Triumph Street Triple-tråden

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Någon som vet var man får tag i verktyget som behövs för att justera bakfjädern? Eller vad det heter på engelska så att jag kan leta på Ebay?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ingen som har tröttnat på sin ST3R (med ABS) och är sugen på att sälja? :brynad

Min är ute till försäljning :)
Street triple r 2015
Miltal ca 430mil.
Motorcyklen är i nyskick/toppskick.
Utrustad med bla:

- Techspec snakeskin
- Flyscreen
- Belly pan
- Seat cowl
- Bar-end backspeglar
- Quickshifter (triumph orginal)
- ABS (avstängningsbar)
- Garanti till 2017-07-15
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Har en Street Triple R 2010 ute till försälning, se "Köp & Sälj" eller mail/pm för info.
Riktigt fin maskin! :tummenupp
 

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
Min är ute till försäljning :)
Street triple r 2015
Miltal ca 430mil.
Motorcyklen är i nyskick/toppskick.
Utrustad med bla:

- Techspec snakeskin
- Flyscreen
- Belly pan
- Seat cowl
- Bar-end backspeglar
- Quickshifter (triumph orginal)
- ABS (avstängningsbar)
- Garanti till 2017-07-15

Redan tröttnat på den? Visst skaffade du din i år med?
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hallå gott folk!

Pga. en mindre olycka måste jag lämna in min trajjan på ett försäkringsärende hos auktoriserad Triumph-verkstad. Har tidigare gjort servicar på Automästarna i Linköping men då de inte är listade som "auktoriserad verkstad" så godtar inte försäkringsbolaget deras tjänster... Synd då de är både trevliga och kompetenta!

Då kvarstår Nilssons Mc Shop i Linköping men har ingen erfarenhet av dem, någon annan som varit där? Skulle vara trevligt med lite recensioner!

Jag bor i Norrköping så tittar man åt andra hållet så är det ju HojCenter i Länna, men då är det ju lite längre att åka... Är det värt att åka till Länna? De verkar ju vara riktigt kunniga och rutinerade på just Triumph av nyare modeller...

Tacksam för svar!
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Jag köpte min Street i Länna och är nöjd så här långt med dom. Har servat en gång där och en gång på deras filial i Norrviken. Var smidiga att ha och göra med och är nöjd med resultatet. :tummenupp
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Nu har jag kört 150 mil med min ST3 och jäklar vad kul det är. Borde ju vara roligaste hojen för en rimlig försäkringpeng!! :smasha Måste bara börja våga lägga ner mer i kurvorna.. feg :arsele
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Hallå gott folk!

Pga. en mindre olycka måste jag lämna in min trajjan på ett försäkringsärende hos auktoriserad Triumph-verkstad. Har tidigare gjort servicar på Automästarna i Linköping men då de inte är listade som "auktoriserad verkstad" så godtar inte försäkringsbolaget deras tjänster... Synd då de är både trevliga och kompetenta!

Då kvarstår Nilssons Mc Shop i Linköping men har ingen erfarenhet av dem, någon annan som varit där? Skulle vara trevligt med lite recensioner!

Jag bor i Norrköping så tittar man åt andra hållet så är det ju HojCenter i Länna, men då är det ju lite längre att åka... Är det värt att åka till Länna? De verkar ju vara riktigt kunniga och rutinerade på just Triumph av nyare modeller...

Tacksam för svar!

Hej SneJe, jag har själv haft inne min förra ST3 hos Nilssons, (den vart utdömd). Har efter det servat min nya flertal gånger. De är bra, du ska inte ha nått att oroa dig om. Mycket duktiga mekaniker :)
Det enda är att de ibland har en del kö, så om du vill få nått fixat så kan det eventuellt ta lite tid, kolla med dem. Du borde kunna välja verkstad själv mellan de två du nämnt.
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Hallå Biber!

