Triumph Street Triple-tråden

En vän till mig har möjligheten att göra detta. Frågan är vilken mjukvara det är jag skall ha.
Står endast "arrow full system". Finns ju två olika varianter, ett med dubbla slipon och ett helsystem låg liggande system.

""20395Map.hex OEM md5checksum obsolete 675 Street Triple with Arrow full exhaust system Replaces the 20199""

:confused:

Du ska väl ha map OEM Tune 20261. Gasen kan du justera till inget spel alls, tar bort det mesta av ryckigheten.
 
Last edited:
Vet ej vart jag ska posta detta riktigt. Moderator kan ju flytta?

Ska beställa lite rimstickers till min Striple R 14. Applicering av dessa kommer kräva att man tar bort bef. röd fälgtape. Någon som gett sig på detta? Går det ens att ta bort origtapen?
Någon med erfarenhet av detta?
 
Ryckigheten är inbyggd i hojen, jag körde lite med koppling vid stadskörning

Gjorde även en oavsiktlig powerslide på bara lite våt asfalt, trodde jag gasade lite
 
Vet ej vart jag ska posta detta riktigt. Moderator kan ju flytta?

Ska beställa lite rimstickers till min Striple R 14. Applicering av dessa kommer kräva att man tar bort bef. röd fälgtape. Någon som gett sig på detta? Går det ens att ta bort origtapen?
Någon med erfarenhet av detta?

Jag tog bort det på min cbr och jag använde varmluftspistol. Kanske kan vara något att testa
 
Du ska väl ha map OEM Tune 20261. Gasen kan du justera till inget spel alls, tar bort det mesta av ryckigheten.

Ladda ner denna mappen igår, inkl adaption. Blev ingen skillnad. Möjligtvis lite svagare och mindre avgasknallar/muller.

Är det vanligt att dessa hojar är ryckiga? Som en el-motor.. Av / på. Riktigt frustrerande då jag kör i stan mestadels...

Beställt ett 15t (-1) framdrev för bättre botten drag och acc :banana
 
Ladda ner denna mappen igår, inkl adaption. Blev ingen skillnad. Möjligtvis lite svagare och mindre avgasknallar/muller.

Är det vanligt att dessa hojar är ryckiga? Som en el-motor.. Av / på. Riktigt frustrerande då jag kör i stan mestadels...

Beställt ett 15t (-1) framdrev för bättre botten drag och acc :banana

Du kan justera spelet i gashandtaget till 0 spel då blir ryckigheten lite bättre/mindre..så gjorde jag på min hoj och jag är ganska nöjd nu men helt försvinner ryckningarna inte. Blir en vana efter ett tag som man inte märker mycket av. Finns lite tips på TRAT-forumet.
 
Med låga Arrow och passande tändkurva blev vår 2009 mindre ryckig än tidigare. Men mjuk är den inte utan det är tillvänjning som gäller som sagts.
 
Kan någon bekräfta att det är rätt mjukvara till dubbla arrow?

Upplever att hojen är väldigt ryckig, gasen är antingen på/av. Gasrullen har ett litet tomt läge, och när man ger minsta lilla gas så rycker den iväg med alldeles för mycket gas. Hur kan jag få bort detta? :confused:

Förövrigt måste jag säga att det är en fantastisk hoj, satan vad rolig den är till skillnad från min förra gsx-R 750... :D

Du kan justera spelet i gashandtaget till 0 spel då blir ryckigheten lite bättre/mindre..så gjorde jag på min hoj och jag är ganska nöjd nu men helt försvinner ryckningarna inte. Blir en vana efter ett tag som man inte märker mycket av. Finns lite tips på TRAT-forumet.

