Triumph Street Triple-tråden

Ofan visste inte att man kunde ställa om den de va killen Robban på sulas mc som sa att ja kan få bort en del av smällande o smattrande med en pc3 samt att ja kunde få lite mer hk hur mkt de nu är värt :) men de kanske är ett dum köpe pc3:an ??
 
Varför PC3? du har ju redan en ställbar ECU

Googla lite först.

Om man ska göra en ordentlig bänkning så är det en klar fördel med power commander då man kan justera mapen i realtid. Att få till en lika bra map med tuneecu kommer att ta en ruskig tid och därmed bli dyrare. Om man nöjer sig med standard maps så är pc bortkastade pengar.
 
I och med att det är vinter sitter man som klistrad framför ebay och andra sajter och grottar ner sig och här kommer en undran i anslutning till detta.

Jag är ganska orolig för att min hoj skall välta om jag parkerar den i närområdet då asfalten är som sand. Min cykel sjönk ner 4 cm senast t.ex. Visserligen är cykelstöd tunnare men belastningen en bråkdel.

Undrar därför vad som är allra bäst att använda som garanterad håller hojen över ytan? Räcker det med ett burklock eller måste det till en planka? Notera hur sjukt mjuk asfalten är här.
Grannen hade dessutom centralstöd på sin Honda som kördes ner en bra bit så han fick lyfta ur hojen.

Att åka runt med ett burklock (eller ett stenblock) känns inte ok så jag har börjat kolla in andra lösningar t.ex. denna,
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...596&pid=100033&prg=1011&rk=1&sd=321030559898&

Är det någon som har erfarenhet av just denna eller liknande produkter, fungerar dem?
Som ni kanske förstår så är jag övertygad att inte ens detta skulle hålla uppe hojen på sankmarken utanför.

Den långsiktiga planen blir att ha en metallplatta liggande vid min normala parkering men när man är iväg på jobb och andra resor krävs det ju också lösningar.
 
Hörrni! Ni har väl inte gått i ide och missat att SMC kör en bankurs i Spanien på sportlovet i Februari? Hotell, flyg, hojtransport, transfer, frukost, lunch ingår. Det enda som tillkommer är typ bensin och middag! Sjukt prisvärt!! Jag vill se fler streetys där!!
https://www2.svmc.se/school/anmalan/416
 
I och med att det är vinter sitter man som klistrad framför ebay och andra sajter och grottar ner sig och här kommer en undran i anslutning till detta.

Jag är ganska orolig för att min hoj skall välta om jag parkerar den i närområdet då asfalten är som sand. Min cykel sjönk ner 4 cm senast t.ex. Visserligen är cykelstöd tunnare men belastningen en bråkdel.

Undrar därför vad som är allra bäst att använda som garanterad håller hojen över ytan? Räcker det med ett burklock eller måste det till en planka? Notera hur sjukt mjuk asfalten är här.
Grannen hade dessutom centralstöd på sin Honda som kördes ner en bra bit så han fick lyfta ur hojen.

Att åka runt med ett burklock (eller ett stenblock) känns inte ok så jag har börjat kolla in andra lösningar t.ex. denna,
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-S...596&pid=100033&prg=1011&rk=1&sd=321030559898&

Är det någon som har erfarenhet av just denna eller liknande produkter, fungerar dem?
Som ni kanske förstår så är jag övertygad att inte ens detta skulle hålla uppe hojen på sankmarken utanför.

Den långsiktiga planen blir att ha en metallplatta liggande vid min normala parkering men när man är iväg på jobb och andra resor krävs det ju också lösningar.

Jag investerade i en sån här; http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Sidostodsplatta-MC-82165/ (Ja, den var dyr men jag kände att, det fick det vara värt ;))

Fungerade hur bra som helst och tog ingen nämnvärd plats i kutsen heller.
 
Street Triple R 2013 ser ut att vara riktigt attraktiv och rolig att köra.

En sak som gör mig fundersam och som jag hoppas ni kan svara på är hur det är att köra nakenhoj på motorvägen. Det måste bli en hel del luftmotstånd? Hur ser ni på körställningen, hastighet och sträcka.

Är man en aning framåtlutad? Hur fort kan man köra innan det blir jobbigt? Hur långt kan man åka med denna hastigt? Låt oss säga att vi har 1½ timma pendling på motorvägen kan man ligga i 140 utan problem?

Jag försöker få en förståelse över hur denna typ av hoj skulle bete sig på motorvägen. Målet är inte att ligga och brassa utan snara veta vad den klarar av och säkerställa att detta inte kommer ställa till problem för mig.

Om ni har erfarenheter från bankörning får ni även nämna dessa också.
 
tjing! inga problem att ligga å dra i 140 ;)

jag tourade 500 mil i Europa med en speed triple :)
det är först i 180 km de börjar bli lite jobbigt men den lilla toppkåpan gör underverk .

de är underbara cyklar de där triplarna!
 
Någon som vet vad för 25 kw strypning street trippeln har? vanligt trottelstop? har ett år kvar på mellan kortet, så kollar på en hoj jag kan ha kvar när jag får tungt också. Street trippeln verkar trevlig.
 
Jag funderar på att byta ljuddämpare på min R från 2012. Det enklaste vore såklart att köpa original direkt från handlaren där jag köpte hojen men samtidigt så verkar det ju billigare att köpa något icke-original. Finns det några fällor man kan trampa i, typ bilprovningen eller garanti?
 
Någon som har ställt ventilerna? Någonting särskilt att tänka på?

Det verkar inte vara så svårt att kolla och lyfta kammarna om det behöver justeras. Täcka för tändstiftshålen bara så de små schimsen inte ramlar ner..

Street Triple R 09...:)
 
Någon som har ställt ventilerna? Någonting särskilt att tänka på?

Det verkar inte vara så svårt att kolla och lyfta kammarna om det behöver justeras. Täcka för tändstiftshålen bara så de små schimsen inte ramlar ner..

Street Triple R 09...:)

Kollade och justerade på min Daytona. Finns tre lite speciella knixigheter:

1 - när Du lyfter ventilkåpan finns tre bussningar som fixerar läget mot överfallen. Håll koll på dom så dom inte ramlar in bland ventilfjädrar och allt skrot.

2 - följer Du manualen kan kamkedjan vilja på att klättra en kugg på insugssidan när Du drar överfallen. Fixas lätt med ett buntband genom hålet i drevet och över kedjan.

3 - momentdra ventilkåpan med försiktighet, finns inte mycket marginal innan Du rensar gängorna. Jag reducerade momentet ca 25%.

Annars en rätt enkel procedur, finns bra trådar på triumph675.net med både bilder och goda råd. Lycka till!
 
Last edited:
Bilder!
Grattis till en rolig och bra hoj. Har själv en R från -09 och är helnöjd.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top