Triumph Street Triple-tråden

r33z
Suck. Antar du har rätt. Nu får det bli en stadig kedja bultad i garageväggen när hojen kommer tbx. Tror inte så mycket på larm men en gps-sändare kanske gör nytta? Nån som testat?
 
Hej!
Jag tänkte sälja min Street triple r -11 nu på grund av familjen. Det är en i Blazing orange och allt är i nyskick! 150 mil på mätaren och leovince slipon sitter på. Vänligen PMa mig ifall ni eller någon bekant är intresserad! :)

Mvh Victor
 
Är väl lika bra att slänga in en post här med...

Blev av med min älskade hoj i Lördags/söndags i Västerås (malmaberg)

Är det någon som sett, ser, hör eller får nys om något. Kontakta gärna polisen eller mig via PM... Allt ifrån skumma blocket-annonser till idioter som kör oskyltat eller vad som... Bryta av handleder och såga av fötter kommer jag göra på den som gjorde detta om jag någon gång får reda på vem FAN det nu var :( :( :(

Fu1OF.jpg
 
Gjorde en snabb plastidipping/sprayning av lykthusen igår. Ser helt ok ut, men det gick som sagt fort mest som ett test. Blir nog att jag lämnar in dom på lack eller eloxering ändå, vill få bättre färgmatchning mot ramens färg. Någon som sitter på färgkod för den?

IMAG0362.jpg
 
Nice! Vart köpte du färgen?


På Britalianracing.se. Fanns på fler ställen några 10:or billigare men har handlat där innan med bra service och snabb leverans.

Var för övrigt och bytte min laddningsregulator hos Triumph Center Skåne i Landskrona. Fick inte provkört varken Daytona, nya Street eller Speeden... Nä, jag fick köra Explorern och Tiger 800 =)
Explorern var faktiskt jäkligt kul för att vara en så pass stor hoj, bra drag och man sitter ju som en kung. Tigern vart lite segare och lite för "lagom" eller mellanting. Kul och annorlunda att köra dom båda i alla fall. Hade gärna haft en Explorer i framtiden som gubbahoj =)
När man sen hoppade på sin egen igen kände man ju hur smidig och rolig den verkligen är!
 
Tjabba, är intresserad av att införskaffa mig en street triple. Nybörjare som man är så har jag ju ingen koll på vad som gäller, något man ska leta efter, eller kanske till och med se upp för?

Med vänlig hälsning, Marvin.
 
Tjabba, är intresserad av att införskaffa mig en street triple. Nybörjare som man är så har jag ju ingen koll på vad som gäller, något man ska leta efter, eller kanske till och med se upp för?

Med vänlig hälsning, Marvin.

Oooh... Du är inne på så rätt spår min vän! :tummenupp

Mitt street triple-ägande var helt och hållet problemfritt, fram tills att någon/några fick för sig att stjäla den... Så ja, se upp för att tjuvar när du väl köpt din fantastiska motorcykel! En fullstämplad servicebok är att föredra men annars tror jag skicket "i det stora hela" är vad som spelar roll.

Någon annan kan säkert fylla på med mer matnyttig information.

Lycka till!
 
Oooh... Du är inne på så rätt spår min vän! :tummenupp

Mitt street triple-ägande var helt och hållet problemfritt, fram tills att någon/några fick för sig att stjäla den... Så ja, se upp för att tjuvar när du väl köpt din fantastiska motorcykel! En fullstämplad servicebok är att föredra men annars tror jag skicket "i det stora hela" är vad som spelar roll.

Någon annan kan säkert fylla på med mer matnyttig information.

Lycka till!

Tack för tipsen, det uppskattas!

Vad är det för skillnad på årsmodellerna? Det som jag märker är lamporna, är det något annat som jag missat?

Med vänlig hälsning, Marvin.
 
