Triumph Street Triple-tråden

Jo att arrow 3-1 är ett hel system vet ja men vad är den stora skillnaden mellan arrow 3-1 o zards hel system ? Vilket är de bättre av dem?

Ok så om ja Har fatta de rätt måsta man Typ calibrera hastighets mätare. När man typ drevar om. Har ja fatta rätt då?

Zard mot Arrow är knappast någon märkbar skillnad, 1-2 hk på sin höjd. Men Arrow är bättre, för det har jag! ;)

Om du vill att mätaren skall visa rätt så får man ställa om den efter kuggning, men ska du ändå byta avgassystem måste du in och mappa om. Passa på då!

Hojen har slutat ladda. :huvet

Vad är troligaste felet på en Street, laddregulatorn, generatorn eller vad?

Finns det ett enkelt sätt att se/mäta att generatorn ger sitt?

Snackade med min meck om zard basso slip-on om de va något o ha men han sa att den inte va bra för hojen baktänder mkt o påvärkar ventilerna långsiktigt på ett negativt sätt. Någon här på forumet som har någon erfarenhet av zard slip-on (ej hel systemet) :va

Last edited:
Jag trodde det va laddningsregulatorn som gett upp, men visade sig bara vara ett dåligt batteri i kombination med larmet.
Du får mäta upp vad hojen ger för spänning när den är igång med en multimeter, finns en bra guide här:http://www.triumphrat.net/speed-tri...-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.html

Hojen har slutat ladda. :huvet

Vad är troligaste felet på en Street, laddregulatorn, generatorn eller vad?

Finns det ett enkelt sätt att se/mäta att generatorn ger sitt?

Vad jag kan se så laddar den inte. Testade när batteriladdaren suttit i ett tag. Hade 11.5V när jag slog på tändningen och det var ingen skillnad när motorn gick. Däremot sjönk spänningen sakta då lyset förmodligen drog ur batteriet.

Ska testa igen med fulladdat batteri men jag tror inte det gör nån skillnad.

Vad jag kan se så laddar den inte. Testade när batteriladdaren suttit i ett tag. Hade 11.5V när jag slog på tändningen och det var ingen skillnad när motorn gick. Däremot sjönk spänningen sakta då lyset förmodligen drog ur batteriet.

Ska testa igen med fulladdat batteri men jag tror inte det gör nån skillnad.

Ett 12V batteri som har 11,5V kommer inte kunna lämna kräm nog. Mät spänningen när laddaren sitter på, borde ladda runt 14V, annars är nog batteriet kass..

Har nu testat med fulladdat batteri.
Batteriet håller ca 12.95V obelastat. När jag slog på tändningen och lysena tändes så föll spänningen ungefär 1V till runt 11.94.
Hojen startar utan problem så kräm finns det i batteriet.

Vid 4000rpm får jag bara ca 11.99V över batteriet så den ger faktiskt lite men inte alls i närheten av de ca 14V den borde ge. På tomgång höll den sig runt 11.96-11.97V

Någon av er som mappat hojen själva? Med TuneECU eller dylikt program. Erfarenheter?

Har beställt hem en kabel, då jag måste slänga på originalsystemet för bankörning, men känner mig lite nojig för att koppla in någon kina-skit-kabel och flasha hojen med ett gratisprogram :gnissla

Inge Som hade någon erfarenhet av zard??

Är det farligt om de avgassmäller ?? Har pratat med både mcexperten . triumph center Sthlm Triumph center uppsala (lelles) o ingen av dem är överens ,Enligt vissa är det ofarligt o andra säger att det inte alls e bra för motor tex för ventilerna att dom tar stryk eller att ljuddämparn kan gå sönder

Fan att man aldrig kan hitta ett svar som alla är överens över. Så ja skulle vara yber tacksam om ja kanske kunde få ett svar här :)
Tack i förhand

Någon av er som mappat hojen själva? Med TuneECU eller dylikt program. Erfarenheter?

Har beställt hem en kabel, då jag måste slänga på originalsystemet för bankörning, men känner mig lite nojig för att koppla in någon kina-skit-kabel och flasha hojen med ett gratisprogram :gnissla

Sluta oroa dig, det är bara ett interface. Själva mappen man lägger in är fabrikens och den läggs i ECUn så kabeln spelar ingen roll. Du kan ju köpa en VAG original om det känns bättre.

Är det farligt om de avgassmäller ?? Har pratat med både mcexperten . triumph center Sthlm Triumph center uppsala (lelles) o ingen av dem är överens ,Enligt vissa är det ofarligt o andra säger att det inte alls e bra för motor tex för ventilerna att dom tar stryk eller att ljuddämparn kan gå sönder

Fan att man aldrig kan hitta ett svar som alla är överens över. Så ja skulle vara yber tacksam om ja kanske kunde få ett svar här :)
Tack i förhand

Är bara oförbränt bränsle som skapar knallarna, blockera SAIen om det känns obehagligt. Ljuddämparen kanske blir hetare men att det skulle skada ventilerna låter tveksamt. Betydligt lättare för avgaserna att ta rätt väg ut än att forcera ventilerna.

Sluta oroa dig, det är bara ett interface. Själva mappen man lägger in är fabrikens och den läggs i ECUn så kabeln spelar ingen roll. Du kan ju köpa en VAG original om det känns bättre.

Frågan var om det är någon som har gjort det.

Och mappningarna, är det fabriksmappningarna som ligger på TuneECU's hemsida menar du?

Frågan var om det är någon som har gjort det.

Och mappningarna, är det fabriksmappningarna som ligger på TuneECU's hemsida menar du?

Ja, jag har gjort det och mapparna som cirkulerar på triumphrat och tuneeceus hemsida är orginalmappar (finns naturligtvis moddade också men välj en orginal för det avgassystem du använder.

Tack i förhand

Jag har MIVV-slipon på min sp3-07 och den avgassmällde som fan. Då mappade Sulas MC i Uppsala den med deras färdiga map för Arrows öppna system och nu går/låter den hur fint som helst. 500kr tog dom för det, vet inte om det anses billigt eller dyrt men jag tyckte helt klart att det var värt det.

Kanske funkar på ZARD också?

Har tänkt plastidippa mina framlampor(kanske inte lyktglaset), nån som har erfarenhet eller några bilder av svarta lyktor?

Går och väntar på min sprayburk med plastidip =) Vet dock inte hur det kommer att bli men snyggare än krom?! =)

Har tänkt plastidippa mina framlampor(kanske inte lyktglaset), nån som har erfarenhet eller några bilder av svarta lyktor?

Går och väntar på min sprayburk med plastidip =) Vet dock inte hur det kommer att bli men snyggare än krom?! =)

Här hittade jag en som är anodiserad :
STR_120527_7_w.jpg

Har också en sprillans ny bellypan hemma som väntar på montering, nån som vet om det är nåt knepigt eller är det bara o smälla på?
Har fått hem min burk med plastidip, väntar bara på några regniga dagar så man kan ta tag i det :tungan

Tjena!
Tänkte köpa mig en street triple och har sett att det finns lite olika avgas burkar till.
Väljer mellan en med ett arrow 3 till 1 system och en med bara utbytta burkar bak.
Till saken hör att den med 3 till 1 system är en 07 och den med burkarna under sadeln är en 09. Gått lika många mil.
Ingen av dem är en R men har en R på g med men den är helt original:(
men har gått 450 i stället för 950

Är ju finare bromsar och bättre fjädring på R men är det värt 7000 extra?
Vilken hade ni valt? Priset på 2007an och 2009an som inte är R är samma.

Mvh Tommi

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...