Triumph Street Triple-tråden

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehöv är värt att satsa på först min tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd.

Det låter väl vettigt. Jag har inte provat utan flyscreen men med den monterad upplever jag att det tar bort mycket av trycket mot kroppen men lämnar luften runt hjälmen opåverkad. Det är bra eftersom åtminstone min hjälm blir mycket tystare i icketurbulent luft. Tailtidyn gör mycket för utseendet, jag har Evotech som jag gärna rekommenderar. Passa på att beställa bobiner samtidigt. Ovärderligt när man ska olja kedjan.

Jag har bellypan och jag tycker att det gör en del för utseendet men den blir snabbt smutsig om man har en vit motorcykel.

Överväg generatorkåpa, den är det första som tar i om man tappar hojen.

Det senaste och ett av de bästa tillbehören hittills är förresten värmehandtag. Perfekt för oss som gärna kör även när vädret inte är idealiskt.
 

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
sɐəɹpuɐ;5979809 skrev:
Om du gör det är det obligatoriskt med en Street Triple-träff i Uppsala. Eller förresten, en gemensam tur kanske går att ordna ändå framåt sommaren. Om vi inte helt enkelt ses på Rörken.

Om ni ska ut och åka hänger jag gärna med, bor vid Arlanda. Smc verkar dra igång 5/5 på rörken lite sent tycker jag om vädret fortsätter vara så här bra.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.

Triumph har som originaltillbehör motorskydd för både höger och vänster sida. Kostar ca 1700, iaf till min 12a... Väl värt pengarna om olyckan skulle vara framme. Fly screen tycker jag är ett kosmetiskt måste. Puckar tror jag att det är RG jag har på axlar och motor och de känns stabila som attans.

Slipon hittade jag på en skrot till rimlig peng, det blev Leo Vince i titan. Så det är ett tips.

Edit: Nu läste jag att din föredragna årsmodell är 13. Då kanske inte skrot är ett alternativ.
 
Last edited:

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
sɐəɹpuɐ;5979809 skrev:
Om du gör det är det obligatoriskt med en Street Triple-träff i Uppsala. Eller förresten, en gemensam tur kanske går att ordna ändå framåt sommaren. Om vi inte helt enkelt ses på Rörken.

Har du quickshifter? Är supersugen på att montera!! Klart vi ska ha en träff i Uppsala!! :D
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Förresten, någon som vet om det är enkelt att ta bort db killern i arrow systemet till en 2013?
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Har du quickshifter? Är supersugen på att montera!! Klart vi ska ha en träff i Uppsala!! :D

Nej, jag tänkte lyssna på din för att bestämma mig. :) Jag har varit lite skeptisk. Det är knappast tiden det tar att släppa upp gasen en aning och peta i nästa växel vid 120, 150 och 180 som begränsar accelerationen till vardags.

Men är vi tre kan vi ha en Street Triple-träff i Uppland när våren återkommer. Fler intresserade?
 
Last edited:

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Men är vi tre kan vi ha en Street Triple-träff i Uppland när våren återkommer. Fler intresserade?[/QUOTE]



Jag kan tänka mig en liten tur norröver.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Då jag är väldigt inne på en str-13 vilka tillbehör är värt att satsa på? min första tanke var Fly screen, tail tidy, krasch puckar/skydd. önskar så klart ett slipon men får se hur budgeten ser ut, är det någon som har eller hört GPR röret? det var betydligt billigare än arow.

Kolla eBay för slipon, brukar finnas bra utbud till klart vettiga priser (aldrig kollar till ST3 iofs).
Personligen tycker jag hojen blir klart snyggare med bellypan, solocuts, flyscreen och självklart tailtidy (märker vet jag inte byggde min själv på min SP3) så det rekomenderar jag att köpa in :)
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
sɐəɹpuɐ;5979852 skrev:
Det senaste och ett av de bästa tillbehören hittills är förresten värmehandtag. Perfekt för oss som gärna kör även när vädret inte är idealiskt.

Idag var värmehandtagen nästan nödvändiga.

