Triumph Street Triple-tråden

Nu undrar ja en sak som ja hoppas att någon vänlig självarm svaret på.
Om man sätter på ett arrow 3-1 system hur mkt mer effekt får man ut av hojen??
De e 108 hk org men hur mkt är de med systemet ??
Ja har försökt Googla men de ända svaret ja hittar är att man får mer effekt o en vikt besparing på ca 7 kg. Men hur mkt effekt får man med systemet då ja skulle villja ha ca siffror .
Någon som vet dom ?? :7peta
 
Last edited:
Med originalmappen och originalsystemet lämnar den ungefär 95 på bakhjulet. Med Arrow low-boy 3-1 och tillhörande mappning från triumph lämnar den 102..
Värt 11000? Det skulle vara för ljudet och utseendet.
 
Och vikten. Skillnaden är stor i köregenskaperna. Jag har provat mellan båda lowboy och original 10kg mindre vikt speciellt där uppe ändrar hela spåret på hojen.
 
Fan Ja slängde på ett madoc undertail nu på hojen o när ja va klar såg ja att motor lampan lös . Vad kan de bero på ?? Alla kontakter sitter som de ska bort sett från en som inte hade någon stans att sättas . Vart sätter man den ???
 
Är det någon större skillnad på en -12 års modell mot föregående år? Mer än framlyktorna?
 
Tomb : det är för att du kopplade bort luftmätaren och vred på tändningen. Du behöver göra 3 varmcyklar för att släcka motorlampan.

Starfighter: alla motorkåpor är utbytta och allt som skiner är matt nu så som fotpinnar och avgas.
 
Tomb : det är för att du kopplade bort luftmätaren och vred på tändningen. Du behöver göra 3 varmcyklar för att släcka motorlampan.

Starfighter: alla motorkåpor är utbytta och allt som skiner är matt nu så som fotpinnar och avgas.
 
Tjena !

tänkte kolla om ngn vet vart man köper drev bak till triple-r för att göra den lite mer acc trevlig?,för att kunna wheela lite lättare i låga fart med den? sen vad ska man satsa på hur många kuggar ?(är det så man räknar ?=) )

Tack
Edit: 47t ska tydligen vara orginal, har sett att det finns 49t än så länge gör det så stor skillnad med 2 tänder mer ? eller ska man ha ännu större?
 
Last edited:
www.addemoto.se funkar alltid när det gäller drev. Grovt räknat brukar +3 kuggar bak motsvara -1 fram, fördelen med större bak är att det minskar hjulbasen och är snällare mot kedjan.

+2 bak är en mycket bra gatdrevning, kombinerar man det med -1 fram blir det en ren bandrevning och nästan lite för lågt för landsvägsåkning...

Mina 2p, lycka till:)
 
Borde inte vara så många som har det nya Detecto, ABUS har fått ett litet legeringsfel på 8077:an och de "korrekta" ska lanseras i Juli (nån gång). Men jag tycker de är värda att vänta på, c:a 870 gram istället för c:a 1500 gram på 8000 låset och även då en mindre storlek.
Skälet till att det nya är mindre och lättare är oxå dess enda eventuella nackdel, till 8000 låset finns en kätting med ett speciellt fäste, det går inte att ha på det nya. Men använder man inte kätting till hojen så är ju allt grejjt.

Tack för info. Nu blev det det stora tunga eftersom det nya inte finns ännu enl. mc experten. Det funkar bra och tjuter högt om man glömmer det.
 
Hej,
Någon som känner till ett bra sätt att
1. få bort säkerhetsskruvarna på tändningslåset?
2. få bort den lilla plastkåpan i ramen som täcker kontakten/kabeln

Har sökt trådar men hittar ingen info på SH

/SO
 
Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:

Jag råkade av misstag montera 190-däck på min i helgen som gick. Det blev riktigt tight och kedjan riskerade att gå emot däcket när däck och kedja flexar under körning. Dessutom fick inte däckvärmarna plats.
Blev att göra om och göra rätt.
 
Last edited:
Tänkte kolla lite mer på de här med drev . Vet att på vissa hojar måste man kompletera med en speedohealer när man drevar om så de blir rätt med antal mil samt hastighet . Ede någon som har någon erfarenhet av om man måste göra de me st3:a om man drevar om den ja funderar med på att gå upp i kugg bak tänkte +2 eller +3 , org fram.
Någon som har mixat lite med dreving på st3 ?? Som kan ge lite feedback ?
 
Kom Tänka på en annan sak vad är skillnaden mellan zard systemet o arrow lowboy ??
Ni som Kör med zard är ni nöjda med den ???
Har nämligen hört att vissa hojar som har zard går lite sämre än dom som har arrow :va
Är nämligen lite sugen på antingen en zard dämpare eller ett arrow 3-1 lowboy men arrow e ju rätt dyrt o köper man zard kan man få en ljuddämpare för 5 k tror ja de va.
 
Tror han syftade på drevnings-speedo-healer-inlägget innan.. Annars låter det ju grymt att kunna öka hastigheten med en kabel!
 
Tänkte kolla lite mer på de här med drev .
Har -1 fram på min. Funkar finfint. Hastighetsmätaren justerar du med TuneECU + OBD2-sladd som någon nämnde.

Kom Tänka på en annan sak vad är skillnaden mellan zard systemet o arrow lowboy ??
Är nämligen lite sugen på antingen en zard dämpare eller ett arrow 3-1 lowboy men arrow e ju rätt dyrt o köper man zard kan man få en ljuddämpare för 5 k tror ja de va.
Tänk på att Arrow 3-1 är ett helsystem, Zard "bara" slip-on (ljuddämparen) för det priset. Zard finns som helsystem också, men kostar över 10k då tror jag. Google is your friend.
 
Har -1 fram på min. Funkar finfint. Hastighetsmätaren justerar du med TuneECU + OBD2-sladd som någon nämnde.


Tänk på att Arrow 3-1 är ett helsystem, Zard "bara" slip-on (ljuddämparen) för det priset. Zard finns som helsystem också, men kostar över 10k då tror jag. Google is your friend.


Jo att arrow 3-1 är ett hel system vet ja men vad är den stora skillnaden mellan arrow 3-1 o zards hel system ? Vilket är de bättre av dem?

Ok så om ja Har fatta de rätt måsta man Typ calibrera hastighets mätare. När man typ drevar om. Har ja fatta rätt då?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top