veckan:banana
 
Ja den är värd det om du har slantarna, jag kör RS idag och är galet nöjd. Bytte från s1000r och har tidigare kört rx. Jag tycker inte att du ska blanda in tuono, det är en annan maskin i en annan klass.

RS alka dagar i veckan:banana
Självklart lirar 1000-kubikarna i en annan klass. Min poäng var bara att när man väl är uppe i de summorna som en ny RS betingar är det lätt att börja snegla åt andra håll också.
 
Självklart lirar 1000-kubikarna i en annan klass. Min poäng var bara att när man väl är uppe i de summorna som en ny RS betingar är det lätt att börja snegla åt andra håll också.

Absolut, utbudet blir bredare ju mer man är beredd att betala. Men vill man köra 1000cc så är inte RS en bra tanke i ruta ett och knappast 675 för den delen. Jag är med på ditt resonemang dock:fyllisar
 
Då har man anslutit sig till "klubben" med en 15 R. :kär Underbar cykel!

Måste fixa en tail tidy då det är original som sitter på nu och efter turen i gårdagens ösregn kan jag bara konstatera att det nog inte blir någon större skillnad avseende stänk med en rensad bakdel. Dock vill jag göra minimal "åverkan" och använda befintliga infästningar - är det R & G eller Evotech som gäller?

/R
 
Jag kör med Evotech och den var inga större problem att montera och är snygg. Dock märker man av att det stänker mer så det är helt klart skillnad. Man får helt enkelt undvika att köra i ösregn eller ha regnställ...... (vilket jag nu köpt :D ).

Då har man anslutit sig till "klubben" med en 15 R. :kär Underbar cykel!

Måste fixa en tail tidy då det är original som sitter på nu och efter turen i gårdagens ösregn kan jag bara konstatera att det nog inte blir någon större skillnad avseende stänk med en rensad bakdel. Dock vill jag göra minimal "åverkan" och använda befintliga infästningar - är det R & G eller Evotech som gäller?

/R
 
Blev beställning på en mattgrå 675a med massa tillbehör ny, får över 25 tusen över till kurser däck och bensin så nästa år blir det mycket åkande.
Sjukt erbjudande dom har nu på dom sista lagerhojarna.

Hoppas inte jag kommer ångra mig. Har tidigare ägt z1000 och z800 men har alltid velat ha en liten trea ????
 
Blev beställning på en mattgrå 675a med massa tillbehör ny, får över 25 tusen över till kurser däck och bensin så nästa år blir det mycket åkande.
Sjukt erbjudande dom har nu på dom sista lagerhojarna.

Hoppas inte jag kommer ångra mig. Har tidigare ägt z1000 och z800 men har alltid velat ha en liten trea ????

Jag är övertygad att du gjorde rätt. Du kommer få minst lika kul på 675:an, ingen dålig hoj, och dessutom massa pengar över. Jag hade också sneglat på RS:en men kunde inte motivera den stora prisskillnaden. Hade turen att hitta en begagnad RX med endast 100 mil på mätaren. Fanns knappt en flugsk*t på den. :D Hoppas du får hem den snart och hinner köra lite innan hösten smäller till. :yoparty

Vad blev det för roliga tillbehör?
 
Quickshifter
Arrow + map
Bar end mirrors
Handtag justerbara
Hög comfort sadel
Skyllthållare
Snake skins
 
Trubbel i paradiset, beställt en 675a och måste ha tag i en glo slipon vad kör ni eller någon som har något till salu? Lutar just nu åt SC projekt åsikter om den?

Skulle först ha arrow men min återförsäljare säger att den ej går att få tag i.
 
Fan va kul, va o provkörde en 765 RS (122 tusen?) igår, underbart skön hoj, men plånboken säger väl mja. Hur är 675an? kommer man bli besviken? eller är 765 S ett bättre val? (92 tusen?).

Älskar verkligen ljudet i trippeln, man blev liksom kär. En sådan hade jag dessutom vågat släppa iväg tjejen på vid övningskörning, gick ju löjligt snällt o fint när man var snäll på gasen o det fanns lagom mycket sug när man släppte lös den. Så? HJÄLP! :va :banana
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top