Triumph Street Triple-tråden

Min hade rullat 470 mil då 1 års servicen gjordes, men jag förstår fortfarande inte varför de ska kosta 2300 kr :s

Haha min hade också bara gått 470 mil när ja servade den o de ända som byttes va olja o oljefilter sen lyssnade han på den o sa att de går som den ska o att de inte fans några missljud ,Sj tyckte ja att 1300 kr va rätt mkt för bara olja och oljefilter men men huvudsaken är väl att den håller o ges lite kärlek o omtanke

Jag lämnade in mina öhlinskittade framgafflar för byte av olja och packboxar till öhlins serviceställe utanför Hässleholm, blev en slutsumma på 1250kr. Helt ok enl mig.

Hej.

Funderar på att skaffa en Street Triple -08, Några förslag på vad man skall titta extra på när man kollat beggat?

Du menar det låter då ;)
Ingen som har den nya 8077 som har LED indicator?

Borde inte vara så många som har det nya Detecto, ABUS har fått ett litet legeringsfel på 8077:an och de "korrekta" ska lanseras i Juli (nån gång). Men jag tycker de är värda att vänta på, c:a 870 gram istället för c:a 1500 gram på 8000 låset och även då en mindre storlek.
Skälet till att det nya är mindre och lättare är oxå dess enda eventuella nackdel, till 8000 låset finns en kätting med ett speciellt fäste, det går inte att ha på det nya. Men använder man inte kätting till hojen så är ju allt grejjt.

Ofan de va inte så farligt alls de billigaste ja har hittt här i Sthlm va mellan 1500-2000 så de e väl bara att langa upp plånboken o betala ..

Köpte mig en street triple idag efter att varit hoj lös sen i tisdags då jag sålde min er6n.

En vanlig blev det. Funderar på att köpa till en flyscreen, men får väl testa utan först :)

Tjena Hurtig!

Jag har samma sak som du beskriver, var förbi verkstaden (MC-Experten i sthlm) och dom sa att det är en Triumph ;)
Lyssnade på det och sa att det inte är några problem alls.. Skulle vara kul att jämföra lite någon dag? :)

Men han försäkrade mig om att det verkligen inte var någon fara. Jag har hittat flera trådar om detta i ett forum i England. Och det finns lite olika teorier om vad det kan vara...

Tjena Glennert.
Jag var förbi Mc-experten med min och dom lyssnade på den, sen tog dom in den över dagen.
När jag hämta den så hade dom börjat med att drag åt grenröret mer, sen hade dom kommit på att det var nummerplåten som rasslade som fan.
Snacka om pinsamt.. :P
Så nu låter den som vanligt igen. :rock

Hur är påde Street:en och Speed:en att köra med passagerare? Har funderat på båda två men ser trångt ut för 2 "stora" människor att få plats riktigt bra?

Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:

Jag har ett dilemma; På Triumph hemsida står det att bakdäcket (original givetvis...) har 180/55 ZR17 och det nuvarande däcket visar 190/55 ZR17. Vad är det som skiljer, egentligen, utöver bredd? Ska jag köpa 190? Är fälgen anpassad på något vis till 180 respektive 190? :confused:

Har man bredare däck så får man en lite flackare profil på däcket. Det blir lite mer svårsvängt, men du får mer gummi i marken när du kör rakt fram. Ev. får man lite mindre gummi i marken vid nedlägg.

Jag hade kört på original :)

Tja... Det är ju knappast rakt fram som är det roliga! Har man tidigare krängt på 190 för utseendets skull? Man kanske skulle testa 180 och se om det blir någon skillnad i grepp vid kurvtagningar. Det är ju inga vansinniga pengar det handlar om!

PILOT POWER 2CT Rear 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C. Några åsikter?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT