Triumph Street Triple-tråden

Lämnade in min hoj idag, fanns en service bulletin på att byta ABS-styrenheten. Enligt verkstaden kostade den 13000 kr, så det kan väl vara värt att få gjort på garantin... Värt för er med -13 modeller att kolla kanske?

Var det något fel på din eller bara en generell återkallelse?
 
sɐəɹpuɐ;5981449 skrev:
Var det något fel på din eller bara en generell återkallelse?

Generell återkallelse, sen om alla 2013 är drabbade vet jag ju inte. Min är tillverkad 2012.
 
Hmm...snygg tail tidy som är.enkel att montera och billig! Förslag?!

Snygg, check! Enkel att montera, check! Billig. Tja £120. Prisvärd i alla fall.

http://www.evotech-performance.com/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy

5Uh0Wnnl.jpg
 
Generell återkallelse, sen om alla 2013 är drabbade vet jag ju inte. Min är tillverkad 2012.

Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.

Tack för tipset!
 
Min ABS pump böts i september då jag gjorde 80mila servicen! Gjordes på Lelles! :) Ska nog beställa evotechs! :) Men den måste beställas från England? Finns inte hos svenskåterförsäljare?
 
sɐəɹpuɐ;5981459 skrev:
Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.

Tack för tipset!

Det där på bakramen har jag också, har bara inte brytt mig då det bara syns när man har av sadeln. Men om man får det på garantin så vill jag ju ha det bytt också. Får ringa Ackes i morgon!
Grumliga glas har jag inte sett på min än, men väl läst om det på engelska forum. Det blir att hålla utkik och kolla allt noga, särskilt till nästa år då garantin går ut.
 
Min ABS pump böts i september då jag gjorde 80mila servicen! Gjordes på Lelles! :) Ska nog beställa evotechs! :) Men den måste beställas från England? Finns inte hos svenskåterförsäljare?

Evotech rekommenderas! Beställde från deras sida och England, hade den hemma efter 5 dagar
 
Min ABS pump böts i september då jag gjorde 80mila servicen! Gjordes på Lelles! :) Ska nog beställa evotechs! :) Men den måste beställas från England? Finns inte hos svenskåterförsäljare?

Jag gjorde min 1000-mila på Lelles i september men de nämnde inget om någon ABS-pump. Å andra sidan är de rätt avogt inställda till mig av någon anledning och vägrar utföra garantiåtgärder utan hänvisar bara till återförsäljaren där jag köpte hojen. Anledningen till att jag köpte den där och inte på Lelles från början var förstås att Lelles inte hade någon vit R att sälja förra våren och att de inte kunde säga när eller ens om de skulle få in någon.

Jag kan leva med det. För min del innebär det ju bara att någon annan också får göra 2000-milaservicen i sommar. Och sälja skinnstället med tillhörande handskar och stövlar, packväskorna och Schuberth SRC-systemet jag ska köpa under våren. Och naturligtvis nästa hoj.

Men jag kan inte för mitt liv begripa varför de väljer att aktivt hänvisa skapligt köpstarka kunder till konkurrenterna.
 
sɐəɹpuɐ;5981497 skrev:
Jag gjorde min 1000-mila på Lelles i september men de nämnde inget om någon ABS-pump. Å andra sidan är de rätt avogt inställda till mig av någon anledning och vägrar utföra garantiåtgärder utan hänvisar bara till återförsäljaren där jag köpte hojen. Anledningen till att jag köpte den där och inte på Lelles från början var förstås att Lelles inte hade någon vit R att sälja förra våren och att de inte kunde säga när eller ens om de skulle få in någon.

Jag kan leva med det. För min del innebär det ju bara att någon annan också får göra 2000-milaservicen i sommar. Och sälja skinnstället med tillhörande handskar och stövlar, packväskorna och Schuberth SRC-systemet jag ska köpa under våren. Och naturligtvis nästa hoj.

Men jag kan inte för mitt liv begripa varför de väljer att aktivt hänvisa skapligt köpstarka kunder till konkurrenterna.


