Triumph Street Triple-tråden

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Någon som har länsförsäkringars märkesförsäkring och fått vad årets premie ligger på (ca upp/ner i % isf)?

Betalar 14800kr helår för min -14.
-90, Linköping
Blev informerad över telefon när jag skulle teckna att de i mitten på April kommer halvera alla självrisker, och frågan om jag ville vänta. Det ville jag ej ;)
Stöld går från 3000 -> 1500
Vagnskada från 5000 -> 2500
Kan vara bra och veta för folk som inte är så stressade med att teckna, alternativt när er försäkring förnyas så får ni de nya villkoren.
Premien skulle EJ bli billigare vid det tillfället (premierna ser de ju över varje års-start) vilket var anledningen till att jag inte såg det som så big deal.
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Ska köpa en street triple men undrar om det är värt 10k extra för att få R-modellen? Jag har tyvärr inte möjlighet att provköra. Hojen ska användas allmänt till pendling och bus i storstadsregion.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Någon som har länsförsäkringars märkesförsäkring och fått vad årets premie ligger på (ca upp/ner i % isf)?

Jag betalar 4050:- helförsäkring. Bor i mindre stad och är 41 år

- - - Updated - - -

Vad är det för färg på kutsen? Har en -13

Du ser den på mina bilder som jag la up.Samma färg som din.Det svarta är PlastiDip..bara att dra av.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Ska köpa en street triple men undrar om det är värt 10k extra för att få R-modellen? Jag har tyvärr inte möjlighet att provköra. Hojen ska användas allmänt till pendling och bus i storstadsregion.

Definitivt INTE värt det isf enligt mig.Lägg det på tillbehör isf.
-R är över 2 cm högre i sitthöjd med...ganska stor skillnad om man är lång/kort....värt att tänka på.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Ska köpa en street triple men undrar om det är värt 10k extra för att få R-modellen? Jag har tyvärr inte möjlighet att provköra. Hojen ska användas allmänt till pendling och bus i storstadsregion.

Du kan enkelt hitta skillnaderna med lite googling.

Andra bromsar, ställbar fjädring, andra färger.
Du avgöra själv, men det mesta märks mest vid mycket aktiv körning + bana.
ST3 är en bra båge som den är, den största skillnaden blir av att byta till den bågen :)
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Tack för svaren men tänkte mer om någon hade märkesförsäkringen som kom förra året och hade fått info om årets kostnad.
Första året var den billig iaf: STR 2011, 6000kr/år hel/hel, 30år i GBG
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Tack för svaren men tänkte mer om någon hade märkesförsäkringen som kom förra året och hade fått info om årets kostnad.
Första året var den billig iaf: STR 2011, 6000kr/år hel/hel, 30år i GBG

Menar du att det skulle blivit dyrare 2015 ?
Jag har inte hört något om att min skulle höjas..men gör dom det så bytar jag till Svedea igen.
Det skilde bara 150:- imellan för mig.
Tog igentligen Länsförsäkringar(triumph) bara för att jag redan har allt hos dom och inte för att det är något fel på Svedea.
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Menar du att det skulle blivit dyrare 2015 ?
Jag har inte hört något om att min skulle höjas..men gör dom det så bytar jag till Svedea igen...
Att det är första året som lf har triumph och att försäkringen var mycket billigare än andra får mig att tro att det blir en höjning i år.
Samt att jag har fått höjning varje år trots att både jag och mc blivit äldre (olika mc:s)...
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Tja!

Jag har fått ett bra erbjudande på en Street Triple årsmodell 2014.
Det verkar finnas två typer av standardmodellen, en med effekten 106 hk och en med 95 hk, där den senare även kan strypas för att passa A2 - kortet. Är det någon skillnad på dessa hojar chassi/motormässigt?

Hojen som jag funderar på att köpa är den med 95 hk ostrypt, känns surt att gå miste om de extrahästkrafterna, men samtidigt sparar jag över 20k. Tror ni det kommer vara någon jätteskilnad?

:va
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
K
Tja!

Jag har fått ett bra erbjudande på en Street Triple årsmodell 2014.
Det verkar finnas två typer av standardmodellen, en med effekten 106 hk och en med 95 hk, där den senare även kan strypas för att passa A2 - kortet. Är det någon skillnad på dessa hojar chassi/motormässigt?

Hojen som jag funderar på att köpa är den med 95 hk ostrypt, känns surt att gå miste om de extrahästkrafterna, men samtidigt sparar jag över 20k. Tror ni det kommer vara någon jätteskilnad?

:va

Tjenare, hade inte en aning om att det finns en STR med 95hk. Om det nu gör det så hade iaf inte jag kört på den. Trippelns största svaghet jämfört med andra nakna är just effekten.

Vänder man på det och frågar om det vore värt 20k att få 10 hästar till när man redan har 108 och ~5från helsystem så hade iaf inte jag blinkat:rock

Hoppas du får ett vettigare svar av någon annan :)

/D
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
K

Tjenare, hade inte en aning om att det finns en STR med 95hk. Om det nu gör det så hade iaf inte jag kört på den. Trippelns största svaghet jämfört med andra nakna är just effekten.

