Triumph Street Triple-tråden

Har själv en 09:a och när man står still och klämmer så visst känns inte bromshandtaget riktigt stumt. Dock har jag aldrig i en riktig bromssituation känt att det skulle vara ett problem. Framhjulet låser långt innan handtaget når styret (jag har inte ABS).
Senast jag köpte nya backar så köpte jag dessutom Brembobackar för originalskivan. Väldigt bra bett i dem.

Tack för kommentaren!

Har kört aktivt med hojen såhär hela säsongen och bromsen tar bra när man kör så det är ingen fara. Men känslan kunde vara bättre! Känns olustigt att det går att dra handtaget i botten när man torrbromsar stillastående.

Har försökt att lufta ett varv till sen senaste inlägget men ingen skillnad. Ger snart upp. Får kanske prova med en annan bromspump. Brembo RCS 19 har nämnts när jag googlade... Känns dock lite surt att behöva gå den vägen, tycker att det ska gå att få bättre känsla med existerande bromsar på en street triple r...
 
Har du luftat uppe vid pumpen också? En liten bubbla där kan göra stor skillnad!
Är det väldigt lite belägg kvar?

Jepp! I alla fall på vanligt vis via nippeln, även med vacuum + att jag har handtaget löst för att kunna vinkla och försöka få eventuella bubblor att hitta ut.

Sen såg jag en instruktion från Nissin om hur man luftade ett ny bromspump. Får se om jag orkar prova det, då får man lossa bromsslangen helt och och vinkla på ett speciellt sätt. Har svårt att tro att det skulle hjälpa i det här fallet men visst finns chansen att lite luft är fast längst in i bromspumpen... Men om någon tror denna eller annan lösning för att minimera risk för luft i bromspumpen så är jag beredd att prova!

Nya belägg! :)

Tackar för tips & kommentarer! :tummenupp
 
Förresten, när jag ändå trakasserar tråden så kan jag bjuda på en annorlunda bild på cykeln, kanske roar det någon... :)20160914_224125.jpg
 
Tyckte min 2014 var svampig när jag hämtade ut den ny. Provklämde därför andra Triumph i utställningen på Hojcenter och de kändes likadana allihopa.

Ahhh. Tack för ett lugnande svar! :tummenupp

Möjligen har bromsen blivit lite bättre men inte stum efter all luftning. Får vara som det är och så går jag vidare med andra saker som ska ordnas i vinter :)

Tack för alla kommentarer & svar :tummenupp
 
Ahhh. Tack för ett lugnande svar! :tummenupp

Möjligen har bromsen blivit lite bättre men inte stum efter all luftning. Får vara som det är och så går jag vidare med andra saker som ska ordnas i vinter :)

Tack för alla kommentarer & svar :tummenupp

Blir det bättre om du pumpar några gånger?

Är oken och kolvarna schmuttsiga? Kan vara värt att motionera kolvarna lite så alla löper ungefär lika..
 
Blir det bättre om du pumpar några gånger?

Är oken och kolvarna schmuttsiga? Kan vara värt att motionera kolvarna lite så alla löper ungefär lika..

Marginellt bättre men inte någon större skillnad.

Lite lortiga är kolvarna, har tryckt dom i botten några gånger och pumpat ut dom igen. Ingen skillnad. Dock inte aktivt rengjort eller smörjt... Kan jag göra vid tillfälle, kan ju vara bra hur som även om jag inte tror att det löser detta problem.

Thx! :tummenupp
 
Jag har en fråga.

Är det så att det är någon skillnad mellan en street triple -07 och en street triple -08?
I så fall vad?
 
Hallå på er i vinterdvalan. Street triple är en kandidat till ny hoj i vår. Googlar, läser och youtubar. Tänkte bara höra med er som äger, eller har ägt en hur ni ser på effekten? Alla berömmer ju hur bra chassit är, men tröttnar man "lätt" på effekten?
Hur är den som Wheeliemaskin? :)

Blir ju såklart provkörningar i vår, men alltid kul att höra om andras åsikter såhär i vintermörkret.

God jul / T
 
Hallå på er i vinterdvalan. Street triple är en kandidat till ny hoj i vår. Googlar, läser och youtubar. Tänkte bara höra med er som äger, eller har ägt en hur ni ser på effekten? Alla berömmer ju hur bra chassit är, men tröttnar man "lätt" på effekten?
Hur är den som Wheeliemaskin? :)

Blir ju såklart provkörningar i vår, men alltid kul att höra om andras åsikter såhär i vintermörkret.

God jul / T

Effekten var inte anledningen till att jag sålde. För min del så tycker jag att den jag hade (en -12) drog fint och utan obehagliga överrraskningar genom hela registret.

Wheelie var inget jag ägnade mig åt på den. Jag är för gammal, feg och talanglös för det.

Varför bytte jag? Jo, efter tre säsonger med svängar både på gata och bana samt tre styrbyten (Ink ett clip-on) kändes det inte helt hundra. Konstaterade att jag saknade motard för mycket.
 
Hallå på er i vinterdvalan. Street triple är en kandidat till ny hoj i vår. Googlar, läser och youtubar. Tänkte bara höra med er som äger, eller har ägt en hur ni ser på effekten? Alla berömmer ju hur bra chassit är, men tröttnar man "lätt" på effekten?
Hur är den som Wheeliemaskin? :)

Blir ju såklart provkörningar i vår, men alltid kul att höra om andras åsikter såhär i vintermörkret.

God jul / T

jag gick ner en kugg på framdrevet, sen gick den att rycka upp utan koppling på tvåan.
Vid fullgasväxling från ettan till tvåan (med en snabb blipp på kopplingen) på 10 000 varv så klättrade framhjulet sakta och fint uppåt också.
Definitivt en wheelie-maskin
 
Hallå på er i vinterdvalan. Street triple är en kandidat till ny hoj i vår. Googlar, läser och youtubar. Tänkte bara höra med er som äger, eller har ägt en hur ni ser på effekten? Alla berömmer ju hur bra chassit är, men tröttnar man "lätt" på effekten?
Hur är den som Wheeliemaskin? :)

Blir ju såklart provkörningar i vår, men alltid kul att höra om andras åsikter såhär i vintermörkret.

God jul / T



Är du intresserad av en "street hoj " i mellan klassen finns det nog ingen hoj i mitt tycke som slår street triple.. i effekt i förhållande till vikt och hanterbarheten.

Frågan är hur man kör:lol
 
Effekt och vikt brukar ju vara ganska givna i den klassen... Om man nu skall vara objektiv så skiljer det ju inte mycket mellan konkurrenterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hallå på er i vinterdvalan. Street triple är en kandidat till ny hoj i vår. Googlar, läser och youtubar. Tänkte bara höra med er som äger, eller har ägt en hur ni ser på effekten? Alla berömmer ju hur bra chassit är, men tröttnar man "lätt" på effekten?
Hur är den som Wheeliemaskin? :)

Blir ju såklart provkörningar i vår, men alltid kul att höra om andras åsikter såhär i vintermörkret.

God jul / T

Jag tycker inte den är någon höjdare som bakhjulsmaskin.
Superduke 990 gick att åka lådan ut på men Streeten måste man balansera väldigt högt annars är den lite svag.
Men Streeten är trevligare på andra saker.

Men ska du åka bakhjul överallt, köp en superduke.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top