Triumph Street Triple-tråden

ljudnivå?
Brassa satan känsla???

Med db-killern i är det väldigt liten skillnad i ljudnivån mot original. Låter lite mörkare i tonen på tomgång. Med db-killern ute blev det lite mer/bättre, utan att vara galet (jag jämför allt med min Z1000 med "race"-GPR-pipor, den lät som fan). Lagom mycket mer ljud i mina öron, man hör fortfarande insugsljudet.

2 hästar mer känns ju i butt-dynon också. :) Den känns faktiskt matigare i mellanregistret tycker jag.

Visst den är asmycket snyggare, titanwrap och kolfiberände är ju sexigt, men är det ett måste på hojen för 6kkr? Njaejo men nåt ska man väl lägga pengarna på.

Och ja, brassa sattttan känsla deluxe!
 
Last edited:
På bilden ser det ut som läckaget är runt ventilkåpan uppe på toppen vilket i.o.f.s. inte är så farligt men det ska inte se ut på det viset på en ny hoj. Förhoppningsvis har de bara dragit åt skruvarna dåligt.

Jag hade en Honda VFR som läckte så på den främre cylinderbanken men det var en -87'a och packningen hade blivit dålig. Min ST3'a från -09 har inte visat några som helst tendenser att läcka olja, den har dock läckt lite kylarvätska p.g.a. en dålig slangklämma men det var lätt fixat.

Har du fått nått svar från handlaren?

Kikade på det stället på min också som nu gått 400 mil drygt, snustorrt.
 
Är i funderingarna på en Street Triple R och velar om färg. Ni som har den matt gråa, hur känslig är den? Har läst lite om att en del tycker att den repas lätt.
Tänkte provköra nu då Triumph roadshow passerar Uppsala/Stockholm. Synd bara att vädret ser kass ut i prognosen.
Lutar kanske åt en vit........
 
Tror jag såg min gamla street triple här i gbg för ett par veckor sen, sålde den åt en kille från typ helsingborg för nåt år sen.
-08 svart. Öhlins kittad fram och bak, lowboy, svart lsl fatbar styre, mm. Nån här som äger den nu?
 
Last edited:
Är i funderingarna på en Street Triple R och velar om färg. Ni som har den matt gråa, hur känslig är den? Har läst lite om att en del tycker att den repas lätt.
Tänkte provköra nu då Triumph roadshow passerar Uppsala/Stockholm. Synd bara att vädret ser kass ut i prognosen.
Lutar kanske åt en vit........
Matt lack är väldigt känslig.
Jag hade en mattsvart Yamaha R1 2010 så jag vet vad jag pratar om :)
 
Matt lack är väldigt känslig.
Jag hade en mattsvart Yamaha R1 2010 så jag vet vad jag pratar om :)

Ja efter att ha läst lite på engelska forum så verkar det vara en fullständig nödvändighet med "paint protector kit" till mattgråa Street Triplen om man inte vill ha en ful lack.

Jag har en vit, den är rasande grann!
 
Ja efter att ha läst lite på engelska forum så verkar det vara en fullständig nödvändighet med "paint protector kit" till mattgråa Street Triplen om man inte vill ha en ful lack.

Jag har en vit, den är rasande grann!

Har en matt orange -10 med 1200 på mätaren. Det enda jag märkt är lite skav där sadeln gnider mot tanken, men det är ju samma på alla hojar.
 
Är i funderingarna på en Street Triple R och velar om färg. Ni som har den matt gråa, hur känslig är den? Har läst lite om att en del tycker att den repas lätt.
Tänkte provköra nu då Triumph roadshow passerar Uppsala/Stockholm. Synd bara att vädret ser kass ut i prognosen.
Lutar kanske åt en vit........

Väldigt känslig för repor som sagt. Hittade en touch-up penna hos "touchupdirect.com" för den matt-gråa och har beställt en penna plus matt "klarlack" ca 30 dollar ink frakt. Får återkomma hur det blir när jag fått den.

Det är snyggt, men märkligt att man släpper en lack som är så ömtålig. Har lite små stenskott på framskärmen och tanken så det chippar tydligen lätt också.
 
Den gråa är jäkligt snygg men eftersom jag kommer att köra den till jobbet i veckorna och mer därtill så känns det som att det får bli en vit.
Den är rätt snygg oxå. Det enda jag stör mig är den matta röda färgen på bakramen. Det matchar kanon till den gråa men till den vita hade jag hellre sett en blank röd. Går ju alltid att lacka om som tur är..........
Väderprognosen för helgen ser klart bättre ut nu så nu är det bara att ladda för att åka upp på Start2ride på Arlanda Test Track. Jag bor ju i Märsta så det blir nära och bra.
:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana
 
Tja behöver behöver fylla på lite Glykol , köpte biltemas, kan jag blanda den nya med gamla som finns i ?
Här e info om glykolen jag köpte tacksam för svar

