Triumph Street Triple-tråden

Tar man bort strypningen så blir det 70kw/95 hp. Det är något man får ta för att kunna ha en street triple som A2.
 
Hej!

Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.

Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.

Är det någon mer än jag som har samma?

Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.

Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.

Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.

Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.

Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?

Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...

Mvh
Simon
 
Hej!

Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.

Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.

Är det någon mer än jag som har samma?

Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.

Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.

Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.

Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.

Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?

Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...

Mvh
Simon

Klart det ska gå, förhoppningsvis skit bakom spakarna. Ring återförsäljaren och fråga!
 
Hej!

Jag är rätt ny Triumph ägare. Köpte min i Onsdags. Det är en Street Triple R -14 med ABS.

Dock så står det både på nätet och i instruktionsboken att det ska gå att stänga av ABS. Men det finns inte med i min hoj när jag kollar runt i menyerna.

Är det någon mer än jag som har samma?

Har kollat på youtube klipp och sökt runt. Men på alla där verkar det ju finnas i menyn i instumentpanelen.

Där det borde komma upp om ABS så kommer jag bara till hur länge det är kvar till service.

Är detta något som aktiveras på första service eller liknande? Tänkte min har bara gått totalt 40 km nu så första service ska ju ännu göras.

Hade kunnat köpa det om det inte fanns ABS på hojen men lampan blinkar när man står still och det sitter även ett ABS aggregat under sadeln så det finns ju på hojen.

Någon som har koll på hur man kan gå till väga med detta? Eller har samma sak på sin?

Sen att jag inte kommer köra med det av spelar ingen roll. Men ska funktionen finnas så ska det ju funka med...

Mvh
Simon

Hej Simon!

Så här är det... Funktionen finns men du måste be servicekillarna/ tjejerna att aktivera den funktionen.
Det sker alltså inte automatiskt vid service utan påtala detta och dom aktiverar det.
 
Hej Simon!

Så här är det... Funktionen finns men du måste be servicekillarna/ tjejerna att aktivera den funktionen.
Det sker alltså inte automatiskt vid service utan påtala detta och dom aktiverar det.

Jaha okej. Ja då var det inte så konstig att jag inte hitta det.

Tack så mycket för hjälpen!

Mvh
Simon
 
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.

Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...
 
Fråga!

Finns det möjlighet att eftermontera/konvertera till ABS?
Har ju som sagt en -10:a och där finns inte så mycket ABS alls.

Hade du vart fint då man i paniksituationer kommer låsa skiten / fega på frambromsen.
 
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.

Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...

Istället för att byta styre, kanske du kan byta "raisers". Dvs distanserna mellan styrkronan och själva styret.
 
Vilket styre ska man välja om man vill :
1. Mer upprätt körställning
2. Vill INTE hålla på och ändra med kablar o skit.

Funderat på Rizoma främst. Men dom har olika ..22mm och fatbar i olika längd/höjd..
Vilket ska man ha...

Jag har tvärtom-problem, vill ha lägre styre. Har beställt hem styret från Speed Triple som tydligen ska vara lägre.

Prova med risers?
 
Den levereras med belly, QS och flyscreen "original".. men nej eg bara en estetisk skillnad.

Triumph har samma kampanj nu som förra året då alla fick me belly/fly/cuts...så då e det "bara" QS som skiljer.
Faktiskt lite synd att dom inte ändrade något mer på Rx.Finns mer tillbehör som kunde följt med.
 
Triumph har samma kampanj nu som förra året då alla fick me belly/fly/cuts...så då e det "bara" QS som skiljer.
Faktiskt lite synd att dom inte ändrade något mer på Rx.Finns mer tillbehör som kunde följt med.

En Daytonamotor hade varit fint.

Men priset är ju stort sett samma på RX, man får välja bort R-baken till något opraktiskt och en annan färgsättning. Jag tycker att R har för bred och trubbig bakdel så RX funkar för mig, smaken är som :arsele...
 
En Daytonamotor hade varit fint.

Men priset är ju stort sett samma på RX, man får välja bort R-baken till något opraktiskt och en annan färgsättning. Jag tycker att R har för bred och trubbig bakdel så RX funkar för mig, smaken är som :arsele...

Tycker oxå Rx e snygg..
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top