Triumph Street Triple-tråden

Fru och barn bortresta, således gräsänkling. Nu hoj i garaget och nytt skinnställ hemkommet, som gjort för en go lång tur. Gissa vad.... regn ofc. I typ tre veckor har det varit snustorrt och bönderna har gnällt och det har varit brandfara. Men när jag har ny hoj, då satan i gatan ska det dampregna.

Nåväl, körde ner till garaget för att modda lite, först på med Ctek-laddkabel, sen väck med skjutspinnarna, bedrövlig bild jag vet;

Mycket nöjd, även om jag inte fick köra en massa som jag tänkt idag...

Blev snyggt utan skjutspinnar!

Så grym 10-milstur ikväll! Väder perfekt, hoj perfekt, väg perfekt, pilot... not so much perfekt men bättre blir man ju haha.

Vansinnigt nöjd med bytet till Striplen, den är verkligen en jävligt sweet hoj på alla sätt. Bara tio dagar kvar till Knutan!! :banana

Någon som är sugen på en svart triple, 2008:a. Laddad med alla möjliga tillbehör som Öhlins bakdämpare, Öhlins fjädrar i fram, Arrow 3-1 lowboy, rearsets, snakeskin, rizoma speglar, titax korta broms + kopplingsgrepp, fatbar styre, G&B kraschpucksset, maddoctor tailtidy mm mm.
Rullat 12799km och servad enligt konstens alla regler...
Pm:a för mer info.

Min tur att visa min älskling oxå:tuttar
DSC_0504.jpg
DSC_0514.jpg

Bifogat

• DSC_0500.jpg
    DSC_0500.jpg
    246.1 KB · Visningar: 213
Last edited:
Har varit på SMC-kurs ett par dar på Gelleråsen med min Triple.
Vad säger man?
Jo bara man lär sig köra den så är alla lovord sanna!
Riktigt kul hoj trots sin blygsamma effekt!
Ångrar inte köpet en sekund - perfekt hoj för en pensionär! :D

Hej!

Jag håller på funderar starkt på att införskaffa mig en street tripple till nästa säsong. Vet dock inte särskilt mycket om den förutom att den är snygg som fan :)
Har lite frågor och hoppas ni kan hjälpa mig

Finns det något som är bra och mindre bra med denna hoj ?
funkar det att skjusa någon en längre sträcka?
hur mycket skiljer det sig mellan olika årsmodeller?

Något spec att ha i åtanke ??

tack för svar :yoparty

Har clipon-styre på min. Tänk på att gaffeln har olika dimnesion vid och mellan styrkronorna, samt att det blir lite tight med inpassningen om man vill ha flyscreenen kvar.

Ska köpa hoj till våren och var o provsatt en Street triple -14. Verkar vara en otroligt kul hoj med så låg vikt och förtroendes den gav av att vara så smidig. Körskolans nya yamaha xj6 kändes på snudd till klumpig i jämförelse :)

Tjena på er
Har en street riple R 2013 sedan 3 veckor... Är supernöjd, hade en f800st förut som iofs är en riktigt bra hoj, men triplen är ju lite roligare:). Gillar pirat-tjejens/illebrors idé om clipons (näe , kan ej citera ännu). Var hittar man clipons till triplen? hur bökigt är det att skruva dit..
// Jocke

Har clipon-styre på min. Tänk på att gaffeln har olika dimnesion vid och mellan styrkronorna, samt att det blir lite tight med inpassningen om man vill ha flyscreenen kvar.

Är också inne på clip-on men tycker att det (åtminstone på 2013) verkar väldigt trångt för handbromsen mot hastighetsmätarhuset. :va

Hej,

För en n00b inon hojåkande osv. hur ofta bör man smörja kedja och drev samt vad rekomenderas för något som smörjmedel?

//Daniel

Är också inne på clip-on men tycker att det (åtminstone på 2013) verkar väldigt trångt för handbromsen mot hastighetsmätarhuset. :va
Yup, det blir trångt, men går om man vill :)

Hej,

För en n00b inon hojåkande osv. hur ofta bör man smörja kedja och drev samt vad rekomenderas för något som smörjmedel?

//Daniel

Välkommen till träsket! :) Det finns särskild kedjeolja för motorcyklar som är extra klistrig så den stannar kvar där den ska vara. Köp hellre av lite dyrare kvalisort än det billigaste du hittar. Det blir ändå billigare i längden än när du måste smörja om o om igen (och tvätta hojen!) för att oljan sprutar iväg när du kör. Hur ofta beror på hur mycket, var och hur du kör. Står den ute eller inne när det regnar? Lagom ofta/mycket är bra :) ... (Den ska aldrig gå helt torr iaf)

Yup, det blir trångt, men går om man vill :)

Välkommen till träsket! :) Det finns särskild kedjeolja för motorcyklar som är extra klistrig så den stannar kvar där den ska vara. Köp hellre av lite dyrare kvalisort än det billigaste du hittar. Det blir ändå billigare i längden än när du måste smörja om o om igen (och tvätta hojen!) för att oljan sprutar iväg när du kör. Hur ofta beror på hur mycket, var och hur du kör. Står den ute eller inne när det regnar? Lagom ofta/mycket är bra :) ... (Den ska aldrig gå helt torr iaf)

Tackar för hjälpen. Blir till att svänga in på lelles och köpa oljesmörj då. :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing