Triumph Street Triple-tråden

Blev uppbringd fr verkstad, skadan är uppe 35-38000 o laga, det e 08, tror ni att dom kommer lösa in? Vill helst inte då den är fan dröm hoj o alla delar som man byt o köpt till
 
Blev uppbringd fr verkstad, skadan är uppe 35-38000 o laga, det e 08, tror ni att dom kommer lösa in? Vill helst inte då den är fan dröm hoj o alla delar som man byt o köpt till

För 35-38K tror jag att du kommer få erbjudande om lösen. Se det från den ljusa sidan, även om det är svårt, du har gips i sex veckor efter en krock. Det kunde vara värre. Hojen är trots allt bara plåt och plast. Försäkrad plåt och plast.

Det är ett helsike att bli av med sin hoj. Jag hade en av mina i över dussinet år och två klotningar med följande reparationer innan den blev inlöst efter vältning från lastramp. Saknar den på ett orimligt och sentimentalt sätt. :(

Ps. Min kan tänkas göras av med...
 
Mina Pirelli som följde med då den var ny har rullat cirka 1100 mil nu och det är nu dags att byta. Det är nere på markeringen på framdäcket och har kanske 1,5-2 millimeter kvar på bakdäcket. Sitter och surfar och kollar vad jag ska välja. Antingen rullar jag vidare med Pirelli eller så är alternativet Metzeler Sportec M7 RR. Hittar lite olika i testerna om vad som ska vara bäst mellan dom så har lite besluts-ångest just nu :gnissla
Jag satte på M7 RR i somras hunnit bli både bandagar och mycket gata, riktigt nöjd! Köööööp:)
 
375 mil??? Hur körde du för att det skulle hålla så lite. Burnar du konstant eller :yoparty .Antar att det var Pirelli Diablo Rosso Corsa av den första varianten som satt på (Orginal från Triumph).

Japp det var Rosso corsa som satt original. Och då va jag ändå rätt snäll dom första 80-100 milen, var ju "inkörningen" då. Känns som däcken som sitter på från fabrik på dom flesta nya hojar tar slut extra fort. Har 2 stycken polare som också kör nya hojar och dom tog också däcken slut på väldigt tidigt. Mitt hade nästan gått långt i förhållande. Och det är utan att burna eller liknande.
 
Hur är dom på blött underlag samt blir dom lätt uppvärmda?
Åker en hel del till jobbet i både ur och skur och när temperaturen bara är någon +.

Har ännu inte kört så mycket i regn, men annars så kommer de upp i temp fort. Några lägre temperaturer har det inte än varit. När jag körde på Gelleråsen sist så kom det en skur när vi luncha så det var bara någon våt fläck kvar under vårt pass körde på ganska hårt och lyckades träffa den fläck fick lite släpp men det kändes mycket odramatiskt.
 
Blev uppbringd fr verkstad, skadan är uppe 35-38000 o laga, det e 08, tror ni att dom kommer lösa in? Vill helst inte då den är fan dröm hoj o alla delar som man byt o köpt till

håller med tidigare talare, nog för att en hoj har själ, men den är ändå mest försäkrad plåt och plast.

min är förövrigt till salu :krama
 
Har ännu inte kört så mycket i regn, men annars så kommer de upp i temp fort. Några lägre temperaturer har det inte än varit. När jag körde på Gelleråsen sist så kom det en skur när vi luncha så det var bara någon våt fläck kvar under vårt pass körde på ganska hårt och lyckades träffa den fläck fick lite släpp men det kändes mycket odramatiskt.

Tackar tackar.

Tja, vad har ni satt för varvtal per växel på växelindikatorn (blå lamporna)?

11800 hade jag satt min på, efter det så faller effekten.
 
Javisst är det budget, står ju på hs så ingen behöver känna sig lurad.

"A fraction of the price of other Quickshifters, this model is designed for those on a budget, but still want the race bike feel and performance."

Om din QS är ok, passar min modell, och priset är rätt är jag intresserad. Du kan väl ange ett pris eller skicka PM.
 
Finns det någon som råkar ha en höger spegel orginal för en Street Triple R 2015 liggande som man vill sälja, råkade knäcka min ... har precis bytt bakdäck efter kört på en spik ... känner att det är nog med utgifter denna veckan .... :huvet
 
Hade visst en fråga till, förutom den ovan, och ja jag är ingen mekaniker :tungan.

Upptäckte att på vänstra handtaget så är den ett mellanrum mellan handtaget och den där grejen i silver som sitter längst ut ... kollar jag på gamla bilder så såg det inte ut så. Prövade att ta bort skruven längst ut i hopp att kunna trycka ihop det, men lyckades inte. Är det någon vänlig själ som kan förklara hur man får ihop delarna...?! Tack på förhand.
IMG_1076.jpg
 
Hade visst en fråga till, förutom den ovan, och ja jag är ingen mekaniker :tungan.

Upptäckte att på vänstra handtaget så är den ett mellanrum mellan handtaget och den där grejen i silver som sitter längst ut ... kollar jag på gamla bilder så såg det inte ut så. Prövade att ta bort skruven längst ut i hopp att kunna trycka ihop det, men lyckades inte. Är det någon vänlig själ som kan förklara hur man får ihop delarna...?! Tack på förhand.
View attachment 423537

Det är inte så att handtagsgummit har vandrat in på styret? Tycker det sitter tajt mot reglage-klumpen..
 
Ahh allt är lätt när man kan det! Tusen tack!

Där skall väl gummit sitta rätt så tajt? Finns vad jag kan förstå ingen anledning att det skulle vara något avstånd där.

Jag tycker det ser ut som om insatsen i styret vandrat ut. Är det originalstyre?
Ser inte likadant ut som det som satt på min -10..
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top