Glykol, longlife, färdigblandad
Kylarglykol Longlife (färdigblandad) är ett nitrit-, amin-, fosfat-, silikat- och boratfritt kylmedel, baserat på etylenglykol. Ger ett utmärkt skydd mot frost, korrosion och överhettning i alla moderna motorer, men särskilt i överladdade aluminiummotorer. Skyddar effektivt mot korrosion och avlagringar i kylsystemet och dess vitala delar, kylkanalerna i motorblocket och topplocket, kylaren, vattenpumpen och värmaren. Kylarglykol Longlife (färdigblandad) är effektiv under lång tid. Frostskyddar ner till -36 °C. Följ alltid motorfabrikantens rekommendationer vid byte av kylarvätska. Får ej blandas med propylenglykol.

Fan har jag gjort nu :( ja fyllde på med biltemas nu, motorn blev ovanligt varm så vågade inte köra mer så inte hela motorn rasar. Kan det verkligen beror på glylen olika färger ? Döm mig inte jag kan inte ? jag ska lämna in den på service på måndag så dem får byta allt . Ska fan aldrig röra nåt mer haha
 
Fan har jag gjort nu :( ja fyllde på med biltemas nu, motorn blev ovanligt varm så vågade inte köra mer så inte hela motorn rasar. Kan det verkligen beror på glylen olika färger ? Döm mig inte jag kan inte ? jag ska lämna in den på service på måndag så dem får byta allt . Ska fan aldrig röra nåt mer haha

Vilken färg låg det i från början och vad hällde du i?
För att bara toppa upp så räcker det med vatten (helst avjoniserat). Man kör ju inte en hoj i minusgrader normalt sett..
 
Last edited:
Vilken färg låg det i från början och vad hällde du i?
För att bara toppa upp så räcker det med vatten (helst avjoniserat). Man kör ju inte en hoj i minusgrader normalt sett..

Den va röd och hällde i blå . Den e den jag länka förra inläget . Biltemas . Hällde fan inte mkt
 
Den va röd och hällde i blå . Den e den jag länka förra inläget . Biltemas . Hällde fan inte mkt

Har du otur så har du blandat två sorters glykol som inte är kompatibla och därmed fått sörja i systemet. Med tanke på att du skriver att den gick varm rätt snabbt så är det nog tyvärr sannolikt.. Bara att skölja ur och hoppas att inget gått sönder i processen.
Det har alltså inget med vilket märke (dvs Biltemas) utan vilka typer av glykol du mixar.
 
Har du otur så har du blandat två sorters glykol som inte är kompatibla och därmed fått sörja i systemet. Med tanke på att du skriver att den gick varm rätt snabbt så är det nog tyvärr sannolikt.. Bara att skölja ur och hoppas att inget gått sönder i processen.
Det har alltså inget med vilket märke (dvs Biltemas) utan vilken typ av glykol du mixar.

Får fan hoppas på d, tack för ditt svar ?
 
Får fan hoppas på d, tack för ditt svar ��

Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.

Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.

Hoppas det löser sig!
 
Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.

Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.

Hoppas det löser sig!

Ja startade den förut den blev varm bara på 2-3 minuter. Ja ska lämna in den på måndag o serva 2000 mil lika bra , johans mc elr kenneth mc ? Vilken rekommenderar ni ?
 
Jag har fortfarande ett oanvänt(!) Arrow Lowboy 3-1 helsystem (pre2013) för den som vill ha lite muller. Jag kan fixa så den fastsvetsade original dB-killern blir löstagbar för extra fint ljud när det ska posöråkas :) Löser även motormappningen. :tummenupp
 
Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.

Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.

Hoppas det löser sig!
Misstänker samma sak hos mig. Hade den på service och efteråt så blir han ovanligt varm, spottade till och med ut lite glykol vid ett tillfälle. Kollade expansionstanken under sadeln och nivån är okej men var det inte röd färg när jag kollade sist, nu är det blå. Misstänker att de har fyllt på glykol men med fel "färg". Får ringa och gnälla lite på måndag.
 
Uppdatering.
Kollade nivån i expansionskärlet så är det normalt när han är kall och visar mer än fullt när han blir varm. Lättade lite på locket till kylaren när han var kall och det började genast rinna ut så det var bara att dra åt igen. Det som kommer ut verkar vara "lättflytande" i alla fall.

Körde en sväng in till stan och mätaren gick upp till 5/8 på landsväg och 6/8 i stan. Körde sedan till Hojcenter och kolla med dem. Enligt dem så var det helt naturligt att triple blir så varma och på sommaren i stan kan det gå upp ännu mer. Troligen hade de fyllt upp han lite för mycket med kylarvätska och då spottar han ut det. Kör hem lite snabbare.... Ställer han och då spottar han ut en liten skvätt igen. Tydligen inget att oroa sig för min del enligt Hojcenter.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top