Triumph Street Triple-tråden

I see, då kanske det snart är läge för mig också. Frågade hos handlaren vilka däck de lagerför, o istället för Pirelli kör de med Michelin Pilot Power 3. För min del blir det antingen nämnd fransos eller tysken Sportec M7 RR. Vad fick dig att gå på Road 4?

Livslängden och regnegenskaperna framförallt. Också att däcket enligt mig lämpar sig mycket bra för min körstil (40% ut och åka kurviga landsvägar/30% pendlande/20% Mc resor/10% Bandagar)

Då de är mjukare på sidorna och hårdare i mitten så pallar de med de längre konstanta trycket med pendling och resor samtidigt som de presterar tillfälligt på bana och landsvägsåkning.
 
Livslängden och regnegenskaperna framförallt. Också att däcket enligt mig lämpar sig mycket bra för min körstil (40% ut och åka kurviga landsvägar/30% pendlande/20% Mc resor/10% Bandagar)

Då de är mjukare på sidorna och hårdare i mitten så pallar de med de längre konstanta trycket med pendling och resor samtidigt som de presterar tillfälligt på bana och landsvägsåkning.

Nice! Din körstil är nog ganska lik min egen, så tänktvärt val av däck.
 
Om man tänker sig byta till ett tvättbart performance filter, vad ska man satsa på;

K&N, BMC eller Pipercross?

Nån som har erfarenhet eller lite inside info kring vilket som som funkar bäst i Street:en och är lättast att underhålla för jag antar att jag får bättre luftgenomströmning jämfört med orginal pappersfilter oavsett vilket jag använder.
 
Last edited:
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!
 
Nyfiken på en Street Triple, en std version från 2008 som gått strax under 2000mil. Dock har inte 2000 mils servicen utförts på den, vad görs på 2000 mil servicen förutom vanliga olja/oljefilter/luftfilter?

Vad kan en 2008 std version vara värd?
 
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!

Jag hänger gärna med någon helgdag. Bor när Arlanda.
 
Drog en reva till Dalarna från Sthlm i helgen, dit fredag och hem söndag. Körde lite landsväg runt Falun när jag ändå var där. Vill bara skriva att jag älskar min triple så jävla mycket, helt sjukt mycket älskar jag den :kär. Lägga ner i 90, hänga på tanken och mosa rakor i 200 eller kliva ner till 3an i 90 och köra om på höga varv å bara sparka i växlar (QS) gör mig så sanslöst glad!

Hojta om ni vill köra lite i Sthlm!

Är ute var o varannan dag i Stockholm, vi kan ta en tur när vädret blir lite bättre.
 
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?
 
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?
Inte ens problem med besiktningen, .... ännu.
Och jag har kört min Triple sen 2011
 
Last edited:
Hej jag har precis köpt mig en street triple r årsm -10 servade den härom dagen och upptäckte då av ren slump att det bakre nedre motorfästet, eller snarare växellådsfästet är löst. Det är en genomgående bult med en lång distanshylsa på vä sida och en kort distanshylsa på hö sida. Anntar att hylsorna skall pressa och hålla fasst motorn i ramen när man drar åt. Det gör dom tyvärr inte. Jag har provat att dra åt hårdare än vad man ska. Undrar om någon här vet något om detta? Eller kan gå ut och titta hur det är på era hojar. Kan ni snurra på era bakre nedre distanshylsor? (Bulten sitter precis över sidostödet och den långahylsan är lite svår att se bakom framdrevskåpan) Tacksam för tips :)
 
Tack va snällt! Lägger in 2 bilder :)
 
Bulten rör sig inte. Det är distanshylsorna som går att snurra på även fasst man drar åt med 48 nm. Har du känt om du kan snurra på dina hylsor som sitter mellan ramen och motorn ? Tycker det verkar konstigt att dom inte fastnar och spänner fasst motorn. Det handlar alltså bara om det bakre nedre fästet.
 
Ni som kör med Arrow dubbelpipor, kör ni med eller utan dB-killers i allmänhet? Inga problem med länsman?

Kör utan, har aldrig stött på några problem. Hade i dem vid besiktningen dock. Men med tanke på hur några hojar lät på besiktning torde de gå igenom även utan beroende på vart man besiktigar.
 
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp
 
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp

Såg bra ut, assisterade polaren igår att montera en Rizoma Tail tidy på sin Z800, tog 4h och då användes original lyktor. Alltid intressant konstruktion och varierande mått på dessa byggen.
 
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp

Satte en Evotech på min hoj för ett par veckor sedan. Snygg, gedigen och perfekt passform. £134.94 inklusive frakt. Inga problem med installationen. Medföljande instruktionerna var värdelösa men det finns detaljerade steg-för-steg med bilder att hitta på nätet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top