Som erich skriver ovan.
Justera gashandtagets spel till 0 samt kolla kedjans slack då liiiite för mycket slack gör att den rycker. Ut o kolla o återkom gärna med resultat så jag vet om jag skall hyllas eller ställa mig i skamvrån:3freak
 
Som erich skriver ovan.
Justera gashandtagets spel till 0 samt kolla kedjans slack då liiiite för mycket slack gör att den rycker. Ut o kolla o återkom gärna med resultat så jag vet om jag skall hyllas eller ställa mig i skamvrån:3freak

Beställt Speed triple gasrulle efter rekommendation av Ballistic och nytt 15t drev fram. Återkommer efter att jag bytt / justerat dessa :fyllisar
 
Börjar närma mig 2000- milaservice och behöver byta tändstift..nån som kör på NGK IRIDIUM IX CR9EIX?
Funkar bra??
 
Hur har era street triple fungerat?
Jag har en superduke som har kastat in handduken och funderar på en st -14.

Vad har det varit som gått snett?

Kort och gott skriv er less!
Tack!
 
Hur har era street triple fungerat?
...
Vad har det varit som gått snett?
...
Har funkat bra och inget har gått snett.
Det enda jag gjort på min 09:a utöver service och slitdelar har varit byte av kamkjedjesträckare och en justering av insprutsparametrar då den gick lite orent.
På min årsmodell var det också en recall på laddregulatorn.
Hojen har nu rullat drygt 4500 mil.

Trots diverse provkörningar så har jag ännu inte hittat hojen jag tycker överträffar min Street, utom möjligen en nyare Street med ABS då.
 
Last edited:
Har haft en 10 - R och har nu en 14 - R

Är inne på 3:e säsongen och har inte haft några problem inte ens en misständning
 
Jag har en -15 rx. Andra säsongen den rullar nu utan några problem. Något annat vore ju illa på en ny hoj...
 
Jag hade inga som helst problem med min '09 R under de 825 mil jag ägde den. Recall på laddregulatorn som Bansaie skrev ovan men annars var det bara att tanka och köra.
 
Någon som experimenterat med fjädringen på sin R eller Rx? Jag upplever min Rx - 15 som ganska hård i fjädringen, antar att den är inställd mer åt race hållet som default!? Jag vågar inte riktigt börja ändra på det och riskera att fucka upp fjädringen totalt. Har inte rört sag och preload heller. (Väger 90kg)

Några tips? Någon erfarenhet?
 
Någon som experimenterat med fjädringen på sin R eller Rx? Jag upplever min Rx - 15 som ganska hård i fjädringen, antar att den är inställd mer åt race hållet som default!? Jag vågar inte riktigt börja ändra på det och riskera att fucka upp fjädringen totalt. Har inte rört sag och preload heller. (Väger 90kg)

Några tips? Någon erfarenhet?


Hej!
Precis som du säger är den ganska styv i orginalutförande.
Jag har ställt in min fjäder efter min vikt både fram och bak.
Bak fick jag spänna ganska mycket för att uppnå ca 35mm sag.
Fram fick jag också skruva in preloaden för att uppnå ca 37mm sag (2 linjer syns nu).

Retur och comp är följande på min cykel efter mycket testrundor.

Fram
Retur: 13 Click ut från fullt inskruvad
Comp: 15 Click ut från fullt inskruvad (vid bana går jag ner till 12)
Bak:
Retur: 8 Click ut från fullt inskruvad
Comp: 7 Click ut från fullt inskruvad

Använd bunt band runt gaffelbenet för att se så du inte använder all fjädringsväg.
 
Hej!
Precis som du säger är den ganska styv i orginalutförande.
Jag har ställt in min fjäder efter min vikt både fram och bak.
Bak fick jag spänna ganska mycket för att uppnå ca 35mm sag.
Fram fick jag också skruva in preloaden för att uppnå ca 37mm sag (2 linjer syns nu).

Retur och comp är följande på min cykel efter mycket testrundor.

Fram
Retur: 13 Click ut från fullt inskruvad
Comp: 15 Click ut från fullt inskruvad (vid bana går jag ner till 12)
Bak:
Retur: 8 Click ut från fullt inskruvad
Comp: 7 Click ut från fullt inskruvad

Använd bunt band runt gaffelbenet för att se så du inte använder all fjädringsväg.

Blir skillnaden så stor för vanlig gatkörning att det är värt att göra?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top