Triumph Street Triple-tråden

Min hoj är numera 2 år gammal och har ca 900 mil på mätaren. Enligt Underhållsschemat ska den då in på stor service vid 2 år/2000 mil, vilket som än kommer först.
Har inte tagit in några offerter än men hojen har knappt gått 100 mil sen förra servicen och nån garanti finns ju inte kvar än. Jag funderar på att skita i att skicka in den på ventilspelskontroll och hela baletten nu p.g.a. 2 år och ta det vid 2000 mil i stället, är jag dum i huvudet?

Jag har bara haft japanska hojar utan servicebok och nämnvärt andrahandsvärde i det förgångna och de klarade sig utmärkt med mina årliga byten av kroppsvätskor och filter. Nya tändstift vid inköpet och drivpaket vid behov. Är dessa brittiska maskiner av mindre stryktåligt material eller kan jag fortsätta egenserva och skicka de svåra/besvärliga grejerna till verkstad?

Har skaffat Dealer-tool så jag ska kunna resetta service-indikatorn, synka trottelspjäll och lufta ABS-systemet hemma i garaget. Det är när det ska börja lyftas kammar och shimsa ventiler som jag drar öronen åt mig.

Till saken hör att jag har 10 mil till närmsta verkstad och misstror alla yrkesmekaniker :hihi

Fortsätt egenserva, du verkar ju ha koll! :tummenupp
Ventilspelet ändras inte när hojen står medans andra saker ska göras efter tid, inte mil.

Sedan kräver en äldre Triumph, innan Hinckley, kärlek och omvårdnad men varför misshandla ett fordon bara för att det går?
 
Hämtade ut en ny 675a igår. Underbar hoj!

Körde 10mil landsväg hem i 120 allt gick bra men när jag stannade hemma vid garaget då märkte jag att den gick väldigt oroligt på tomgång. Någon som känner igen detta? Blir säkert bättre efter mer inkörning. Men tänkte ändå fråga.

En fråga till hur hårt och hur länge brukar ni köra in era hojar innan ni börjar ge lite mer rpm :yoparty
 
Det är normalt skulle jag påstå. Den visslar lite på dig ;)
 
Hej alla i tråden, kör just nu 1290 Superduke, men efter ha ägt 2 triumph r o rx så är jag sugen på en RS.
Nån som har tips på slip on då jag vill att det låter lite gött o även ser trevligare ut...
 
Någon som går i tankarna på att byta till en Tuono V4:a? PM:a mig i så fall.
 
Hej alla i tråden, kör just nu 1290 Superduke, men efter ha ägt 2 triumph r o rx så är jag sugen på en RS.
Nån som har tips på slip on då jag vill att det låter lite gött o även ser trevligare ut...

https://www.scorpion-exhausts.com/t...erket-taper-slip-on-serket-taper-carbon-fibre

http://www.sc-project.com/triumph_street_triple_765_e.htm

http://www.yoshimura-rd.com/shop/triumph-street-triple-2018-exhaust-systems-genuine-accessories.asp
 
Last edited:
Hittade denna till vettigt pris...http://qs.vyrobce.cz/english-version.html#pricelist
Har tagit kontakt via fb..https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/
Scrolla ner en bit så hittar man till striplen.

Beställt en QS från https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/
Bolt-on med rätt kontakt enl. tillverkaren och allt, inkl. frakt, för mindre än 800 skr! Skickar på måndag och då är den väl här hos mig i slutet på veckan, då blir det montage förstås och en liten test som jag redovisar här så småningom.
 
Beställt en QS från https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/
Bolt-on med rätt kontakt enl. tillverkaren och allt, inkl. frakt, för mindre än 800 skr! Skickar på måndag och då är den väl här hos mig i slutet på veckan, då blir det montage förstås och en liten test som jag redovisar här så småningom.

Efter en vecka anlände QS från Tjeckien..monterad och testad på en kort tur..funkar som det ska förutom att jag måste justera pedalhöjden.
P1010204 (1024x768).jpg

https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/
 
Last edited:
Efter en vecka anlände QS från Tjeckien..monterad och testad på en kort tur..funkar som det ska förutom att jag måste justera pedalhöjden.
View attachment 439363

https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/


Det verkade väldigt billigt med tanke på vad man får!
Stämmer det att det är "up-and-down-shifting" på den och hur funkar det i så fall med nedväxling? Känns lite halvt oroligt att peta nedåt så!

Har du kört någon Triple med original QS och kan uttala dig om något skillnad?
 
Nä, denna är bara för uppväxling..däremot finns det 2 varianter..push or pull, beroende på hur växelmekanismen är byggd.
Nej jag har aldrig kört med nån QS tidigare så kan inte jämföra men den här känns ganska bra..jag ska däremot justera killtime i TuneEcu lite, mest för att testa hur event. skillnaderna känns. Nån riktig utvärdering blir det först nästa säsong när bandagarna kommer igång igen.
 
Okej!
Ja vi får väl vänta och se... Såg nu att du hade en pre 2013 och jag har en 2013 så antar att det inte är samma skrot och korn på prylarna...
 
Okej!
Ja vi får väl vänta och se... Såg nu att du hade en pre 2013 och jag har en 2013 så antar att det inte är samma skrot och korn på prylarna...

Qs:en passar nog din, däremot kommer du väl inte åt ECU:n..är väl låst på dom nyare modellerna. Efter 2012 tror jag.?
 
Det här kanske är självklarheter, men vem vet, kan ju vara användbar info för någon annan hemmapulare :)

Då jag gärna servar mina fordon på egen hand så vill jag självklart synka spjällhusen, kolla felkoder och nollställa serviceindikatorn på min Street Triple Rx -15.

TuneECU fungerar numera även på STR > 2013, men då endast på Andriod via blåtand. Utmaningen är att hitta en ODB2-läsare som verkligen klarar av alla protokoll. Testade först med en billig Kina-device. Funkade såklart inte. Nästa försök var med en dyrare Carly gen 2 som enligt tuneecu.com ska fungera. Fail även där...

Succén uppstod igår när jag fick hem en BFAX. Fungerade klockrent på första försöket.
https://bafxpro.com/products/obdreader

Riktigt trevligt att kunna se värdena på varje cylinder live i luren :tummenupp
TuneECU.jpg
 
Efter en vecka anlände QS från Tjeckien..monterad och testad på en kort tur..funkar som det ska förutom att jag måste justera pedalhöjden.
View attachment 439363

https://www.facebook.com/Shifting.ContRoll/
Jag fick hem min pryl i förra veckan. Även jag behöver justera pedalhöjden, men staget som följde med var för kort. Enligt instruktionen skulle ett mått vara 203,5 mm, men då skulle främre kulleden sitta på 1,5 gänga ungefär. Nytt stag skickas idag så nu kan jag inte köra.

Jag provade en sväng runt kvarteret (2 mil) och det blev mycket roligare att mata växlar nu.:tummenupp
Växla ner funkade sämre med pedalen för högt upp.
 
Köpte LSL rearsets, splitter nya, på ebay till ett bra pris..har aldrig gillat original pedalställ, dels för att det är blankt och dels för att jag då och då fastnar med stövelskaftet, mest på hö sida. Ska bli intressant om lite bakflytt löser problemet..ögonen har iallafall fått sitt!P1010208 (1024x780).jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top