Triumph Street Triple-tråden

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Tja,

Funderar på att byta tillbaka till striple.. inväntar förmodligen 800cc RS osv.. men jag tänker ändå ta min s1000r till länna i veckan och jämföra med en striple.

Känner jag mig själv rätt så sopar jag dessa tankar under mattan pga effekten men men... Någon som gjort bytet från större tyngre fighter till striple och kan dela med sig av lite tankar?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Nämen titta!! Förstår att du tröttnat på den. Den är lite för "tråkig", könslös, för perfekt så att den inte skapar känslor som triplen gör. Jag provkörde en massa på Gillinge/Start to ride och den hamnade långt ned på listan. Desto roligare var Aprilia Tuono (men törstig och opraktiskt). Den väckte känslor!! En som överaskade rejält var Yamaha MT10!! Skön att köra, bra knävinkel!, Allround med bra kraft men lätt att åka många mil (med komfortsadeln....). Speed Triplen var oxå rätt skön!
Väntar oxå på 800:an för att se vad dom hittar på. Ska leva med min en säsong til men sen är det byte (mest för att knäna inte orkar med och att jag är trött på att glida fram mot tanken hela tiden.....)
 

tussee

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2016
Ort
NV Skåne
Hoj
2015 Triumph Street Triple Rx
Tror knappt jag kunde köpt en roligare första hoj.
Får snart hem ett Arrow slip-on från Ebay och så väntar service och mappning nästa vecka.

 
Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Tror knappt jag kunde köpt en roligare första hoj.
Visserligen inte min första hoj, men jag köpte min R -09 begagnad 2011. Då hade den gått ca 750 mil.
Nu har den gått nästan 5000 mil och fast att jag brukar åka på olika provkörningar varje år har jag ännu inte hittat en roligare hoj, så den får hänga med ett tag till. ST3 rocks!! :rock
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
+1 på den.

Vad har folket för slip-on? Jag vll byta orginal mot något snyggare och lättare. Kikat på two brothers och sc project lite granna. Men hur låter de i verkligheten? Youtube-videos ger inte riktigt ljudet rättvisa. Sen dök coffman exhaust upp som en joker, bra pris på det.

Jag kör med fabriksmonterade Arrow och är grymt nöjd med ljud och utseende. Har originalen helt oanvända liggande i förrådet till jag vet inte vilken nytta? Nån som behöver?
 

Raja Ram

Ny medlem
Gick med
22 May 2016
Ort
sthlm
Hoj
Triumph STT
Fråga kolon:
Jag måste byta ena bromsskivan fram. Jag kan redan nu säga att Ja, jag är ett jävla moppefucko som glömde bort skivbromslåset. :huvet
Vill ni påpeka det en gång till så har jag full förståelse.

Skivan är nu i alla fall sned och jag har beställt en ny och tänkte ge mig på att byta själv.
Någon som gjort detta? Har nåt tips på vad jag kan råka ut för? Vad jag ska se upp med? Nåt tips på hur jag pallar upp hojen? Jag kan ju inte ställa den på ramen (avgasröret)?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fråga kolon:
Jag måste byta ena bromsskivan fram. Jag kan redan nu säga att Ja, jag är ett jävla moppefucko som glömde bort skivbromslåset. :huvet
Vill ni påpeka det en gång till så har jag full förståelse.
Jag har absolut ingen aning om hur du ska palla upp den. En stropp till en motorlyft till en bil?
Min tanke var mest att undra om det inte hade varit bättre att ta bort låset?:7peta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fråga kolon:
Jag måste byta ena bromsskivan fram. Jag kan redan nu säga att Ja, jag är ett jävla moppefucko som glömde bort skivbromslåset. :huvet
Vill ni påpeka det en gång till så har jag full förståelse.

Skivan är nu i alla fall sned och jag har beställt en ny och tänkte ge mig på att byta själv.
Någon som gjort detta? Har nåt tips på vad jag kan råka ut för? Vad jag ska se upp med? Nåt tips på hur jag pallar upp hojen? Jag kan ju inte ställa den på ramen (avgasröret)?

Ett depåstöd som lyfter i kronan. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-fram-gaffelkrona-2000030177/
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fråga kolon:
Jag måste byta ena bromsskivan fram. Jag kan redan nu säga att Ja, jag är ett jävla moppefucko som glömde bort skivbromslåset. :huvet
Vill ni påpeka det en gång till så har jag full förståelse.

Skivan är nu i alla fall sned och jag har beställt en ny och tänkte ge mig på att byta själv.
Någon som gjort detta? Har nåt tips på vad jag kan råka ut för? Vad jag ska se upp med? Nåt tips på hur jag pallar upp hojen? Jag kan ju inte ställa den på ramen (avgasröret)?

Skaffa en Abba-lyft med extra tillbehöret för framhjulslyft!! Funkar perfekt för både fram- och bakhjul. Har haft denna i flera år och är mycket nöjd!!
P1010070 (1024x768).jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du menar ta bort låset innan man börjar rulla?
Gör ni andra det?

:gnissla

Jag har en gummisnodd runt låset när det ligger under sadeln. Den sätter jag över gasrullen och bromshandtaget när jag låser hojen, då måste jag glömma både låset och köra iväg med broms fram!:)


Gummisnodden är en avklippt innerslang, billigare och bättre än köpesnoddar...
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Ett spännband till kronan från närmaste träd (eller takkrok) och du är hemma.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Ingen som är intresserad av en Street Triple R vit röd 2014?

Leo pipa och quickshifter samt tail tidy?
Ca 400mil.

Mvh Fredrik Mehlin
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top