Vänder man på det och frågar om det vore värt 20k att få 10 hästar till när man redan har 108 och ~5från helsystem så hade iaf inte jag blinkat:rock

Hoppas du får ett vettigare svar av någon annan :)

/D

Tack för det, jag visste inte heller om att det fanns förrän idag. Tycker det är knepigt, den ser, känns och låter likadant men nypriset är lägre. Finns flera 35 kw cyklar på blocket numera.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Tack för det, jag visste inte heller om att det fanns förrän idag. Tycker det är knepigt, den ser, känns och låter likadant men nypriset är lägre. Finns flera 35 kw cyklar på blocket numera.

Har aldrig hört att det finns..inte i sverige iaf..var har du sett detta ? :confused:
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Har aldrig hört att det finns..inte i sverige iaf..var har du sett detta ? :confused:

Jag reagerade på samma sätt, i Spanien har ju hojen 95 hp, likaså i Frankrike, men det beror ju på lagkrav.
Motorcykeln jag hade tänkt attköpa står på Johans MC i Göteborg.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
så..nu e jag klar för ett tag iaf...lekte lite med bilderna.

029ba0b2-8c9b-45f3-a9cf-05417a484c15.jpg
[/URL][/IMG]

644fc099-cb0e-4911-9596-c729b56a9769.jpg
[/URL][/IMG]

13c2f306-9cb7-4cb3-a61d-f9b2f7ea2034.jpg
[/URL][/IMG]

effaafa7-fd44-4d7b-b36a-9ab25577b309.jpg
[/URL][/IMG]

03654913-c5c5-46ff-bf57-7e7a14fe1584.jpg
[/URL][/IMG]

bb35befa-52b3-406c-a912-f304a623a36a.jpg
[/URL][/IMG]
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Tja dudes!!

Har hunnit med 50 mil denna säsongen nu, (varav 1,5 på grusväg?!). Säsongens första tvätt stundar alltså.
Förra året så köpte jag den där klena miljöavfettningen och nått basic turtle shampoo.
Funkade väl hyffsat, men tyckte jag fick hålla på bra länge innan jag fick allt rent.

Vad använder ni för grejor för matta lacker?
Vaxschampoo skall ju tydligen vara döden, samt "stark" avfettning dåligt.
Ge mig gärna er tvätt-setup för Triumphs matta lacker! :fakta
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Tja dudes!!

Har hunnit med 50 mil denna säsongen nu, (varav 1,5 på grusväg?!). Säsongens första tvätt stundar alltså.
Förra året så köpte jag den där klena miljöavfettningen och nått basic turtle shampoo.
Funkade väl hyffsat, men tyckte jag fick hålla på bra länge innan jag fick allt rent.

Vad använder ni för grejor för matta lacker?
Vaxschampoo skall ju tydligen vara döden, samt "stark" avfettning dåligt.
Ge mig gärna er tvätt-setup för Triumphs matta lacker! :fakta

Har faktiskt testat med vanlig YES-diskmedel ..det funkade fan bra men inte testat sen dess. :glömdet
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Tja dudes!!

Har hunnit med 50 mil denna säsongen nu, (varav 1,5 på grusväg?!). Säsongens första tvätt stundar alltså.
Förra året så köpte jag den där klena miljöavfettningen och nått basic turtle shampoo.
Funkade väl hyffsat, men tyckte jag fick hålla på bra länge innan jag fick allt rent.

Vad använder ni för grejor för matta lacker?
Vaxschampoo skall ju tydligen vara döden, samt "stark" avfettning dåligt.
Ge mig gärna er tvätt-setup för Triumphs matta lacker! :fakta

Jag vet att folk har använt fönsterputsmedel t.ex. Ajax. Kolla på YouTube, resultatet verkar bli bra.
 

Dunkaa

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triple R -14
Halloj! Ser lite diskussion kring försäkring. Om det är i stort sett samma premie för Svedea respektive märkesförsäkring hos LF, vilken rekommenderas? Det är ju viss skillnad i självrisker, men som jag läste inlägg ska dessa sänkas hos LF.

Så om vi bortser från premie och självrisker - finns det nåt bolag som är bättre än det andra, vad är era erfarenheter (för det brukar va när det strular som det visar vilket bolag som är bäst)?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Halloj! Ser lite diskussion kring försäkring. Om det är i stort sett samma premie för Svedea respektive märkesförsäkring hos LF, vilken rekommenderas? Det är ju viss skillnad i självrisker, men som jag läste inlägg ska dessa sänkas hos LF.

Så om vi bortser från premie och självrisker - finns det nåt bolag som är bättre än det andra, vad är era erfarenheter (för det brukar va när det strular som det visar vilket bolag som är bäst)?

Vill ändå säga att för mig 30+ boende i centrala Sthlm så är Svedea dubbelt sy dyra jämfört med LF märkes..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top