Triumph Street Triple-tråden

sɐəɹpuɐ;5979809 skrev:
Om du gör det är det obligatoriskt med en Street Triple-träff i Uppsala. Eller förresten, en gemensam tur kanske går att ordna ändå framåt sommaren. Om vi inte helt enkelt ses på Rörken.

Om ni ska ut och åka hänger jag gärna med, bor vid Arlanda. Smc verkar dra igång 5/5 på rörken lite sent tycker jag om vädret fortsätter vara så här bra.
 
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.

Triumph har som originaltillbehör motorskydd för både höger och vänster sida. Kostar ca 1700, iaf till min 12a... Väl värt pengarna om olyckan skulle vara framme. Fly screen tycker jag är ett kosmetiskt måste. Puckar tror jag att det är RG jag har på axlar och motor och de känns stabila som attans.

Slipon hittade jag på en skrot till rimlig peng, det blev Leo Vince i titan. Så det är ett tips.

Edit: Nu läste jag att din föredragna årsmodell är 13. Då kanske inte skrot är ett alternativ.
 
Last edited:
sɐəɹpuɐ;5979809 skrev:
Om du gör det är det obligatoriskt med en Street Triple-träff i Uppsala. Eller förresten, en gemensam tur kanske går att ordna ändå framåt sommaren. Om vi inte helt enkelt ses på Rörken.

Har du quickshifter? Är supersugen på att montera!! Klart vi ska ha en träff i Uppsala!! :D
 
Förresten, någon som vet om det är enkelt att ta bort db killern i arrow systemet till en 2013?
 
Har du quickshifter? Är supersugen på att montera!! Klart vi ska ha en träff i Uppsala!! :D

Nej, jag tänkte lyssna på din för att bestämma mig. :) Jag har varit lite skeptisk. Det är knappast tiden det tar att släppa upp gasen en aning och peta i nästa växel vid 120, 150 och 180 som begränsar accelerationen till vardags.

Men är vi tre kan vi ha en Street Triple-träff i Uppland när våren återkommer. Fler intresserade?
 
Last edited:
Men är vi tre kan vi ha en Street Triple-träff i Uppland när våren återkommer. Fler intresserade?[/QUOTE]



Jag kan tänka mig en liten tur norröver.
 
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.

Kolla eBay för slipon, brukar finnas bra utbud till klart vettiga priser (aldrig kollar till ST3 iofs).
Personligen tycker jag hojen blir klart snyggare med bellypan, solocuts, flyscreen och självklart tailtidy (märker vet jag inte byggde min själv på min SP3) så det rekomenderar jag att köpa in :)
 
sɐəɹpuɐ;5979852 skrev:
Det senaste och ett av de bästa tillbehören hittills är förresten värmehandtag. Perfekt för oss som gärna kör även när vädret inte är idealiskt.

Idag var värmehandtagen nästan nödvändiga.

 
sɐəɹpuɐ;5980842 skrev:
Idag var värmehandtagen nästan nödvändiga.


Eww lappmögel!

Blev en liten tur idag, hade det också fint med varma fingrar. Synd att det ska vara pissväder i Skåne nästa vecka.

I morgon ska jag lämna in min hoj på liten koll, jag tycker den har börjat ticka mer än den gjorde innan, förmodligen bara jag som nojar, men vill ändå ha det kollat. Sen ska verkstaden kolla att alla återkallelser är gjorda och ladda i ny mapp.

Ikväll blir det myspill med Osram Night Racer-glödisarna som kom med Posten häromdagen.
 
Förresten, någon som vet om det är enkelt att ta bort db killern i arrow systemet till en 2013?

Verkar lite olika. Jag plockade ur db killern direkt när jag kört hem hojen. Filade först lite på svetsloppan på skruven och skruvade ur den. Sen tänkte jag att jag inte skulle stå där och slita och svära för en gångs skull så jag hade köpt nåt sorts båtstag på biltema som jag sågat till så jag kunde stoppa in det och haka i ett av hålen som finns inne i db killer-röret. Var beredd att ta i för kung och fosterland, men döm om min förvåning när den bara halkade ut. Blev nästan besviken. :va Men vet en annan som kört länge med den i och han verkade få kämpa desto mer...

En Street Triple-träff i närheten kanske man kan haka med på förresten. Kan ställa upp med en 2013 STR med quickshifter och arrow utan db killer, om någon skulle vara intresserad av att jämföra olika tillbehör. :tummenupp
 
Last edited:
"Tack för ditt mail,

Hos oss kan man betala alla premier över 4000kr helår, halvår eller kvartalsvis.

Delar man upp betalningen så betalar man mer över sommarhalvåret.

Vänliga hälsningar"

Svar från svedea...
Då funkar det inte att göra ett ägarbyte under vintern, om man inte pungar ut för ett halvår..

Jo det gör det! Lät säga att du säljer hojen i oktober efter att ha betralt två kvartalsräkningar på tex 7 av tot 9tusen så får du tillbaka pengar. Har det exempelvis gått exakt 6mån sedan du tecknade får du tillbaka 2500kr.
 
Verkar lite olika. Jag plockade ur db killern direkt när jag kört hem hojen. Filade först lite på svetsloppan på skruven och skruvade ur den. Sen tänkte jag att jag inte skulle stå där och slita och svära för en gångs skull så jag hade köpt nåt sorts båtstag på biltema som jag sågat till så jag kunde stoppa in det och haka i ett av hålen som finns inne i db killer-röret. Var beredd att ta i för kung och fosterland, men döm om min förvåning när den bara halkade ut. Blev nästan besviken. :va Men vet en annan som kört länge med den i och han verkade få kämpa desto mer...

En Street Triple-träff i närheten kanske man kan haka med på förresten. Kan ställa upp med en 2013 STR med quickshifter och arrow utan db killer, om någon skulle vara intresserad av att jämföra olika tillbehör. :tummenupp

Ok! De kanske är att det sotar igen som gör att de blir svårare att dra ur den! Men man behöver inte mappa om när db killern är ur?!

Träff låter ypperligt!
 
Ok! De kanske är att det sotar igen som gör att de blir svårare att dra ur den! Men man behöver inte mappa om när db killern är ur?!

Träff låter ypperligt!

Originalmappen kanske inte är optimal då, men Arrow-mappen är nog anpassad till det. På utländska forum verkar det som alla kör med Arrow-mappningen även till övriga mer öppna/högljudda(?) slip-on.
 
Originalmappen kanske inte är optimal då, men Arrow-mappen är nog anpassad till det. På utländska forum verkar det som alla kör med Arrow-mappningen även till övriga mer öppna/högljudda(?) slip-on.

Ok!:) ja, ecu'n är ju ommappad för arrow! Är sugen på att göra det, är de stor skillnad utan??
 
Lämnade in min hoj idag, fanns en service bulletin på att byta ABS-styrenheten. Enligt verkstaden kostade den 13000 kr, så det kan väl vara värt att få gjort på garantin... Värt för er med -13 modeller att kolla kanske?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top