 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
sɐəɹpuɐ;5980842 skrev:
Idag var värmehandtagen nästan nödvändiga.


Eww lappmögel!

Blev en liten tur idag, hade det också fint med varma fingrar. Synd att det ska vara pissväder i Skåne nästa vecka.

I morgon ska jag lämna in min hoj på liten koll, jag tycker den har börjat ticka mer än den gjorde innan, förmodligen bara jag som nojar, men vill ändå ha det kollat. Sen ska verkstaden kolla att alla återkallelser är gjorda och ladda i ny mapp.

Ikväll blir det myspill med Osram Night Racer-glödisarna som kom med Posten häromdagen.
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda SH150i
Förresten, någon som vet om det är enkelt att ta bort db killern i arrow systemet till en 2013?

Verkar lite olika. Jag plockade ur db killern direkt när jag kört hem hojen. Filade först lite på svetsloppan på skruven och skruvade ur den. Sen tänkte jag att jag inte skulle stå där och slita och svära för en gångs skull så jag hade köpt nåt sorts båtstag på biltema som jag sågat till så jag kunde stoppa in det och haka i ett av hålen som finns inne i db killer-röret. Var beredd att ta i för kung och fosterland, men döm om min förvåning när den bara halkade ut. Blev nästan besviken. :va Men vet en annan som kört länge med den i och han verkade få kämpa desto mer...

En Street Triple-träff i närheten kanske man kan haka med på förresten. Kan ställa upp med en 2013 STR med quickshifter och arrow utan db killer, om någon skulle vara intresserad av att jämföra olika tillbehör. :tummenupp
 
Last edited:

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
"Tack för ditt mail,

Hos oss kan man betala alla premier över 4000kr helår, halvår eller kvartalsvis.

Delar man upp betalningen så betalar man mer över sommarhalvåret.

Vänliga hälsningar"

Svar från svedea...
Då funkar det inte att göra ett ägarbyte under vintern, om man inte pungar ut för ett halvår..

Jo det gör det! Lät säga att du säljer hojen i oktober efter att ha betralt två kvartalsräkningar på tex 7 av tot 9tusen så får du tillbaka pengar. Har det exempelvis gått exakt 6mån sedan du tecknade får du tillbaka 2500kr.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Verkar lite olika. Jag plockade ur db killern direkt när jag kört hem hojen. Filade först lite på svetsloppan på skruven och skruvade ur den. Sen tänkte jag att jag inte skulle stå där och slita och svära för en gångs skull så jag hade köpt nåt sorts båtstag på biltema som jag sågat till så jag kunde stoppa in det och haka i ett av hålen som finns inne i db killer-röret. Var beredd att ta i för kung och fosterland, men döm om min förvåning när den bara halkade ut. Blev nästan besviken. :va Men vet en annan som kört länge med den i och han verkade få kämpa desto mer...

En Street Triple-träff i närheten kanske man kan haka med på förresten. Kan ställa upp med en 2013 STR med quickshifter och arrow utan db killer, om någon skulle vara intresserad av att jämföra olika tillbehör. :tummenupp

Ok! De kanske är att det sotar igen som gör att de blir svårare att dra ur den! Men man behöver inte mappa om när db killern är ur?!

Träff låter ypperligt!
 

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda SH150i
Ok! De kanske är att det sotar igen som gör att de blir svårare att dra ur den! Men man behöver inte mappa om när db killern är ur?!

Träff låter ypperligt!

Originalmappen kanske inte är optimal då, men Arrow-mappen är nog anpassad till det. På utländska forum verkar det som alla kör med Arrow-mappningen även till övriga mer öppna/högljudda(?) slip-on.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Originalmappen kanske inte är optimal då, men Arrow-mappen är nog anpassad till det. På utländska forum verkar det som alla kör med Arrow-mappningen även till övriga mer öppna/högljudda(?) slip-on.

Ok!:) ja, ecu'n är ju ommappad för arrow! Är sugen på att göra det, är de stor skillnad utan??
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top