Triumph Street Triple-tråden

Effekt och vikt brukar ju vara ganska givna i den klassen... Om man nu skall vara objektiv så skiljer det ju inte mycket mellan konkurrenterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


MT-09 ligger lite bättre än STR... men en för mjuk dämpning. Man kan alltid byta dämpare,sedan har ju MT09 mer kubik.

Z800 väger typ 45kg mer än STR...det är mycket.


Alla kubik klasser håller på att öka... blir lite svårt att jämnföra de i mellan.

Men skall "Thunell" wheela mest... är nog motard hoj bäst.
 
Tack för all respons och att ni delar med er av er erfarenhet, uppskattas :)

Effekten var inte anledningen till att jag sålde. För min del så tycker jag att den jag hade (en -12) drog fint och utan obehagliga överrraskningar genom hela registret.

Wheelie var inget jag ägnade mig åt på den. Jag är för gammal, feg och talanglös för det.

Varför bytte jag? Jo, efter tre säsonger med svängar både på gata och bana samt tre styrbyten (Ink ett clip-on) kändes det inte helt hundra. Konstaterade att jag saknade motard för mycket.

Tack för att du delar med dig. Vart du aldrig nöjd med styret? Tyckte du att den funkade fint på banan? - Antar som vanligt att största hindret sitter i föraren. :gnissla

jag gick ner en kugg på framdrevet, sen gick den att rycka upp utan koppling på tvåan.
Vid fullgasväxling från ettan till tvåan (med en snabb blipp på kopplingen) på 10 000 varv så klättrade framhjulet sakta och fint uppåt också.
Definitivt en wheelie-maskin

Grymt. Är inte ute efter att bara åka på ett hjul, men vore kul att kunna åka lite grann. :tummenupp

Jag tycker inte den är någon höjdare som bakhjulsmaskin.
Superduke 990 gick att åka lådan ut på men Streeten måste man balansera väldigt högt annars är den lite svag.
Men Streeten är trevligare på andra saker.

Men ska du åka bakhjul överallt, köp en superduke.

haha ska inte åka bakhjul överallt, men lite granna vore skoj, som en del av åkandet. :)

MT-09 ligger lite bättre än STR... men en för mjuk dämpning. Man kan alltid byta dämpare,sedan har ju MT09 mer kubik.

Z800 väger typ 45kg mer än STR...det är mycket.


Alla kubik klasser håller på att öka... blir lite svårt att jämnföra de i mellan.

Men skall "Thunell" wheela mest... är nog motard hoj bäst.

Kul att nu nämner MT-09, det är nämligen de två hojarna det står emellan. Jag är frågande på hur dålig framgaffeln är som alla tester skriver om, för en annan (glad) amatör kanske det inte märks lika mycket som för proffsen. Eller har jag fel?

Som nämt tidigare så är jag inte ute att wheela mest, men vore kul att kunna lite. :)
 
Om det står mellan MT-09 och STR så hade jag valt STR.
Anser att det är en mycket trevligare cykel.

Testa och köp den du gillar :).
 
Kul att nu nämner MT-09, det är nämligen de två hojarna det står emellan. Jag är frågande på hur dålig framgaffeln är som alla tester skriver om, för en annan (glad) amatör kanske det inte märks lika mycket som för proffsen. Eller har jag fel?

Som nämt tidigare så är jag inte ute att wheela mest, men vore kul att kunna lite. :)[/QUOTE]



Mitte tycke när jag testade en MT09 på en knix bana... tyckte jag dämpning var för mjuk gungade upp och ner fick ingen bra känsla, som med STR (ställbar fjädring) ligger stabilare vid aktiv körning... men båda suger om man kör mycket motorvägsfart.

2017 MT09 sägs ha löst den frågan av mjukdämpning och blivit bättre. Men i andra sidan så kommer det väl en ny STR också i år.

Om det gäller dessa två hade jag valt STR.

Lycka till med provkörningarna av hojarna... det är du som skall vara nöjd.
 
Tack för all respons och att ni delar med er av er erfarenhet, uppskattas :)



Tack för att du delar med dig. Vart du aldrig nöjd med styret? Tyckte du att den funkade fint på banan?
//

Den funkade utmärkt på banan. Körde på Gröndal, Gelleråsen och Sviestad med den. Hojen är ett multiverktyg på så sätt. Upplevde den som litet "nervös" i motorgången vid gaspådrag/avslag i början, men då kom jag från en litermaskin av sporttouringtyp....