Tjena... I fredags gick de åt helvete, skrotade min ST3:a -10 :huvet
O för att inte en vecka på akuten skulle va nog jävligt så upptäckte jag att helförsäkringen gått ut 2 dagar tidigare.. kostar att ha dålig koll! Men nu är de som de är o de är bara att ta nya tag och nästa höst eller våren efter så står de en St3 2014 på gården :P! Blir ett grisår nu för att skrapa ihop pengar men med ett sånt mål så är de ju en liten uppoffring...
Hur som helst så är de ju mycket godis på den som inte är paj så om ni behöver nått kan ni ju PM:a mig så kan vi se om de finns :) motor, Arrow 1-3 helsystem, bakfälg(nytt däck) tex är oskadda plus massor mer.
Har inte börjat skruva ner den än, tänkte läka ihop lite först :3freak,
Motorn funderar jag på att stoppa ner i en crosskart ram :rock De borde bli en rolig leksak!?
 
Vad är det för skillnad på årsmodellerna? Det som jag märker är lamporna, är det något annat som jag missat?
2009 kom R-modellen med lite mer påkostade fjädringskomponenter. 2011 bytte de grodögonen mot skalbaggsögon.

De första modellerna har lite trassel med laddningsregulatorn. Triumph har ett uppdaterat utbyteskit men jag vet inte om det var nån recall på det eller om det blev en förlängd garanti. Kan vara värt att kolla om du köper en ST3 före årsmodell -10. Själv bytte jag till en 3:e parts heavy duty MOSFET och satte även dit en extra liten kylfläns så nu hoppas jag den håller.
Annars är klena eller dåligt placerad laddningregulatorer är inget unikt. Jag hade en Honda innan ST3:an som jag fick byta laddregulatorn 2 ggr på 5 säsonger. Andra gången byggde jag om så den fick en annan placering med bättre kyla.

Sen av egen erfarenhet så har jag märkt att det verkar vara lite klena slangklämmor så det har hänt att det droppat lite kylarvätska. I de flesta fall så är det bara att dra åt slangklämman men en har jag fått byta ut mot en lite kraftigare för originalet kuggade över så den gick inte att dra åt tillräckligt hårt.

I övrigt verkar byggkvaliten vara bra och det är en kanonrolig hoj att köra.

Tjena... I fredags gick de åt helvete, skrotade min ST3:a -10 :huvet
Beklagar kompis. Hoppas det gick bra för dig så du slipper några bestående men och att det löser sig med en ny hoj snart.
 
Last edited:
Beklagar kompis. Hoppas det gick bra för dig så du slipper några bestående men och att det löser sig med en ny hoj snart.[/QUOTE]

Tackar Bansaie! De är ingen fara med mig...snart på benen igen :) Tråkigt med hojen dock:(
 
2009 kom R-modellen med lite mer påkostade fjädringskomponenter. 2011 bytte de grodögonen mot skalbaggsögon.

De första modellerna har lite trassel med laddningsregulatorn. Triumph har ett uppdaterat utbyteskit men jag vet inte om det var nån recall på det eller om det blev en förlängd garanti. Kan vara värt att kolla om du köper en ST3 före årsmodell -10. Själv bytte jag till en 3:e parts heavy duty MOSFET och satte även dit en extra liten kylfläns så nu hoppas jag den håller.
Annars är klena eller dåligt placerad laddningregulatorer är inget unikt. Jag hade en Honda innan ST3:an som jag fick byta laddregulatorn 2 ggr på 5 säsonger. Andra gången byggde jag om så den fick en annan placering med bättre kyla.

Sen av egen erfarenhet så har jag märkt att det verkar vara lite klena slangklämmor så det har hänt att det droppat lite kylarvätska. I de flesta fall så är det bara att dra åt slangklämman men en har jag fått byta ut mot en lite kraftigare för originalet kuggade över så den gick inte att dra åt tillräckligt hårt.

I övrigt verkar byggkvaliten vara bra och det är en kanonrolig hoj att köra.

