Triumph Street Triple-tråden

Nu har jag en Speed triple men jag satte på svarta clip ons från LSL med 1" rise:

View attachment 408910

Har kört ca 50 mil med dessa nu och börjar verkligen gilla det mer och mer.
Lutningen är aggressiv men inte för aggressiv. Hojen blir lite svårare att svänga jämfört med originalstyret men enligt mig är det inget problem.

Kan rekommendera LSL clip ons, kostar ca 2000:- om jag minns rätt. På Speeden tar däremot instrumentpanelen emot lite vid fullt utslag, de hade behövt ca 2-3mm mer för att få fritt spel.

Behövde du göra något med slangarna eller gick det att ha orginal? så om man tar typ 2" rise skulle fullt styrut funka?!
 
Det var lite meckigt att få till det, gasvajern var största problem och vid fullt utslag till vänster så böjdes vajern och gick inte tillbaka till "icke gas". Så jag fick bunta ihop de två vajrarna som går från handtaget och då blev det bra. Tog ett tag att komma på lösningen däremot.

Jag är verkligen kass på att meka, men jag har bytt styre förut och andra enklare grejer. För mig var det ganska svårt och tog några timmar.

Det optimala hade nog varit en kortare bromsvajer och att få upp instrumentpanelen 1cm.
 
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!
 
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!

Låter inte kul, årsmodell på din hoj?
 
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!
Har en 2009'a som snart gått 3000 och inga problem med lådan. Går som en klocka.
 
Tja e det nån mer som har fått problem med växellådan ? Växel hoppar ur och svår få i växeln, ja va inne hos johans mc men dom hade inte tid förrän 15 aug, så jag får åka till karlstad nästa tors , bike gbg o kenneth vill/får inte laga skiten säger dom!!!!
Tjena,
Vilken växel är det som hoppar ur?
Jag antar att du belastar motorn ganska hårt när detta händer, får jag gissa att det är 2:an eller 3:an?
 
Det e 2an o 3an som du säger men även i lågfart och 1an svårt få i
Det låter tyvärr som att den är väldigt buskörd, mycket bakhjulsåka eller försök till bakhjuksåka brukar leda till dessa problem. Det enda man kan göra är att renovera lådan.
 
Det låter tyvärr som att den är väldigt buskörd, mycket bakhjulsåka eller försök till bakhjuksåka brukar leda till dessa problem. Det enda man kan göra är att renovera lådan.

Eller leta rätt på en begagnad daytonamotor med låda att stoppa i :yoparty
Gör man det själv är det roligare än att renovera lådan, lämnar man bort det borde det bli billigare med!
 
Nån som har en flyscreen liggandes och vill sälja?
 
Tjena!
Är sugen på en st3 men avskyr trycket fram man får av sadeln. Har ni andra gjort något åt detta? Lämna in sadeln? Bytt till sargent eller triumphs gel-variant?

Jag är ute efter en mer avslappnad åkning då det blir mycket handledning för tjejen och hon kör saaakta ;-)
 
Tjena!
Är sugen på en st3 men avskyr trycket fram man får av sadeln. Har ni andra gjort något åt detta? Lämna in sadeln? Bytt till sargent eller triumphs gel-variant?

Jag är ute efter en mer avslappnad åkning då det blir mycket handledning för tjejen och hon kör saaakta ;-)

Hoppa bakåt en centimeter? :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top