Triumph Street Triple-tråden

AddeP

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2016
Ort
Sjöbo
Hoj
-08 Triumph Street Triple
Tjena alla Street Triplare! Är ny här på sporthoj och förhoppningsvis också ny motorcyklist efter uppkörningen på onsdag :yoparty
Har en -08 som står och väntar på mig i garaget, men jag har ett litet problem med den. Den drar ström. Batteriet töms om den står några dagar. Display, ljus och allt går igång men den orkar inte starta. Har provat ladda upp batteriet och sedan har hojen stått i ungefär en vecka och nu är det samma sak igen. Allt är original i elsystemet så vitt jag vet, förutom att det finns 12V uttag inkopplat, men det ska väl inte dra någon ström om inget är inkopplat? Är det någon som haft samma bekymmer? Vill gärna fixa till problemet innan onsdag för jag pallar inte bli ståendes någonstans haha
 

jstr

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2016
Ort
Smögen
Hoj
2014, Ducati Hyperstrada
Köp ett nytt batteri!
Jag hade samma problem på min 09, köpte ett nytt batteri på Biltema för knappt 300 spänn. Klockrent.
 

AddeP

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2016
Ort
Sjöbo
Hoj
-08 Triumph Street Triple
Köp ett nytt batteri!
Jag hade samma problem på min 09, köpte ett nytt batteri på Biltema för knappt 300 spänn. Klockrent.

Okej, får väl göra det. Tänkte mest att det måste vara något fel eftersom den drar ström och byter jag bara batteri borde ju problemet kvarstå? Eller?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nu måste ni hjälpa mig! Jag har fått ett allvarligt bränsleläckage - så fort jag slår på tändningen så sprutar det bensin från "nånstans under tanken". Jag misstänker att nån slang har hoppat av eller nån packning brustit - det kom helt plötsligt.
Jag behöver nog demontera tanken. Är det svårt? (duh).
Är det nån som sitter inne på nån youtube-länk eller steg för steg instruktion hur jag gör så tar jag tacksamt emot.

street triple r -09
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nu måste ni hjälpa mig! Jag har fått ett allvarligt bränsleläckage - så fort jag slår på tändningen så sprutar det bensin från "nånstans under tanken". Jag misstänker att nån slang har hoppat av eller nån packning brustit - det kom helt plötsligt.
Jag behöver nog demontera tanken. Är det svårt? (duh).
Är det nån som sitter inne på nån youtube-länk eller steg för steg instruktion hur jag gör så tar jag tacksamt emot.

street triple r -09
Om jag kommer ihåg rätt: lossa insex-skruv typ uppe vid styrkronans fäste, sen lyfta i framkant (sitter ledad i bak-kant) plättlätt alltså :yoparty

Edit: Ska dessutom sitta en insex-nyckel på undersidan av sitsen för denna manöver.
 
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Bort med sadeln och skruvarna där framme

Lyft försiktigt så du inte bryter sönder bensinanslutningen och dra ur två gummislangar

Sedan är det bara bensinslangen som ska ha en röd plastbit som nått lås

Man trycker på sidorna och drar sedan lös, bryt inte
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Okej att åka bakhjul hela ettan går fint :gnissla men hur gör ni på tvåan? Vilket varvtal kopplar ni upp den på? Får inte till det :(
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nu har jag fått loss tanken! Det var easy peasy :)

Är det nån som har en verkstadshandbok eller sprängskiss på grejerna där under? Den där oranga plastbiten som sitter på bensinslangen har nämligen gått sönder.... det går att sätta ihop den men den "klickar" inte så att säga. Finns den som reservdel eller måste man byta ut nåt stort?

fuel.jpg
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nu har jag fått loss tanken! Det var easy peasy :)

Är det nån som har en verkstadshandbok eller sprängskiss på grejerna där under? Den där oranga plastbiten som sitter på bensinslangen har nämligen gått sönder.... det går att sätta ihop den men den "klickar" inte så att säga. Finns den som reservdel eller måste man byta ut nåt stort?

View attachment 433130

kan det vara nr 12?
http://www.triumphcenteruppsala.se/index.php?action=showParts&id=234801&c=100061234#partslist
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nu har jag fått loss tanken! Det var easy peasy :)

Är det nån som har en verkstadshandbok eller sprängskiss på grejerna där under? Den där oranga plastbiten som sitter på bensinslangen har nämligen gått sönder.... det går att sätta ihop den men den "klickar" inte så att säga. Finns den som reservdel eller måste man byta ut nåt stort?

View attachment 433130
Äldre trajor har haft kassa connectors, många har bytt ut dem mot metall eftersom de i plast går sönder hela tiden. Vet inte om det drabbar streeten eller om det fortfarande är samma typ av connector. Finns gott om utrikiska trådar på ämnet om du googlar på "triumph street triple fuel line connector"

Kan ju också kolla om du har någon recall: http://m.triumphmotorcycles.com/safety-recall-search?sc_device=mobile
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Stort tack! Jag ska kolla upp detta! :kär



Äldre trajor har haft kassa connectors, många har bytt ut dem mot metall eftersom de i plast går sönder hela tiden. Vet inte om det drabbar streeten eller om det fortfarande är samma typ av connector. Finns gott om utrikiska trådar på ämnet om du googlar på "triumph street triple fuel line connector"

Kan ju också kolla om du har någon recall: http://m.triumphmotorcycles.com/safety-recall-search?sc_device=mobile
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Är det nån som har en mall på tank padz för striplen? Köpte en universal platta men skulle hellre kopiera en befintlig skiss än klippa fritt. Jag har en -13.
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Är det nån som har en mall på tank padz för striplen? Köpte en universal platta men skulle hellre kopiera en befintlig skiss än klippa fritt. Jag har en -13.

+1 på den.

Vad har folket för slip-on? Jag vll byta orginal mot något snyggare och lättare. Kikat på two brothers och sc project lite granna. Men hur låter de i verkligheten? Youtube-videos ger inte riktigt ljudet rättvisa. Sen dök coffman exhaust upp som en joker, bra pris på det.
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Hej på er! Försökte söka men hittar inte.... Nästa år blir det 2000-milaservice och Johans MC vill ha 7100 kr plus eventuell shimsning. Finns det några andra i närområdet som är lite billigare(men bra)? :7peta
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Som referens så betalade jag ~5300 för 2000-milaservicen på min förra Striple -09 när jag servade den förra våren, med stämpel i boken. Inte för att det hjälper dig här och nu då de la ner vid årsskiftet och dessutom låg i Sthlm, men det borde ju finnas någon i götet som ligger närmare det priset kan man tycka.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej på er! Försökte söka men hittar inte.... Nästa år blir det 2000-milaservice och Johans MC vill ha 7100 kr plus eventuell shimsning. Finns det några andra i närområdet som är lite billigare(men bra)? :7peta

Ett tips är att göra servicen okt-feb, då är det 20% på timpriset hos Johans MC, antar att största delen är arbete.
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Jag håller precis på att sälja min Street Triple R. Jag släpper inte med min lite använda quickshifter varför jag säljer den för 1750 utan prut. Det är OEM artikelnummer A9930222. Fungerar även på Daytona. Ska förstås lägga in på annons enligt regelverket. Men tänkte ge tripletrådens läsare första tjing. PMa vid intresse.

SÅLD till en snart lyckligare Street Triple ägare :)
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top