Styrena som satt på var original (En street triple R, annat styre än vanliga triplen) Renthal fatbar (med KTM-bend) och clipon. Originalstyret gav mig en obekväm vinkel på handlederna som gjorde ont efter ett par timmar i sadeln, fatbar var klockrent ur komfort- och kontrollsynpunkt och clipon (Paolo Tarozzi, högt) gav självklart en sportigare ställning om än litet brett mellan händerna.

Anledningen till bytet berodde helt och hållet på piloten. Ingen skugga ska falla på hojen.
 
Körde oxå Street triple R på bana förra året. Gick hyfsat bra. Även om man blev frånåkt av andra 600 på rakorna så var den stabil i böj. Körde som bäst 1.45 på Anderstorp.
 
En tjej på jobbet som är några dm kortare än jag frågade om en sån mc som jag har går att sänka så att hon kan köra den. Jag vet inte och tänker inte försöka, men är det någon som vet svaret? Hon är väl typ en och en halv meter "lång".
 
Frugan är ca 1.55 och hon har en rosa från 2001. Har sänkt den 30mm med ny platta bak och hissat benen i kronan fram. Hon står nu platt med båda fötterna i backen på den.
 
Mycket hänger ju på hur långa ben man har också. Sambon är drygt 1.60 och hon kan köra sin Street Triple -15 utan några större bekymmer men det är ju inte så att hon står platt med båda fötterna när hon stannar. Men jag vill minnas att min gamla R -09 var något obekvämare för henne att köra så det kan vara det att den var snäppet högre än de nyare modellerna.
 
R-modellen brukar generellt vara något högre och det finns gott om sänkningssatser, så faller hojen henne i smaken är det klart hon ska handla! :tummenupp
 
Egentligen vill hon ha en Ducati Monster, men nu har jag svar på frågan.
Tack!
 
//

Den funkade utmärkt på banan. Körde på Gröndal, Gelleråsen och Sviestad med den. Hojen är ett multiverktyg på så sätt. Upplevde den som litet "nervös" i motorgången vid gaspådrag/avslag i början, men då kom jag från en litermaskin av sporttouringtyp....

Styrena som satt på var original (En street triple R, annat styre än vanliga triplen) Renthal fatbar (med KTM-bend) och clipon. Originalstyret gav mig en obekväm vinkel på handlederna som gjorde ont efter ett par timmar i sadeln, fatbar var klockrent ur komfort- och kontrollsynpunkt och clipon (Paolo Tarozzi, högt) gav självklart en sportigare ställning om än litet brett mellan händerna.

Anledningen till bytet berodde helt och hållet på piloten. Ingen skugga ska falla på hojen.

Har precis det problemet med handlederna på min STR3 R !!
Behövde du byta ut några kablar/slangar då du bytte till Renthal Fatbar, eller funkade det rakt av?
Och vilken variant av Renthals KTM-Fatbar körde du med?
Renthal.PNG

/Thomas
 
Har precis det problemet med handlederna på min STR3 R !!
Behövde du byta ut några kablar/slangar då du bytte till Renthal Fatbar, eller funkade det rakt av?
Och vilken variant av Renthals KTM-Fatbar körde du med?
View attachment 435029

/Thomas

Det var det låga. Behövde kapa styret ca 25mm på varje sida för att vajrar och slangar skulle räcka. Om jag blev tvungen att trä om nåt minns jag inte. Köpte det på xl moto.
 
Ska byta olja/filter, funderar på castrol power 1 racing 10W50 (kör mycket i stan=hög temp). Är det något ni rekommenderar? Street triple 2007.
Hojen har endast rullat ca 150mil sedan senaste oljebytet på Johans Mc, tycker oljan ser/känns dålig... Hur ofta brukar ni byta olja på era ST3?
Läst olika, vissa säger 2,6liter och andra säger 3 liter olja. Vad gäller?

Bytte framdrev igår(15T) och spännde upp kedjan. Inte konstigt att det var så ryckig i sommras.....
Spännde upp kedjan enligt denna: https://www.youtube.com/watch?v=OKyOOvfHc7U
Personligen tycker jag det känns väldigt tight... vad säger ni?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top