Okej, kikat lite på street triple r årsmodell 2010. Kommer precis under min budget på 70 tusen. Älskar de guldiga fälgarna, så schyssta! Samt hur stor är värdeminskningen på dessa hojar? :gnissla

Krya på dig Champos.

Med vänlig hälsning, Marvin.
 
Angående laddningsregulatorn så kan du ju bara ta regnummer och ringa närmsta Triumph Center så kollar dom upp om det är recall på just den hojen. Min bytade dom utan tjöt även om jag inte upplevt några problem.

Andrahandsvärdet kan du väl få en uppfattning om på blocket om du kikar runt lite. Min 08:a är ju inte värd många kronor idag så den får stanna kvar länge till. I och för sig uppgraderad med arrow 3-1, Öhlins bak och fram, korta broms- och klopplinggrepp, maddoctor tailtidy, craschpuckar, rearsets mm. Detta väger i och för sig inte så tungt på andrahandsmarknaden heller om man inte hittar rätt köpare kanske...
 
Angående andrahandsvärde, fick min värderad till 57tkr av IF. En 07:a som hann gå ca 2300 mil med alla plastdetaljer och arrow lowboy-system...
 
Tja alla Tråkigt o höra att de har vurpas här i att vissa har blivit av me sina hjärtan :/

Men tänkte kolla en sak med er hoppas ni har svar.

Ja har nu köpt ett slip-on ett zard basso som ja nu har satt på hojen o sen har ja mappat om den med en mapp för öppnare system men den baktänder rätt mkt vid gas avslag ,de smäller o smattrar rätt mkt
iof har ja tagit ut dB killern.

Men nu till frågan hur skadligt är de när den baktänder ???
Många säger att det är ofarligt o andra säger att de inte alls e bra.

Tacksam för alla svar
 
Tjena... I fredags gick de åt helvete, skrotade min ST3:a -10
Vet hur det känns. Tog sista turen på min -10 den 21:a. En lååångtur för körning till vinterförvaringen. 4mil kvar och jag går omkull i en lätt böj på 80väg. Tappar fästet med framdäcket och sen glider jag. Upp på vägräcket och railade lite för att sedan studsa tillbaka ut på vägen och gled ca:70meter på asfalten. FB var sabba att ersätta alla skyddskläder Fullt ut mer eller mindre. Fick idag ett ersättningsförslag på MC:n 67K (600mil) vilket jag tror jag kommer acceptera. Hade en ryggsäck med lite saker som de inte ersätter så ska titta på min olycksfallsförsäkring eller hemförsäkringen om de ersätter nått. En sönderslager dagor och mobilen fick sig lite skador. Jag klarade mig med en senskada till sista leden på ett finger och ett litet litet blåmärke på knät. Förlåt för att jag drar upp premierna för er.
 
Vet hur det känns. Tog sista turen på min -10 den 21:a. En lååångtur för körning till vinterförvaringen. 4mil kvar och jag går omkull i en lätt böj på 80väg. Tappar fästet med framdäcket och sen glider jag. Upp på vägräcket och railade lite för att sedan studsa tillbaka ut på vägen och gled ca:70meter på asfalten. FB var sabba att ersätta alla skyddskläder Fullt ut mer eller mindre. Fick idag ett ersättningsförslag på MC:n 67K (600mil) vilket jag tror jag kommer acceptera. Hade en ryggsäck med lite saker som de inte ersätter så ska titta på min olycksfallsförsäkring eller hemförsäkringen om de ersätter nått. En sönderslager dagor och mobilen fick sig lite skador. Jag klarade mig med en senskada till sista leden på ett finger och ett litet litet blåmärke på knät. Förlåt för att jag drar upp premierna för er.


Aj aj ja de är lätt hänt :/ Tur de gick hyfsat bra för dig också! Har plockat ner cykeln nu och tagit ur motorn... de var INGET roligt jobb.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top