Det där är konstigt att inte vilja, att utföra garantiåtgärder är en jättebra affär för verkstaden. Tillverkaren ersätter ju fullt ut för timmar och material och de får en nöjd och glad kund som fått jobb gjort "gratis".
 
sɐəɹpuɐ;5981497 skrev:
Jag gjorde min 1000-mila på Lelles i september men de nämnde inget om någon ABS-pump. Å andra sidan är de rätt avogt inställda till mig av någon anledning och vägrar utföra garantiåtgärder utan hänvisar bara till återförsäljaren där jag köpte hojen. Anledningen till att jag köpte den där och inte på Lelles från början var förstås att Lelles inte hade någon vit R att sälja förra våren och att de inte kunde säga när eller ens om de skulle få in någon.

Jag kan leva med det. För min del innebär det ju bara att någon annan också får göra 2000-milaservicen i sommar. Och sälja skinnstället med tillhörande handskar och stövlar, packväskorna och Schuberth SRC-systemet jag ska köpa under våren. Och naturligtvis nästa hoj.

Men jag kan inte för mitt liv begripa varför de väljer att aktivt hänvisa skapligt köpstarka kunder till konkurrenterna.

OK, underligt! Jag köpte min på Lingvalls i Gävle, de var super trevliga på Lelles...dock gjorde jag ju första servicen där och då fråga de om jag hade fått hem papper från Triumph men de hade jag inte, men då sa han att äähh vi byter i alla fall! :)

Så de va bra!
 
Det där är konstigt att inte vilja, att utföra garantiåtgärder är en jättebra affär för verkstaden. Tillverkaren ersätter ju fullt ut för timmar och material och de får en nöjd och glad kund som fått jobb gjort "gratis".

Ja, det är obegripligt. När jag gjorde 1000-milaservicen sa Lelles att de inte hade tid med en större garantireparation innan vintern och att det skulle ta tid att få hem delar. Vi kom överens om att jag antingen kunde få den gjord under vinterförvaringen om jag lämnade den där eller nu i vår. Vinterförvaringen ordnade sig så jag kom inte tillbaka förrän i veckan. Nu var det plötsligt omöjligt med tider förrän i maj juni och när jag inte hade några problem att vänta ville de inte göra jobbet alls utan hänvisade till Din MC norr om Stockholm där jag köpte den.

Tja, som sagt knappast ett jätteproblem för mig även om det är lite bökigt att antingen vänta (ja, provköra då) medan verkstan jobbar eller ordna skjuts. Däremot borde jag som sagt vara en rätt bra kund. Medelålders nybörjare som fortfarande behöver massor av prylar och har råd att köpa dem. Dessutom köpte jag min första hoj ny och kan också tänkas vara lite osäker på vilken typ av motorcykel jag egentligen vill ha. Ett nyköp inom något eller några år är ingen högoddsare.
 
sɐəɹpuɐ;5981459 skrev:
Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.

Tack för tipset!

Jag har också grumliga glas i överkant. Hur kommer det sig att det blir så? Hoppas du får igenom det :)
 
Sweet med en triple-träff.

Lite snabba svar på tidiga frågor:
Extra utrustning: Bellypan, Flyscreen, kylarskydd, tailtidy, krashpuckar (motor & framgaffel), mobil-laddare och fäste för mobilen och kamera. Har koppling- och bromshantag (guld och svart) som inte är monterade, kan inte bestämma mig om vilken färg.

Bor i stockholm och betalar ungefär 12k i försäkring, precis under 40 år.

Har precis bokat tid för 1000-mil service (2800kr) och nya däck (Pilot road4 2400kr & 1500kr).
 
sɐəɹpuɐ;5981459 skrev:
Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.

Tack för tipset!

Har bytt framlamporna pga. grumlighet i överkant, även bytt bakramen och sadeln.
Detta gjordes på garanti.

Måste kolla om dom samtidigt fixade abs enheten då jag inte hört om detta problem tidigare.
 
Oj, måste bara fråga var du har hojen försäkrad? Jag betalar strax över 5000 kr helförsäkr, 40+ hos Bilsport o MC. 12 papp var lite mycket tyckte jag?

Åldern är nog skillnaden. Jag ligger också på 12 hos Bilsport, är 38 (snart 39). Svedea är billigare för mig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top