Ja det blev så att jag lämnade in den idag hos Nilssons! Trevligt bemötande och lyssnade till vad man hade för tankar och idéer vad som borde bytas och inte... Tror inte min blir utdömd så kommer troligvis få tillbaka den i slutet av September... Lite tråkigt men vad har man att välja på? Får väl köpa en extra hoj sålänge :4skrika Har ju faktiskt sneglat lite på en GSX-R 1000 för "blåsiga" dagar...
 

tussee

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2016
Ort
NV Skåne
Hoj
2015 Triumph Street Triple Rx
Har lagt handpenningen på min första egna hoj nu. 2015 Triple Rx, knappt inkörd. Ska bli fantastiskt. Kör fortfarande med insidan av huvudet och har inte erfarenheter av några snabba hojar än, så lär ta det ganska lugnt resten av säsongen.

Något jag bör tänka på?
Frågorna som bubblar upp är hur jag ska justera fjädringen (hört att den är lite hård som standard), hur jag bäst tvättar den, hur jag sköter om den med vätskor och smörjning.

På Onsdag smäller det förhoppningsvis och jag lär köra som en tok i veckan då väderleksrapporten visar sol och 25 grader. :yoparty
 

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
Har lagt handpenningen på min första egna hoj nu. 2015 Triple Rx, knappt inkörd. Ska bli fantastiskt. Kör fortfarande med insidan av huvudet och har inte erfarenheter av några snabba hojar än, så lär ta det ganska lugnt resten av säsongen.

Något jag bör tänka på?
Frågorna som bubblar upp är hur jag ska justera fjädringen (hört att den är lite hård som standard), hur jag bäst tvättar den, hur jag sköter om den med vätskor och smörjning.

På Onsdag smäller det förhoppningsvis och jag lär köra som en tok i veckan då väderleksrapporten visar sol och 25 grader. :yoparty

Grattis! :banana Jag gjorde det samma i början av säsongen, min första hoj, en Rx 15 med.
Tror inte det är så mycket att tänka på. Jag hade fel däcktryck och för lös kedja när jag kom hem med den från handlaren, så det fixade jag direkt. Vet inte om jag bara inbillade mig, men jag upplevde att den blev lite mindre ryckig när jag spände kedjan.

Min hade väldigt lite kylarvätska märkte jag efter en vecka, handlaren gav mig en flaska så jag kunde fylla på lite. sen har den hållit sig på samma nivå.

Efter ca 3 veckor körde jag på bana och efter det började frambromsen gnissla vid inbromsning. Visade upp den på en verkstad som gratulerade mig till att ha kört in bromsarna :) Efter några veckor och några hårda inbromsningar så försvann gnisslandet.

Jag tappade en skruv till belly pan, kände på nästan alla skruvar efter det och det var några som satt lite väl löst.

Så bara småfix med andra ord och annars har den varit grym som förstahoj.

Jag kan rekommendera att byta till triumphs styrändsspeglar, orginalspeglarna är helt kass om man vill se något annat än sina egna axlar.
Jag har inte gett mig på fjädringen än, men planerar göra det snart, för den är ganska hård som default.
 

tussee

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2016
Ort
NV Skåne
Hoj
2015 Triumph Street Triple Rx
Grattis! :banana Jag gjorde det samma i början av säsongen, min första hoj, en Rx 15 med.
Tror inte det är så mycket att tänka på. Jag hade fel däcktryck och för lös kedja när jag kom hem med den från handlaren, ....

Man blir alltid lite nojig när man lägger mycket pengar så att säga och när man inte känner hojen. Jag trillade in på "stulet" delen av forumet... Ingen rolig syn. Helförsäkran, skivlås, kättingar, vakthund och hagelbrakare känns som en naturlig del av ägandet. Synd att den inte kan stå i närheten av mitt hem/i sovrummet så man hade haft konstant koll.

Hoppas iaf på en varm höst :Bugar
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Hallå Biber!

Ja det blev så att jag lämnade in den idag hos Nilssons! Trevligt bemötande och lyssnade till vad man hade för tankar och idéer vad som borde bytas och inte... Tror inte min blir utdömd så kommer troligvis få tillbaka den i slutet av September... Lite tråkigt men vad har man att välja på? Får väl köpa en extra hoj sålänge :4skrika Har ju faktiskt sneglat lite på en GSX-R 1000 för "blåsiga" dagar...

Kul att du fick trevligt bemötande :) Vi ska vara rädda om våra bra MC verkstäder. Hoppas de levererar bågen i toppskick! Finns ju 2 månader kvar att åka när du får tillbaka den ;)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top