Triumph Street Triple-tråden

Jag tycker rent generellt, satsa på en så ny hoj som möjligt, fast godis är ju kul...
Men den här tiden på säsongen borde priserna va rätt så förmånliga...:tuttar

Tjena!
Tänkte köpa mig en street triple och har sett att det finns lite olika avgas burkar till.
Väljer mellan en med ett arrow 3 till 1 system och en med bara utbytta burkar bak.
Till saken hör att den med 3 till 1 system är en 07 och den med burkarna under sadeln är en 09. Gått lika många mil.
Ingen av dem är en R men har en R på g med men den är helt original:(
men har gått 450 i stället för 950

Är ju finare bromsar och bättre fjädring på R men är det värt 7000 extra?
Vilken hade ni valt? Priset på 2007an och 2009an som inte är R är samma.

Mvh Tommi

Hur gör ni när ni drar upp eran st3:a på bakhjulet på 3:e växeln?
Ja lyckas fan bara få upp den på 2:a Mellan 60-70 km/h.

Har tänkt plastidippa mina framlampor(kanske inte lyktglaset), nån som har erfarenhet eller några bilder av svarta lyktor?

242012122953Ae7b1.jpg

3an är inga problem , men man måste dra lite i styret för att få upp den lätt på 3an. Nu lärde jag mig köra bakhjul med en er6 vilket har varit till stor fördel för mig , för kan man wheela med en er6 så blir de mesta med över 90hk lätt att få upp på slangen .
Prova luta dig fram , ge fullgas , dutta till kopplingen samtidigt som du drar bakåt i styret (inte uppåt).
Voila du är uppe :)

Där är en recall på 07-10 års modellerna på regulatorn nu. Upp till serienummer 456776. Ring er närmaste Triumphverkstad och hör!

Där är en recall på 07-10 års modellerna på regulatorn nu. Upp till serienummer 456776. Ring er närmaste Triumphverkstad och hör!

Låter intressant, ska höra med dom!

Jag har nu monterat på bellypan och plastidippat framlyktorna, ytterringen måste jag nog göra om eftersom jag råka få bort lite plastidip på den.
Men självklart måste det alltid vara något som spökar!:huvet Min hoj ville inte starta, fick lite smått panik men en liten stunds google löste problemet, jag var inte säker på hur lamphållarkontakten skulle sitta så jag testa några lösningar, jag hade fått säkringen att gå för lampan. Säkringen sitter under tanken så man behöver lyfta tanken en bit.:tuttar

Vilken regulator?

Den sitter framför bakhjulet. De har varit stora problem med att den smält sönder. Har försökt att få min utbytt (inte trasig än) men de vill inte. Ny ska den dock bytas! Man vill i inte bli stående längs vägen pga fabrikations-fel.

Och det stämde med recallen! Var inne och pratade med grabbarna på Johans, och där låg ett regulatorbyte och väntade på mig!

Och det stämde med recallen! Var inne och pratade med grabbarna på Johans, och där låg ett regulatorbyte och väntade på mig!

Kontaktade Triumph Center i Landskrona och ny regulator är beställd åt mig =)

Finns det någon vänlig själ runt Göteborg som har en ODB-kabel som funkar med TuneEcu att låna ut?
Verkar vara total öken att få tag på en.. Fått hem 2st som inte verkar vara kompatibla.

Kan det vara så att det är dom hojarna som inte har bytt till lågt avgas system som regulatorn blir överhettad ? På original så går ju avgasröret upp bakom regulatorn, så icke på Arows system.

Kan det vara så att det är dom hojarna som inte har bytt till lågt avgas system som regulatorn blir överhettad ? På original så går ju avgasröret upp bakom regulatorn, så icke på Arows system.

Låter ju som en ganska rimlig förklaring :)

Hej på er!
Är ny här - fick LAPPEN FÖR 5 v sen och min ST3R-10 en vecka senare. Trodde det skulle bli nåt förnuftigt men blev förälskad. Den är bara så kul! Tänkte köra massor i helgen men i fredags hade nån skithög vridit av typ en skruvmejsel i styrlåset så det blev polis, IF och verkstad istället. Hoppas få den bärgad o fixad i tid för Mälarn runt!

Nu till frågan: vad har ni för bra tips på lås/larm och annat som verkligen funkar dvs gör att packet inte tycker det är lönt att försöka sno hojen? Tacksam för alla tips utom eget garage för det kan jag inte fixa!

Jag kanske kommer med gamla nyheter men för dem som letar lite lull lull till sin ST3'a så finns det lite roliga prylar här och lite nya produkter verkar också vara på G om man kollar runt bland menyerna.
http://www.tripletek.eu

Jag har inte handlat av dem än så jag vet hur de är att ha att göra med men jag är lite sugen på deras Tailtidy.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back